جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۲
یک مدیر سابق نفتی مدعی شد:

زنگنه‌نفت را به‌افرادفاقدصلاحیت‌می‌فروشد/نیروهای بازنشسته به جای"ژنرال‌های نفتی"روی کار آمدند

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 458083
سالاری در گفتگویی تفصیلی مدعی شد: عمده پروژه‌ها در زمان زنگنه متوقف شدند؛ نفت زیادی بدون فروش، روی آب مانده/ عملکرد گروهبان‌های قبلی بهتر از ژنرال‌های کنونی نفت است؛ تمام بازنشستگان را به وزارتخانه‌‌آورده‌اند
زنگنه‌نفت را به‌افرادفاقدصلاحیت‌می‌فروشد/نیروهای بازنشسته به جای"ژنرال‌های نفتی"روی کار آمدند
گروه سیاست "جهان نيوز " ـ  مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: عملکرد بیژن زنگنه در دو سال اخیر خوب نبوده و مدعی شد که عمده پروژه‌های صنعت نفت تعطیل شده است.

جلیل سالاری در گفتگو با «نسیم» وضعیت صنعت نفت در شرایط کنونی را وضعیتی درحالت رکود دانست و با استناد به اظهارات زنگنه دایر بر حجیم شدن بدنه وزارت نفت اذعان داشت که ۱۷۰ شرکتی که در وزارت و شرکت ملی نفت ایران تاسیس شده، جملگی در زمان وزارت وی صورت گرفته و حجیم شدن بدنه وزارت در دوران بیژن زنگنه رخ داده است.

به گفته وی، درحوزه تقویت منابع انسانی وزارتخانه نفت فعالیت خاصی صورت نگرفته و عمده نیروهای حاضر بازنشسته هستند.

مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه عمده پروژه‌های صنعت نفت متوقف شده‌اند به نسیم تصریح کرد که با باطل شدن مجوز خوراک پالایشگاه هرمز این پالایشگاه به خام فروشی روی آورده و افزود که پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم به قیمت دفتری به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) واگذار شده است.

به گفته سالاری طرح توسعه بندر سیراف هم فاقد توجیه اقتصادی بوده و خام فروشی ثانویه است.

وی، درباره فروش نفت نیز گفت که بخش زیادی از نفت خام تولیدی بدون فروش، روی آب مانده و حتی در بخش فروش نیز با اعمال دامپینگ در بازار ،به نفت خام کشور چوب حراج زدند.

مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: افرادی که نفت خام هم به آنها فروخته شده صاحب صلاحیت نبودند و بازار در دست واسطه‌گران افتاده است.

وی، درباره اختصاص فراورده‌های نیمه نهایی به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها گفت که در حال حاضر قیمت صادراتی این مواد ۸ دلار زیر قیمت فوب خلیج فارس عرضه شده که بهتر بود این فرآورده‌ها در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی قرار می‌گرفت تا صاحبان سهام آنها متضرر نشوند.

مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت که با تغییرات ایجاد شده در بدنه وزارت نفت افرادی که آمده‌اند، جملگی بازنشسته بوده و ۸ سال هم از سیستم جدا بوده‌اند.

سالاری گفت که در صورت آوردن رأی استیضاح و رفتن زنگنه هرکس هم که بیاید موفق نخواهد شد و اتفاق خاصی هم رخ نمی‌دهد زیرا ساختار وزارت‌خانه باید اصلاح شود.

وی گفت: زنگنه بیشتر به جای باز گرداندن ژنرال‌های نفتی نیروهای بازنشسته را به وزارت نفت آورد.

وی درباره عملکرد وزارت نفت در دو سال آخر درحوزه میادین مشترک نفتی هم به «نسیم» گفت که در توسعه این میادین اتفاق خاصی نیفتاده و حتی با وجود انجام تست‌هایی برای افزایش تولید، این امر نیز موفقیت آمیز نبوده است.

این کارشناس صنعت نفت گفت که بیژن زنگنه در دوره اول وزارت هم نگاه نفتی به صنعت نداشت و افزود در این دوره نیز با نفتی، خوب برخورد نکرد.

وی درباره دیپلماسی زنگنه در اوپک هم گفت: زنگنه در قبال عربستان باید طور دیگری برخورد می‌کرد زیرا پایین آوردن قیمت‌ها نگاه درستی نیست.

سالاری گفت که در حال حاضر عمده نیروهای جوان وزارت نفت انگیزه‌ ای برای کار ندارند و به «نسیم» افزود که افرادی که آمده‌اند فقط ادعای توانمند بودن دارند ولی عملکرد خاصی از خود نشان نداده‌اند.

وی گفت: تیم زنگنه با نگاه تخریبی به وزارت‌خانه وارد شده‌اند و مدعی بودند که نیروهای قبلی فقط یک گروهبان بودند، در حالی که اقدام خاصی توسط این ژنرال‌ها صورت نگرفته و نتیجه گیری کرد که در مجموع عملکرد گروهبان‌های قبلی وزارت نفت بهتر بوده است.

وی با ذکر مواردی چون جذب منابع واتکاء به توان داخلی، افزایش تولید بنزین از ۴۰ به ۶۰ میلیون لیتر را در سال‌های گذشته فقط بخش کوچکی از عملکرد گروهبان‌ها بر شمرد.

به گفته سالاری در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده در مقابل وزارت نفت جبهه گیری کرده زیرا مدیران وزارت خانه نتوانستند تعامل مثبتی با آنها ایجاد کنند.

