پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

جلوگیری داعش از فرار مردم «الرمادی»

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 458984
ارتش عراق چند روزی است که با پخش اعلامیه از مردم الرمادی خواسته این شهر را برای آسان شدن حمله به داعش و بازپس‌گیری این نقطه استراتژیک تخلیه کنند ولی داعشی‌ها به زور مردم را درون شهر نگاه داشته‌اند.
به گزارش جهان، ارتش عراق چند روزی است که با پخش اعلامیه از مردم الرمادی خواسته این شهر را برای آسان شدن حمله به داعش و بازپس‌گیری این نقطه استراتژیک تخلیه کنند ولی داعشی‌ها به زور مردم را درون شهر نگاه داشته‌اند.

به گزارش فارس، تروریست‌های داعش که برآیند درگیری‌ها در جبهه‌های نبرد سوریه و عراق را به ضرر خود دیده‌اند، حالا دیگر شعارهای حمایت از اهل تسنن عراق را از یاد برده‌اند و از این مردم بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ارتش عراق از یکشنبه اعلامیه‌هایی را از طریق هواپیما در میان مردم شهر الرمادی پخش کرده و از انها خواسته که با توجه به نزدیک بودن حمله ارتش به شهر و تلاش برای بازپس‌گیری آن از دست داعش، خانه و کاشانه خود را موقتاً ترک کنند.

ساکنان شهر اما گفته‌اند که داعش از خروج آنها از شهر جلوگیری می‌کند و می‌خواهد از مردم بعنوان سپر انسانی استفاده کند.

«ابو احمد» از ساکنان الرمادی به وال‌استریت ژورنال گفته: «داعش از همه طرف ما را محاصره کرده و نمی‌گذارد از شهر خارج شویم؛ وضعیت خوبی نداریم، هیچ کاری هم از دستمان برنمی‌آید. دیگر دارویی برای مریض‌ها و غذایی برای خوردن باقی نمانده.»

ارتش عراق چند وقتی است که شهر الرمادی را محاصره کرده و از ورود امکانات پشتیبانی به آن جلوگیری می‌کند تا بتواند ضمن تضعیف داعش، این گروه تروریستی را شکست پذیر کند.

الرمادی در ۶۰ کیلومتری غرب بغداد واقع شده و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نابودي داعش نزديك است ....