جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

۱۰ وزیر دولت به مجلس دعوت شدند

پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 369686
۱۰ وزیر دولت تدبیر و امید به جلسات هفته آینده کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی دعوت شده اند تا به سئوالات برخی از نمایندگان مجلس پاسخ دهند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده روزهای یکشنبه تا سه شنبه (۲۱ تا ۲۳ تیر ماه) تشکیل می شود که دستور کار آنها به شرح است:

کمیسیون اصل ۹۰

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی روز یکشنبه در نشستی با رییس سازمان بورس اوراق بهادار و معاونانش، آخرین وضعیت و مشکلات این بازار را بررسی کرده و روز سه شنبه آینده بار دیگر با نمایندگان دستگاه های ذیربط درباره اقدامات انجام شده و راهکارهای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون فرهنگ عفاف و حجاب را برگزار خواهند کرد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، روز یکشنبه گزارش رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور را استماع می کنند و در ادامه نشست خود به بررسی طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی خواهند پرداخت.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه به جمع بندی بحث اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس خواهند پرداخت. سپس کارگروه های آموزش و پرورش قانون تعیین استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری به بررسی وضعیت شرکتهای دانش بنیان، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها به استماع گزارش معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش های مهارتی با حضور رییس دانشگاه فنی و حرفه ای جهت بررسی مشکلات فنی و حرفه ای و آموزش عالی و آموزش پزشکی به بررسی ساماندهی آموزش عالی کشور خواهند پرداخت.

کمسیون آموزش و تحقیقات روز سه شنبه از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش دعوت کرده تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهند و سپس طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده (۲۲) مکرر به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را بررسی می کنند.

کمیسیون اجتماعی

نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس روز یکشنبه هفته آینده به ادامه بررسی طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار (اعاده شده از شورای نگهبان) و طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۵) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش(اعاده شده از صحن) خواهند پرداخت.

روز سه شنبه نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد.

کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه هفته آینده در نشستی با آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مسایل مربوط به اقتصاد مقاومتی را بررسی کرده و سپس طرح های شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شور دوم طرح الحاق جزیره هرمز به محدوده آزاد قشم را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون دوشنبه نیز به بررسی مسایل و مشکلات درخصوص واگذاری معادن سنگ آهن چغارت و سه چاهون با حضور مسؤولین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان خصوصی سازی که توسط یکی از نمایندگان به صورت سؤال مطرح شده خواهند پرداخت.

کمیسیون اقتصادی همچنین روز سه شنبه از وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت دعوت کرده تا به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دهند و در ادامه جلسه به بررسی مشکلات کارآفرینان با حضور اعضاء هیأت کارآفرینان و دیگر مسؤولین ذ یربط خواهند پرداخت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه هفته آینده به بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به این کمیسیون می پردازد و سه شنبه نیز وزیر اطلاعات به سوالات علیرضا زاکانی نماینده تهران، سوال مشترک حمید رسایی و جواد کریمی قدوسی نمایندگان تهران و مشهد و قاسم جعفری نماینده بجنورد پاسخ می دهد.

کمیسیون انرژی

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی روز یکشنبه آینده طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با حضور مسوولین وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند و سه شنبه نیز گزارش چگونگی تأمین سوخت نیروگاه های کشور با حضور مسوولان وزارتخانه های نفت، نیرو، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور بررسی می شود.


کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز روز یکشنبه هفته آینده رسیدگی به طرح های الحاق یک بند به ماده (۱۷) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، استفساریه اصلاح و الحاق یک تبصره به بند(ب) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، مدیریت ادارات کل، شهرستان ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش به صورت هیأت امنایی در دستور کار دارند.

دوشنبه نیز وزیران نیرو و صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوالات نمایندگان مهمان کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.


کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان روز یکشنبه آینده به ادامه بررسی طرح های افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش و رشد جمعیت کشور و بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی می پردازد.

سه شنبه آینده نیز اعضای این کمیسیون با حضور مسوولین دستگاه های اجرایی به بررسی آخرین وضعیت اعتیاد در کشور می پردازند و سپس راهکارهای جلوگیری از دریافت خارج از تعرفه برخی از پزشکان را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها را در دستور کار دارند و سه شنبه نیز میزبان وزیر کشور برای پاسخ به ۱۳ سوال نمایندگان خواهد بود.

کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن نیز در یکشنبه هفته آینده ادامه طرح دائمی شدن بند(۱۶) قانون بودجه سال۱۳۹۲ کل کشور و طرح شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بررسی می کنند.

سه شنبه نیز بررسی مشکلات تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن در حوزه های تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش واحدها، منابع صندوق توسعه ملی(ارزی و ریالی)، مالیات برارزش افزوده، سهم تولید از هدفمندکردن یارانه ها و راهکارهای فعال کردن ظرفیت های تولید در بخش صنعت و معدن در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران یکشنبه ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دستور کار دارند و روز سه شنبه نیز طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی بررسی خواهند کرد. همچنین وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در این کمیسیون به ۹ سوال نمایندگان پاسخ می دهد.

کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر را ادامه می دهد و روز سه شنبه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی می کند.

کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی روز یکشنبه بررسی طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی(اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار دارد و سپس در جلسه ای مشترک رییس قوه قضائیه و معاونانش شرکت خواهند کرد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه، بررسی طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار دارند و سپس از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بازدید می کنند.

کمیسیون کشاورزی

نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روز یکشنبه به بحث درباره طرح حفظ و صیانت از جنگلها، لایحه تصویب اصلاحیه کنوانسیون بازل درباره کنترل انتقالات برون مرزی مواد زاید زیان بخش و دفع آنها و طرح اصلاح قانون واگذاری واحدهای غیربهداشتی و درمانی بهکده رضوی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و انتزاع آن از سازمان مبارزه با جذام خواهند پرداخت.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه از وزیر جهادکشاورزی دعوت کرده اند تا به ۱۳ سوال نمایندگان پاسخ دهد و سپس نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در محل اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد.

کمیسیون های خاص

اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی روز سه شنبه به ادامه بررسی طرح های اصلاح مواد (۱۰۴) و(۱۵۸) قانون آیین نامه داخلی و اصلاح اساسنامه مرکز تحقیقات اسلامی قم خواهد پرداخت.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی نیز روز دوشنبه هفته آینده، بررسی مصوبات شورای اقتصاد درباره وظایف بخشی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با دعوت از مسؤولین ذیربط و بررسی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای سیاست های اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی را در دستور کار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حاااااااااااااامد
خدا به خیر بگذرونه باز وزیر در خواست عجیب نمایندگان