دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱۰
۴۷

واکنش سفیر عربستان به انتقاد نفتی روحانی

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب: 402282
سفیر عربستان در لبنان به سخنان رئیس جمهور ایران درباره نقش عربستان و کویت در کاهش قیمت نفت، واکنش نشان داد و از او خواست به دنبال دلایل داخلی برای وضعیت اقتصاد ایران باشد.
واکنش سفیر عربستان به انتقاد نفتی روحانی
به گزارش جهان، «علی العسیری» سفیر عربستان در لبنان در واکنش به هشدار اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به کشورهای عربی که با قیمت جهانی نفت بازی می‌کنند گفت: اگر وضعیت اقتصاد ایران بد شده بهتر است رئیس جمهور این کشور به دنبال دلایل داخلی آن بگردد و نه دلایل خارجی زیرا راهکار این موضوع در مسائل داخلی ایران نهفته است.

وی در گفت‌وگو با «رادیو شرق» لبنان، و در اشاره به هشدار‌های رئیس جمهور ایران گفت: به جای متهم کردن دیگران، گفتار حکیمانه و گفت‌وگوی سازنده بر اساس چارچوبی مفید از مهم ترین مسائل مورد نیاز فعلی است.

پیشتر نیز روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، با مقاله‌ای در انتقاد «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران از کشورهایی مانند عربستان و کویت که در کاهش تعمدی بهای جهانی نفت نقش دارند، واکنشی شدید نشان داد.

طارق حمید، سردبیر پیشین الشرق الاوسط، و نویسنده این مقاله پنجشنبه ۲۵ دی ماه، با نادیده گرفتن گزارش‌های متعدد رسانه‌ها و جراید بین‌المللی مبنی بر اینکه عربستان سعودی با افزایش تولید نفت و عدم کاهش نفت تولیدی اوپک در حال جدال سیاسی با ایران و روسیه است، مدعی شد که چنین انتقادی از جانب روحانی، شایسته رئیس‌جمهور یک کشور نیست.

پیشتر وزیر «علی العمیر» وزیر نفت کویت نیز نسبت به سخنان روحانی و هشدار وی به کویت و عربستان که گفته بود این دو کشور بیش از دیگران از کاهش قیمت نفت ضرر خواهند کرد گفته بود که کشورش بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری می‌کند و به دنبال دشمنی با کشوری نیست.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی ببین کی برات شاخ و شانه میکشه عرب متحجر بدوی مرتجع بی سواد
Iran, Islamic Republic of
تحقير اقوام خوب نيست و خودش تحجر و ارتجاع و بيسواديه عزيز جان
کی با اقوام کار داشت با سواد
اينكه جهان نيوز شده تريبون يك منبع سياسي بي اهميت عجيبه! آيا در دوره قبل اظهارات بي اهميت سفير عربستان رو بازتاب ميداديد؟
دولتٍ حسين قُلى خانى ؛
بابا ! حالا ما يچيزى گفتيم ، شماها كه باسواد و كهنه بدوران
رسيده ايد چرا؟؟؟؟؟
رقاص خونه خاطره : !!؟؟
ما از دوستانِ وهابى ، تكفيرىِ خودمان عذر ميخايم !
اين انتقاد از شما ! نتيجه بيسوادى وتازه بدوران رسيدگى
رفقاى ما ميباشد !!!؟؟؟
الأعراب أشدّ کفراً و نفاقا
United States
با سلام

"اگر وضعیت اقتصاد ایران بد شده بهتر است رئیس جمهور این کشور به دنبال دلایل داخلی آن بگردد " ....

