پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طراحی داعش برای حراست از اسراییل

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 388784
مدیر مجموعه فرهنگی سیدالشهدا مسجد مفتخر گفت: فتنه سرانی دارد حالا من نمی‌خواهم بگویم بانیان فتنه ۸۸ حتماً نیروی مستقیم انگلیس و یا آمریکا هستند ولی این اصل مشهود است که بالاخره در وادی مقام و شهرت اینها نفسشان پاک نبود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محسن ذوالفقاری جانباز و رزمنده و مدیر مجموعه فرهنگی سید الشهداء مسجد مفتخر، در گفت‌وگویی با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به سوالاتی در خصوص فتنه ۸۸ جنبش سبز علوی، داعش و حکم اعدام عربستان صعودی درخصوص شیخ نمر پاسخ داد.

مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* فکر میکنم با توجه به اقداماتی که شما در جریان فتنه ۸۸ برای بصیرت بخشی به فریب‌خوردگان «دروغ تغلب» انجام دادید از آن زمان شروع کنیم بد نباشد؟

ذوالفقاری: در خدمت هستم.

* حاج آقا چی شد که شما تصمیم گرفتید جنبش سبز علوی را راه‌اندازی کنید اصلاً نظرتان درباره ریشه‌های شکل گیری فتنه ۸۸ چیست؟

ذوالفقاری: ماجرای فتنه واقعاً یک بحث خیلی مبسوطی است، اگر بخواهیم فتنه را از منظر قرآن معرفی کنیم و بشناسیم، یادم هست که حدود ۳۰ آیه در خصوص فتنه جمع آوری کردم،یعنی خود لفظ فتنه در آیات هست.

بالغ بر ۱۸بار مشتقات فتنه در آیات الهی می باشد و با مطالعه خطبه‌های حضرت علی (ع)می‌بینیم که ایشان چطور با فتنه‌ها برخورد می‌کردند. از ابتدای ایجاد اسلام و البته قبل از اسلام هم یک عده‌ای فتنه ایجاد می‌کردند. اگر انسان در فتنه معیار نداشته باشد معلوم نیست به کجا می‌رسد و منتهی کارش به کجا می رود معیار داشتن در فتنه خیلی مهم است و ما نگاه می‌کنیم که از صدر اسلام تاکنون خیلی بحث فتنه و فتنه‌گری بوده است آسیب‌هایی خیلی بزرگی را به اسلام زده و مخصوصاً به تشیع که بعد از رسول خدا فتنه‌گری‌ها شروع شد و امیرالمومنین (ع) با همین فتنه و فتنه‌گری است که۲۵ سال خانه نشین می‌شود. تا جایی که امیرالمومنین رو همین جریان فتنه به شهادت‌رساند. باآیه‌ای از آیات خدا که حکمی نیست الا حکم خدا امیرالمومنین به شهادت می‌رسد. ان هم در محراب، اینها تمامی جریان فتنه است وقتی که انسان به قول امروزی‌ها آنالیزش می‌کند می‌بیند که فتنه به اینجا می‌رساند که مسیر ۲۳ ساله پیغمبر که با ابلاغ رسالت اسلام راه به آنجا رسانده با یک فتنه ابتدایی خانه نشینی امیرالمومنین آغاز می‌شود و امیرالمومنین از صحنه خارج می‌شوند. جالب اینجاست که به اسم دین و قرآن هم خارج می‌شود. من بعضی وقت‌ها نگاه می‌کنم می‌بینم که مثلاً درزمان پیغمبرهای سابق یک جریان حق بوده و یک جریان باطل،جریان حق ابراهیم است وجریان باطل نمرودو یا موسی‌ و فرعون؛ حتی در مقابل رسول الله اولش سران قریش، ابوالهب‌ها و ابوالجهل‌ها و ابوسفیان‌ها بوده‌اند.وقتی حق وباطل ممذوج می شوند فتنه درست می شود یعنی باطل در لباس حق جلوه گری میکند وافراد جامعه به اشتباه می افتند.

* اما متاسفانه انگار فتنه‌ها ماندگار هستند؟

ذوالفقاری:‌ بله. شاید در لایه های ظاهری شما اثری از فتنه نبینید اما در لایه‌های زیرین فتنه وجود دارد.مثال ملموسش هم فتنه ۸۸ است.

