جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

شباهت داعش با ابن زیاد+تصاویر

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 392284
گروه تروریستی داعش پس از سیطره مناطقی از عراق و سوریه دست به اقدامی ناجوانمردانه زد که همگان را به یاد عبیدالله بن زیاد می‌اندازد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، عبیداللّه‏ بن زیاد در روز هفتم محرم در نامه‏ای به عمر بن سعد از وی خواست تا با سپاهیان خود بین امام حسین و یاران، و آب فرات فاصله ایجاد کرده و اجازه نوشیدن آب به آن‌ها ندهد.

این گونه اقدامات غیرانسانی دیگر مطلبی ناملموس برای مردمان قرن بیست و یکم نیست؛ کمی آن طرف‌تر در همان سرزمین و همان چشمه آب، ماجرای بستن آب در حال تکرار است. گویی تاریخ قصد دارد بار دیگر رویدادهای خود را برای اهل زمین بازگو کند.


بستن آب بر سپاهیان امام حسین(ع)

گروه تروریستی داعش پس از سیطره بر چند استان عراق،‌ کنترل تعدادی از سدهای این کشور را به دست آورد که در سایه کمبود منابع آبی در خاورمیانه، تصاحب حجم زیادی از منابع آبی عراق برای داعش یک پیروزی استراتژیک است.

سدهای عراق،‌ یکی از مهمترین زیرساخت های این کشور است که بر رودخانه‌های دجله و فرات بنا شده اند و تعداد این سدها به پنجاه سد می رسد. دولت عراق از این سدها برای تامین آب و برق مورد نیاز مردم این کشور استفاده می‌کند.

سد حدیثه یکی از سدهایی است که در هفته های اخیر مورد هجوم داعش قرار گرفته است. در این سد که از بزرگترین سدهای عراق به شمار می‌رود؛‌ نیروگاه برق آبی با ظرفیت ۶۶۰ مگاوات برق وجود دارد. نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی این کشور مانع اشغال این سد توسط داعش شدند.

داعش پس از کنترل سدهای آب در استان های انبار و دیاله عراق، از این سدها برای فشار آوردن به ساکنان این استان ها استفاده کرد تا مردم این مناطق با داعش بیعت کنند. علاوه بر این داعش در این استان ها با قطع آب و برق روستاها، ‌اقدام به باجگیری از مردم می کند.


سد حدیثه

یکی از موارد دیگر سوء‌ استفاده داعش از سدهای عراق این است که نیروهای این گروه در زمان حمله ارتش عراق،‌ روستاها و راه‌ها را با آب سدها غرق می‌کنند تا جلوی پیشروی ارتش عراق را بگیرند.

نیروهای داعش چند ماه پیش هم با سیطره بر سد فلوجه،‌ آب برخی از شهرهای عراق را قطع کردند که باعث کمبود آب در این شهرها شد و در نهایت عشایر استان انبار با دخالت خود،‌ سد فلوجه را باز کردند تا بحران آب عراق خاتمه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا همه یزیدیان رو لعنت کنه، انشالله
حسین
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran, Islamic Republic of
ولی مهمترین شباهت این کثافتهاکه البته نه شباهت بلکه اشتراکاتشون حرامزاده بودنشون است .چون کارهایی که اینهامیکنندفقط ازدست حرامزاده هابرمی آیدوبس.
کریم
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط ازاسم و علایم مسلمانانرا با خود به یدک مکشند . ولی از خوی حتی انسانیت به دورنند.ویروس دست پرورده استکبا ر بوده و بعنوان یک ابزار برای بد نام کردن دین اسلام و رفتار خوب مسلمانان را در افکار دنیا بد جلو بدهند . و جلو ترویج اسلام را با پولها ی تاراج رفته ال سعود. بگرنندمتاسفانه از اموال مسلیمن و خود فروختگی برخی از سران عرب بهترین سود را جبهه ناحق بهره میبرد...