ببینید حتّی اینها هم این را میفهمند ، ولی ما خودمان هنوز نفهمیده ایم !!! سال هاست که رهبر انقلاب توصیه میکنند به نفت متّکی نباشید و اقتصادتان را از نفت جدا کنید ولی کو گوش شنوا ! مسئولین ما یا در خواب غفلت بودند و یا دنبال بازی های سیاسی شان ! حالا کار ما به جایی رسیده که یک جوجه عرب سعودی که باید خیلی گنده تر از او را مگس هم حساب نکنیم و اگر از پول نفتشان نباشد دماغشان را هم نمیتوانند بالا بکشند و سوسمار و ملخ هم برای خوردن پیدا نمیکنند ، به ما راهکار نشان میدهد و ما را به گفتار حکیمانه (!!!!!!!!) و گفتگوی سازنده (!!!!!!!!) دعوت میکند !!!
Iran, Islamic Republic of
رفتار و گفتار آقای روحانی در برخورد با عربستان ناپخته بود زیرا بهتر است این اظهار نظرها به روش صحیح و از کانال درست و فنی آن مطرح شود و درضمن مشکلات داخلی ما هم در کاهش قیمت نفت نیز کم تاثیر گزار نیست.
seyed
حتی این وهابی هم این نکته را فهمیده که مشکلات اقتصادی ما ریشه در داخل و مدیریت ناکارامد و بدون برنامه دولت دارد و هنوز ما نفهمیده ایم!!!
کار به جائی برسد که جواب رئیس جمهور را یک (سفیر ) از جائی و یک (وزیر ) از جای دیگر بدهد !
طاها
نتیجه سیاست های غلط همین خواهد بود.
خوب راست گفته منشا تمام این اتفاقات داخلیست اونایی که میگفتن بلدم بلدم حالا توش موندن.حالا شاید قدر بعضی چیزها رو بهتر میفهمیم.
غلط کرده
محمود
Iran, Islamic Republic of
این عربهای نادان هم فهمیدن که مشکل اقتصادی از داخل مملکت قابل حله نه از خارج اما دولتمردان ما هنوز نفهمیدن و دنبال حل آن با مذاکرات خارجی هستن
اصلاح طلب یزد
این عرب جاهل فهمیده مشکل ما از داخل خودمونه و به فرموه رهبری باید به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی متکی بود اما هنوز این دولت نفهمیده..
[...]
علي
Iran, Islamic Republic of
ان شاءا.. بزودي فقر فلاكت عرب هاي شكم گنده بي خاصيت و مزدور را نيز خواهيم ديد.
صفا
اونم تازه به دوران رسيده است آيا؟
56
رئیس جمهور باید جسارتی از خود نشان می داد و این تشر را برای مسبب اصلی این بازی ها یعنی امریکا می رفت
رئیس جمهور باید همراه با ملت شعار مرگ بر امریکا سر دهد
مرگ بر امریکا
مرگ بر ال سعود
باران بی سواد بی شناسنامه
(خاک بر سر ما وای به حال ما ،این است تدبیر وامید ،این است بازگشت عزت به مرم ایران واویلا
حسان
Iran, Islamic Republic of
اعراب الاغ صفت و ملخ خور بجایی رسیده اند که سبب فلج شدن اقتصاد ايران شده اند!!!
جناب حسن روحاني! از وقتي که شمارییس جمهور شدید! وضعيت اقتصادي ايران بدتر از گذشته شده و تورم دارد کمر ملت ايران را میشکند!!!!!
لطفا کليد تدبيرتان را بکار بريد...........
كاملا با نظر سفر عربستان موافقم با وجود اينكه سياستهاي خصمانه عربستان را نسبت به كشورم هرگز فراموش نخواهم كرد .
نفتی
این سفیرگوش درازهم براماشاخ وشونه میکشه کواون اقتدار؟؟؟آقای ریس جمهوریه لبخند بزن همه چیزحل بشه.....
اينها كه جاي خود دارن ، ننه جون بعضيها هم فهميدن !!!!
Iran, Islamic Republic of
يكي نيست به اينا بگه شماها اصلا مگه چيزي به اسم منافع ملي هم درك مي كنيد؟!!!!
شما جز منافع قبيله اي ، منفعت ديگري رو درك نمي كنيد
مسعود از رشت
ببین وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کجا رسیده که اینقدر دولتمردان به اصطلاح اعتدالی و تدبیری انفعال از خودشان نشان دادند که سفیر یک کشور تروریست پرور و غرق در فساد و فحشا برای رئیس جمهور یک کشور انقلابی و اسلامی شاخ و شونه بکشه اف بر شما منفعلین
وقتی می خوایم با کشوری مذاکره کنیم که از یک طرف می گند توافق هسته ای از اون طرف با عربستان تبانی می کنند همین میشه که یه جوجه عرب مییاد این حرفها رو میزنه!!!!!
Serbia
عجب دورانیه این دوران بنفش.....
مينابي
Iran, Islamic Republic of
عمو اكبر دعواش كن
امين
بخدا قسم فقط يك بار عربستان را تحريم حج كنيم.اونوقت مي بينيد كه چه نتيجه اي داره.عربستان از كاهش قيمت نفت ضرر نميكنه.چون از پول حجاج جبران ميشه
ابراهیم
گور بابا عربستان ولی جناب برادر انگار یادت رفته یک ونیم ملیارد مسلمون بجز ما هستن که برن حج و پول ببرن اونجا.ما بجای اینکه از دشمن گله کنیم که چرا اینکارو و اون کارو میکنی باید بفکره رفع مشکلات به دست خودمون باشیم.چه داخلی و چه خارجی.اگر قراربود عربستان به نفع ما کاری کنه که دیگه اسمش عربستان نبود .اسمشو میزاشتن عادلستان
عليرضا
رایایس جمهور باید مشکل اقتصادی را دردل کشور حل کند. واقعا " متسفیم. برای دولتمان که نظر درست مشکل اصلی کشورمان را یک دشمن عر بی باید بمابگه. وقعا" ما تحریم بهکشورمان فشار نمیاره مدیریت نادرست روی سرمایه‌ها. وبوجه کشور مردم رابیچاره کرده.
موافقم
بي سواد
ميگما حتما اينم تقصير احمدي نژاده!!!!!كه اين سفير اينطور به ما گفته
ما بي سواد ولي هيچي از اين دولت ما نديدم همش حرررررررف ولا غير
علی
Iran, Islamic Republic of
البته مانعه الجمع نیست هم مشکل داخلی داریم وهم خارجی ها دنبالند برایمان مشکل بسازند "تدبیر "یعنی بدست آوردن راه برون رفت از این مشکلات و"امید" هم یعنی امیدداشتن به توان داخلی .حالا این گوی واین میدان بهانه هم نیاورید که عقلا نمی پذیرند
سرخابی
حالا یه مقدار تحمل کنید حتما کلید تدبیر برقفل نفت خواهد چرخید حالا امروز نشد فردا...تاصد روز حتما حل میشه آخه این دولت قسم خورده مشکلات رو صد روزه حل کنه!!!!
يكدفعه يادقرارداد1975الجزايرافتادم كه ازترس جونشون مثل سگ اين سوسماخورابدست وپامون افتادن حالا نميدونم بگم خاك برسرما يامسئولامون كه اينقدداريم تحقيرميشيم واقعاخاك.........
مرجان صالح
Iran, Islamic Republic of
باهاش موافقم صددرصد ولی ازش متنفرم دویست درصد
خدائيش براي اولين بار يه عربستاني حرف درست زد. اگه در داخل كشور جلوي آمريكا ضعف نشون نميدادند، اگه وزير مملكت نميگفت تكنولوژي عمل گوشش در‌آلمان 80 سال ديگه هم ايران نميرسه، اگه وزير خارجه كشور مبهوت تسليحات آمريكا نبود، اگه رئيس جمهور مملكت هي نميخواست دم كدخدا رو ببينه، اگه نماينده مجلسش چپ راست براي آزادي عاملين فتنه 88 روضه نميخوند،‌ اگه قول و قرارهاي پوچ با غربي ها گذاشته نميشد، و در يك كلام اگه در برابر دشمن محكم ميبوديم، نفت نه تنها پائين نميومد و اگه هم ميومد مشكلي در اقتصاد ايجاد نميكرد! از ماست كه برماست!
مسافر
حالا تندوتند جناب ظریف المصور خان به ژنو و وین و ... بره و با جان کری و اشتون مذاکره کنه و التماس کنه که مارو ببخشید... قول میدیم هر چی شما بگی همون باشه فقط شما از ما حمایت کنید تا تو قدرت بمونیم... تازه وقتی که با خفت و خاری برگشت تو گردنش مدال قهرمانی بندازن و ...
اف بر این سیاستی که غیر از ذلت چیزی برای ملت نداشته و نداره
یکی
شما اگر گفتار حکیمانه سرتون می شد کار غیر حکیمانه ای چون فروش نفت به قیمت آب را عملی نمی کردید . اگر مغرض نیستید به پاکستان که خریدار گاز ما بود پول نمی دادید که از معامله با ما دست بکشد شما اگر عقل داشتید و مسلمان بودید جنگ مسلمان کشی راه نمی انداختید . شاید هم مقصر پادشاه نود ساله یشماست که از قرار قراره خبر مرگش برسه
لبخند بزن روحانی!
با خارجیا لبخند با منتقدین دلسوز اخم و خشونت.نتیجه اش این میشه!
ﻋﻠﻲ
اﺭﻩ ﺗﻮ ﺑﻤﻴﺮﻱ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﻴﺎﻧﺘﻬﺎ اﺯ ﺯﻳﺮ ﺳﺮﻩ ﺷﻤﺎ ﻋﺮﺑﻬﺎﻱ ﻣﻠﺦ ﺧﻮﺭ ﺳﺮ ﻣﻴﺰﻧﻪ
ﺷﻤﺎ ﻫﺎ اﻧﻘﺪﺭ ﻛﺜﻴﻒ و ﺑﻲ ﺧﺪا ﻫﺳﺘﻴﻦ ﻛﻪ ﺣﺘﻲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ و اﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ اﺯ ﺿﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺿﻠﻪ اﻣﺪﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪا ﺑﺎ ﺷﻴﻂﺎﻥ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﻭﻫﻴﭻ ﺷﺮﻣﻲ اﺯ ﻛﺸﺘﻦ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﮔﺎﻥ ﺧﺪا ﻧﺪاﺷﺘﻴﻦ ﭼﻪ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻭﻫﺎﺑﻴﺖ ﺗﺎﻻﺭ ﺻﻌﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪا ﺭا ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺗﺠﺎﺭﺕ و ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻛﺮﺩﻳﻦ ﻭاﻱ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﺭﻭﻱ ﺻﻬﻴﻮﻧﻴﺴﻢ ﺭا ﺳﭙﻴﺪ ﻛﺮﺩﻳﺪ
سعید
کاری نداریم این حرف را کی گفته،ولی هرکی گفته راست گفته. اگر به هیچ تولیدی بها نمیدهیم لااقل به تولید فراورده های نفتی اهمیت بدهیم ودست از خام فروشی برداریم.
مٓش حسنِ مفتاح !!؟؟
يا آخى ! لماذا دلخور شدى؟ آنٓه فقط اين اقوال ، براى مصرف
داخلى بيان كرد ، لا براى انتٓ ، آنه غلامِ ، غلامِ شما، سماحت
حاجى خاطره فان ، انشاءالله ،،،،
يا جهان ! لا سانسور. ولاحذف ، الچاپ الچاپ ،،
امیر حسنی یاخچی اباد کارشناس ارشد علوم سیاسی
Iran, Islamic Republic of
هرچند رژیم وهابی سعودی با ادرس غلطی که در ابتدای دولت نهم از سوی یک از کاندیداها گرفته بود،که این دولت شش ماه بیشتر دوام نمی اورد وسیلی که از مدیریت سیاسی جمهوری اسلامی در قضیه مقابله با جریانات تکفیری در منطقه خورد و در همسویی با استکبار وحسادتی که از پیشرفتهای ایران واینکه ایران را استخوان گلوگیری در نیل به اهداف وبرنامه هایش در منطقه میداند، اظهارات این فرد سعودی نابجا هم نیست زیرا دولت به اصطلاح تدبیر و امید نشان داده که نه تنها در مسائل داخلی ضعیف وبی تدبیری داشته بلکه در دیپلماسی وسیاست خارجی هم کاملا ضعیف ونمره مردودی دارد.
عرب ها سال56 برای جام جهانی آمدند از تهران رفتند آرژانتین ولی حالا...........
آقا عجله نکنید کلید توی جیب روحانیه کمی صبر کنید خدا رو چه دیدی شاید تقی به توقی خورد و معجزه شد ... بله !!! تعجب کردید،، بله بلاخره شاید بشه دیگه مثلا خنده های ظریف یکهو باعث شد 5+1 از ما حساب ببره یا مثلا وزرای عتیقه و باستانی این دولت(میانگین 60 سال) یک تحول عظیم اقتصادی ایجاد کردند یا مثلا ... خدا رو چه دیدی شاید شد.
قهرمان
هنوز هم دنبال کت خدا هستند!!!!!!