* چطور؟

ذوالفقاری: شاید در کویر‌ها دیده باشید، موش‌ کور برای پیش‌روی اول سرش را از خاک بیرون میاورد، دور و برش را نگاه می‌کند و اگر مشکلی نبود پیشروی می‌کند یعنی منتظر فرصت برای پیشروی است. این مصداقی است که درباره فتنه‌گران سال ۸۸ می‌شود مطرح کنیم. حتما این جمله زیبا را شنیدید که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا این جمله به این معنیست که باید هوشیار باشیم هر روز روز امتحان است روزی است که ممکن است با فتنه‌ای از مسیر منحرف شویم. الان داعش می‌گوید آنقدر بکُشید تا به بهشت بروید آنها هم سر‌ها رو با الله اکبر می‌برند. و همه این اقدامات را به اسم اسلام انجام می‌دهند. در حالی که هیچ جایی از اسلام چنین رفتاری مطرح نشده است. فتنه این طور شکل می‌گیرد وقتی قرآن را بر سر نیزه کردند حتی بعضی از آنهایی که کنار امیرالمومنین‌ هم بودند گفتند یا علی شککنا فی هذا امرین ما شک کردیم در این دو امر که تو درست می‌گویی یا معاویه ببینید که حق وباطل چقدر ممذوج شده است که اطرافیان بی بصیرت مولا هم شک کرده بودند.

* پیرو صحبت‌هایی که مطرح کردید یعنی فتنه این روزها پیچیده‌تر شده است؟

ذوالفقاری:‌ مسلم است هر چقدر جلو‌تر می‌رویم فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شود.

* یعنی مثل همین بحثت داعش که حکومت اسلامی را بهانه جنایات خودشان قرار داده‌اند یا فتنه۸۸؟

ذوالفقاری: قطعاً همین طور است هرچه جلو‌تر می‌رویم، چون آگاهی‌ها بیشتر می‌شود خوب فتنه‌ها هم پیچیده‌تر می‌شود تا یک سری اغفال شوند که دیگر حق وحقیقت پیدا نشود.

* بله مثلاً فتنه ۸۸ رو با صدر اسلام مقایسه می‌کنند این نوع قیاس‌ها به نظر شما چقدر می‌تواند درست باشد؟

ذوالفقاری: من خیلی با این نوع قیاس‌ها موافق نیستم شاید هرکس به نفع خود قیاس کند ببینید ما اگر یک معیارهای دقیقی داشته باشیم باآن معیارها راه ثواب از ناثواب راتشخیص میدهیم.، معیار ما در این بحثی که ما از فتنه عبور کنیم ولایته نگاه باید بکنیم ببینیم ولی کجاست، خوب است در این باره به معیاری که رسول خدا دادند اشاره کنم، سلمان از پیامبر پرسیدند یا رسول الله حق چیست؟حضرت دستشان را گذاشتن پشت امیرالمومنین (ع) یعنی نظری نگفتند عملی و مصداقی معلوم کردن و گفتن حق علی است، بعد انگشتان سبابه خودرادرهم کردندو فرمودند: عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ یَدُورُ حَیْثُمَا دَارَ حالا می‌گم اگر کسی این معیار را داشت تو کربلا هم بیاد تو این فتنه تمام غبار آلود سربلند بیرون میاد در روز دوم محرم همون‌هایی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند در صحرای کربلا پشت سر سالار شهدا نماز خود را اقامه کردند و در نهایت ۸ روز بعد سر ازبدن همین امام جماعت جدا کردند. من یه ماجرایی را هم در این خصوص از آقای سید علی خمینی مطرح کنم ایشان تو نجف دیداری با آیت‌الله سیستانی داشتند و ایشان فرموده‌ بودند دو تا چشمت به دو تا لب رهبرت باشه، ما اگر معیار‌ را داشته باشیم و بدانیم فتنه و یا حق و باطل چیست به بی راهه نخواهیم رفت، فتنه هر روزی در لباسی جدید پیچیده‌ و پیچیده‌تر می‌شه آن زمان فتنه اینقدر هم پیچیده نبود ولی خوب تبلیغ می‌کردند چراکه پس از شهادت امیرالمومنین شامیان گفتند که مگر علی نماز می‌خواند که می گویند در محراب شهید شده، تبلیغ خیلی بود فتنه زیاد پیچیده نبود چراکه اگر کسی می‌آمد مدینه یا کوفه با امیرالمومنین برخورد می‌کرد خیلی زود متوجه می شد که اغفال شده است.

* اتفاقی که در فتنه ۸۸ نیز شاهدش بودیم.

ذوالفقاری: بله. در فتنه ۸۸ دیدیم که افراد مختلفی از جمله کسانی که عمامه به سر بودند و در زمان طاغوت مبارزه کردند وطمع زندان وشکنجه راهم چشیده بودند داخل فتنه گیر کردند و نتوانستند حق و باطل را از هم جدا کنند. در نهایت این می‌شود که می‌بینم برخی اشخاصی که روزگاری در کنار امام (ره) بودن و در زندان شکنجه شده بودند مسیر غلط را طی می‌کنند مثل زمان امیرالمومنین (ع) کسی که بهش می‌گفتند سیف الاسلام مقابل امیرالمومنین (ع) می‌ایستد.

* عامل اصلی فتنه ۸۸ را چه می‌دانید؟

ذوالفقاری: فتنه سرانی دارد حالا من نمی‌خواهم بگویم بانیان فتنه ۸۸ حتماً نیروی مستقیم انگلیس و یا آمریکا هستند ولی این اصل مشهود است که بالاخره در وادی مقام و شهرت اینها نفسشان پاک نبود. از صدر اسلام با پول و طلا و مقام و قدرت مردم را گول میزدند این روزها هم که می‌بینیم در تبلیغات کالاها باز با همان شمش طلا گولمان می‌زنند بنابراین می‌توان به صراحت گفت سران فتنه در داخل کشور اسیر ثروت،قدرت و مقام شدند. وقتی اژدهای سرکش نفس بیدار می‌شود همین می‌شود.

* حاج آقا در باره جنبش سیز علوی نگفتید.

ذوالفقاری: بله عرض می‌کنم خدمتتان در فتنه ۸۸ عده‌ای آمدند و یک نمادی به رنگ سبز درست کردند خیال کردند که اینجا هم مثل دیگر کشورها می‌توانند انقلاب مارابا انقلاب رنگی از پا در بیارند. در نهایت ما دیدیم رنگ سبز رنگ اهل بیت(ع) است یعنی از بچگی ما با سبز و امام حسین آشنا بودیم، وقتی این فضاها پیش آمد گفتم نکند رنگ سبز علوی به نام فتنه‌گران مصادره شود بنابراین با همت برخی دانشجویان و طلاب این جنبش را ایجاد کردیم و در عید غدیر به سادات شال سبز دادیم و گفتیم ما نباید بگذاریم رنگ سبز علوی مصادره شود.

* در بیانیه‌های آقای موسوی به این مسئله اشاره‌ شده بود.

ذوالفقاری: بله فکر کنم آقای موسوی در بیانیه نهمش به موضوع رنگ سبز اشاره کرده بود.

* فکر می‌کنید برخی از سران اصلاحات چقدر در فتنه نقش داشتند؟

ذوالفقاری: نقش بعضی از سران اصلاحات در فتنه ۸۸ مشخص و اساسی بود؛ تفکرات آنان برای اهل فهم مخفی نیست، آنان تفکرات خود را کاملاً عریان نشان دادند.

* در حال حاضر در ماه محرم قرار گرفتیم آیا شما توصیه خاصی به عزاداران اهل بیت (ع) و بانیان دستگاه سوگواری اباعبدالله دارید؟

ذوالفقاری:‌ توصیه‌ای که داریم این است که عزاداران و بانیان عزاداری سعی کنند گرفتار تفکرات افراطی که قطع یقین ساماندهی شده از سوی انگلیس است نشوند. ولی متاسفانه برخی‌‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای یا مجالس عزاداری در مسیر اهداف انگلیس حرکت می‌کنند و در نهایت باید بگم ما باید پشت سر امام و رهبرمان حرکت کنیم.

* جناب ذوالفقاری نظرتان در باره داعش و ریشه‌های شکل گیری آن چیست؟

ذوالفقاری: داعش قرار بود حکومت اسد را سرنگون کند یعنی همانطور که طالبان رابرای افغانستان درست کردند داعش هم برای سوریه طراحی کردند البته ریشه داعش به همان طالبان برمی‌گردد یعنی شعبه‌ای از طالبان است.

* هدف تاسیس داعش چه بود؟

ذوالفقاری: هدف این بود تا رژیم اسرائیل از صدر اخبار رسانه‌ها خارج شود و آنها به جنایت‌های خود بپردازند یعنی داعش برای حفظ و حراست از اسرائیل طراحی شده است.

* به عنوان آخرین سوال حتماً شما هم در جریان حکم دادگاه سعودی در خصوص شیخ نمر هستید.

ذوالفقاری:‌بله شیخ نمر نماد تشییع در عربستان است و ما باید سرمایه حمایتی خود را پای این نماد بگذاریم ایشان یک شخصیت انقلابی شیعی است. و با اجرای حکم دادگاه عربستان در خصوص ایشان قطعاً غوغایی به پا می‌شود و به هیچ وجه خون ایشان پایمال نمی‌شود.

* بابت فرصتی که در اختیارمان قرار دادید سپاس‌گزارم.

ذوالفقاری: خواهش میکنم امیدوارم همیشه توفیق خدمت به نظام و اهل بیت (ع) را داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *