جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استخدام هیات علمی دردانشگاه آزاداسلامی

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 402886
دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان از طراحی و ساخت ۱۵ بیمارستان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جلسه هیات امنای دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ریاست دکتر میرزاده و با حضور استاندار هرمزگان، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مهندس ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار شد. در این جلسه مصوبات بودجه سال ۹۴، نمودار سازمانی دو استان و اصلاحیه برنامه راهبردی دو استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

* هیات های امنای استانی تمرکز زدایی را در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی کردند

در این جلسه دکتر میرزاده با اشاره به تشکیل هیأت های امنای استانی در سراسر کشور، گفت: در حال حاضر ۴۹۶ نفر از دانشمندان، فرهیختگان، علما، صاحبنظران و مدیران سطح بالای استانی عضو هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در این مجموعه با ما همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیات امناهای استانی تصمیم گیری ها را از مرکز به واحدها منتقل کردند، تصریح کرد: هیات امنای استانی نمونه بارز و ملموس استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری های دانشگاه هستند و باید تصمیمات این هیات ها به صورت جدی اجرایی شود.

* تجلیل از مفاخر علمی و فرهنگی استان ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای امور فرهنگی در دانشگاه اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۳۰۰ طرح در ۸ محور در شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده است و تجلیل از مفاخر علمی و فرهنگی و بزرگداشت آنان در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

* تا پایان سال ۹۴ تعداد بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی به ۱۵ بیمارستان می رسد

دکتر میرزاده با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بار پزشکی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطر نشان کرد: رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی داشته است و ما در حال حاضر ۱۱ بیمارستان فعال داریم که تا پایان سال ۹۴ به ۱۵ بیمارستان خواهد رسید.

وی همچنین از طراحی و ساخت ۱۵ بیمارستان دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

* محقق شدن نزدیک به ۹۵ درصد بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ کمکی از دولت دریافت نمی کند، بیان کرد: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی نمی تواند هزینه ای بیشتر از درآمدهایش در بودجه پیش بینی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در سال جاری نزدیک به ۹۵ درصد از بودجه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی شده بود، محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ میزان وابستگی به شهریه ۹۹ درصد بود، گفت: در حال حاضر میانگین وابستگی به شهریه در واحدها ۹ تا ۱۰ درصد کاهش داشته است.

* کاهش وابستگی به شهریه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی است

وی با تاکید بر اینکه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی کاهش وابستگی به شهریه است، تصریح کرد: در سال جاری برای واحدها ۱۶ درصد وابستگی به درآمدهای غیر از شهریه مقرر کردیم و امیدواریم که در سال آینده وابستگی دانشگاه به شهریه به ۸۴ درصد برسد.

دکتر میرزاده در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نرخ تورم خواهد بود، گفت: شهریه دانشگاه در ترم بهمن و تابستان سال ۹۴ ثابت بوده و هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

* بنیاد نیکوکاری برای جلب کمک های مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال شود

دکتر میرزاده تاکید کرد: مسئولان و مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی باید تا حد ممکن هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند و جلب کمک های مردمی از مواردی است که باید در بودجه سال آتی به آن توجه شود. زیرا این موضوع از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه درآمد در دانشگاههای دنیا، جلب کمکهای مردمی است، گفت: در تمامی دانشگاه های بزرگ دنیا بنیاد خیریه فعال است و ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال این موضوع باشیم و مسئولان دانشگاه نسبت به فعال کردن کانون های خیرین در دانشگاه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار بالای کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته نگاه به این نهاد آموزشی نگاه اشتغالزایی بوده است اما امروز دیگر نیازی به استخدام نیروی جدید در این نهاد آموزشی نیست.

وی با بیان اینکه توان دانشگاه با توجه به حضور این تعداد کارمند برای توسعه فرسایشی شده است، بیان کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه دانشگاه صرف پرداخت حقوق به این تعداد کارمند می شود و منابعی برای کارهای توسعه ای در دانشگاه باقی نمی ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۵۴ مرکز رشد و ۴۲۰ شرکت دانش بنیان است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد که تا پایان سال ۹۶ این تعداد به ۱۵۰ مرکز رشد و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان برسد.همچنین ساخت ۳۳ پارک فناوری در دستور کار قرار گرفته است که ۳ پارک در تهران و ۳۰ پارک در استان های کشور خواهد بود.

دکتر میرزاده تاکید کرد: باید با فعالیت اقتصادی دانش بنیان راه کارهایی برای تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه ایجاد شود.