مدیر عامل سابق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت که در حال حاضر بسیاری از مدیرانی که زنگنه انتخاب کرده و به وزارت خانه آورده در زمره منتقدان او بوده‌اند اما به دلایلی انتقاد نمی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
افراد بازنشسته بدليل عدم انگيزه فاقد كارايي لازم هستند اما متاسفانه حجم زيادي در شركتهاي وزارت نفت بكارگيري شده اند.كسي هم اقدامي نميكند
Iran, Islamic Republic of
شما گفتید عاقلان هم باور کردند
....دستش ازوزارت کوتاه شده ...
زمان شماهم دیدیم چه بلایی به سر نفت اوردید بابک جونتون محصول زمان داری شماست
Iran, Islamic Republic of
وقتی کار ارزشمند تولید بنزین از پتروشیمی را در ان دوره اوج تحریم ها که یک دستاورد عظیم ملی نسبت به توطئه از پیش طراحی شده دشمن بود و می توانست عواقب بدی داشته باشد، را به راحتی نادیده می گیرند و با وارد کردن بنزین با کیفیت پایین اما هزینه زیاد، در التماس و خواهش به اجانب را باز می گذارند ، و آنچنان از سوی مجلس محترم مواخذه نمی شوند، باید هم افراد ارزشی و خدوم را گروهبان فرض کنند.باید بدانند که کار این مملکت را بسیجیانی پیش بردند که حتی ادعای گروهبانی هم نداشتند و ندارند.
خوب شما هم به بابک زنجانی فروختین,که الانم هم هزاران نفر و دستگاههای مختلف را درگیر کردین,چرا کارهای خلاف خودتون را با فرافکنی توجیه میکنید؟
افراد بازنشته سره کارن و پول مملکت رو میخورن اما جوان های باانگیزه خانه نشین و معتاد شدن چی شد شعار جوان گرایی روحانی؟
این همه متخصص های ما زدن تو سر تا بنزین داخلی تولید کردن اما این دولت اب پاکی رو ریخت رو دستشون و بنزین بی کیفیت که حتی یورو 2 هم نیست وارد کردند سرمایه ملی ما رو ارزون به کشور های همسایه میدن و با قیمت بالا از همون کشور ها میخرند ای خدا لعنتتون کنه که دارید ریشه کشور رو میزنید و کشور رو به یه کشوری شبیه عربستان تبدیل میکنید یعنی فقط و فقط مصرف کننده و همه اقلام رو از بیرون اوردن...روحانی مچکریم
کشوری که جرات نمیکنه وزیرش رو به دادگاه بیاره و قوه قضاییه هیچ قدرتی نداره به درد هیچ نمیخوره...
Romania
جناب سالاری عزیز
هر کس شما را نشناسد ما نفتی ها شما را خوب میشناسیم؛
همین شما نبودید که اجازه ندادید پالایشگاه ۱۸۰ هزار بشکه ای خوزستان عملیاتی شود؟
همین شما نبودید که اجازه ندادید طرح پالایشگاه جنوبی اصفهان اجرایی بشود؟ حتی اجازه ندادید مخازن آن تکمیل شود و از خسارت میلیون دلاری جلوگیری شود؟
همین شما نبودید که فرق سود تن نفت با بشکه نفت را نمیدانستید و بر اساس گزارش امثال شما سواپ متوقف شد؟
طنز روزگار این است که شما دغدغه نفت و مدیریت آن را دارید!
دكتر ابراهيم سلامي يكتا
با سلام
بنده با سابقه 28 ساله در پالايش وپخش و خدمت در سازمانهاي وابسته آن حدودا 25 سال است ايشان را از نزديك ميشناسم . نه تنها كاري مثبت در زمان خودشان انجام ندادند بلكه با عقده گشايي باعث فرار بهترين مهندسين از نفت شدند وضررهاي فراوان به ساختار نفت زدند و دوستانشان را به پستهاي كليدي گذاشتند كه نهايتا سيستم متوجه ندانم كاريهاي ايشان گرديده و كنار گذاشته شد. نفتي ها هرگز ايشان و بابك زنجاني و ميركاظمي و محصولي را فراموش نخواهند نمود .
Romania
من نه متخصص نفت هستم نه از این صنعت سررشته ای دارم اما بچه هایی که در سال نودو دو استخدام شده اند و متخصص هستند که مهندس سالاری نیستند در پالایشگاهها آنقدر نیروهای بازنشسته وجود دارد که حقوقهای خودشان را که میگیرند هیچ ، ساعتی خداتومن میگیرند که هرروز آن در امورمالی پالایشگاهها موجوداست (یعنی هرروز حدود هشت تا دوازده ساعت کار میکنند بدون اینکه مثمرثمر باشند بچه های خودشان را هم به پالایشگاه آورده اند و در شرکتهای قراردادی گذاشته اند فعلا تنها چیزی که این وسط چوب حراج خورده پول نفت است که لفت ولیس میشود و به بقیه مردم میگویند پول نیست یعنی بقیه مردم در این کشور آدم نیستند وفقط حقوقهای خوب وپول نفت مال خود نفتیهاست ارث باباشونو دارن قسمت میکنند یه مشت یتیم هم توی مملکت هستند که باید بشینن شما سیر شین بعد اگه چیزی موند بیان سرسفره / آقای سالاری هم اگر خوب بوده به نفع مردم اما اگر بد بوده وای به حال بیت المال
Iran, Islamic Republic of
غیر این انتظاری داشتید
الآن ما هم در زمينه فروش نفت هيچ اطلاعي نداريم و فاقد صلاحيت هستيم اگر بريم آقاي زنگنه به ما هم نفت ميفروشه يا ميگه بايد از ما باشي يعني علاوه بر فاقد صلاحيت بودن بايد در باندشان هم باشي يا نه؟