* اقتصاد رشته ها در دانشگاه های غیردولتی باید متفاوت باشد

وی با اشاره به سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با جذب اعضای هیات علمی گفت: وضعیت اقتصاد رشته در دانشگاه های دولتی با دانشگاه های غیر دولتی متفاوت است و برای دانشگاه آزاد اسلامی آنچه که مهم است وابستگی علمی اساتید به این دانشگاه است که امیدواریم وزارت علوم نیز این موضوع را در نظر بگیرد.

* تحقق اهداف سند توسعه علم و فن آوری تنها با همت دانشگاه ها میسر خواهد شد

دکتر میرزاده در ادامه این جلسه با اشاره به ابلاغ سند توسعه علم و فن آوری از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: بر اساس اهداف این سند، ایران تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به قطب نخست علمی منطقه تبدیل شود و ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی کشور (GDP) از فعالیت های اقتصاد دانش بنیان تامین شود.

وی تصریح کرد: این موضوع به خوبی نقش دانشگاه ها به صورت عام و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت خاص را در تحقق این هدف نشان می دهد زیرا دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ظرفیت بالایی از آموزش عالی کشور وظیفه سنگینی در تحقق سند توسعه علم و فن آوری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به معوقات برخی از نهادها به دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هم اکنون برخی از نهادها و سازمان های دولتی معوقات بسیار زیادی به دانشگاه آزاد اسلامی دارند که با توجه به عدم وابستگی این نهاد علمی به بودجه دولتی پرداخت این معوقات سنگین که بعضا در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد بخش قابل توجهی از تنگناهای مالی دانشگاه آزاد اسلامی را حل خواهد کرد.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه فروش اموال مازاد دانشگاه تنها باید صرف توسعه و تجهیز زیرساخت های پژوهشی و اقتصادی دانش بنیان شود، گفت: فروش اموال مازاد دانشگاه یا تبدیل به احسن نمودن آنها بهترین راه برای تامین کسری بودجه واحد هاست.

* تجمیع واحد های زیان ده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از هیات های امنای استانی خواست تا با دادن فرصت یک ساله واحدهای زیان ده را تعیین تکلیف کنند به طوری که یا در واحدهای مادر تجمیع شوند و یا تغییر کاربری دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعدادی از واحدهای دانشگاه تجمیع و ادغام شده است، گفت: در مهرماه سال ۹۲، تعداد ۴۷۲ واحد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که امروز این تعداد به ۴۰۰ واحد رسیده است و ۷۲ واحد تجمیع ، منحل و یا تغییر کاربری داده شدند.

* استخدام هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده در این جلسه با اشاره به جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در این دانشگاه جذب هیات علمی متناسب با استانداردهای آموزش عالی صورت می گیرد و در این راستا در سال جاری پنج هزار نفر و در سال آینده نیز پنج هزار نفر هیات علمی جذب دانشگاه خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بودجه پژوهشی واحدها، گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ درصد برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته شده است که از این میزان ۵ درصد از منابع شهریه، ۵ درصد فعالیت های اقتصادی دانش بینان و ۵ درصد نیز از مازاد درآمد مصوب سال ۹۴ پیش بینی شده است.

* مصوبات جلسه هیات امنای دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، به گفته دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد اصلاحات مورد نظر بودجه و برنامه دو استان کرمان و بوشهر منتهی به سال ۹۴ که در جلسه مطرح شد در کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح و به عنوان مصوبه هیات امنا در اختیار معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: بودجه استان سیستان و بلوچستان از حیث درآمد و هزینه ۸۳ میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف ۱۰۷ میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت.

همچنین این ارقام برای استان هرمزگان در بخش درآمد و هزینه ۱۷۳ میلیارد تومان و در بخش منابع و مصارف ۲۰۷ میلیارد تومان به تصویب اعضا رسید.

دکتر رهنما تصریح کرد: بودجه این دو استان از حیث ساختار هزینه ای بسیار مطلوب تدوین و ابلاغ گردید و برنامه اصلاحی آنها نیز با تمرکز بر ارتقای کیفیت و تعالی واحدهای دانشگاهی استان، تاسیس شرکت های دانش بنیان تجاری سازی تحقیقات، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، تامین منابع از طریقی خارج از شهریه و ساخت و احداث پارک علم و فن آوری به تصویب رسید و مقرر گردید در کمیسیون دائمی استان اصلاحات مورد توجه قرار گرفته و نسخه نهایی به هیات امنا ارسال شود.

وی همچنین گفت: نمودار سازمانی با سطوح تعریف شده در کمیسیون دائمی مطرح و تصویب شود. انتخاب حسابرس این دو استان نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *