جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توافق اشتون و ظریف برای دیدار در نیویورک

جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 311292
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی گرفته و با وی برای دیدار در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل توافق کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتجادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران توافق کردند ماه جاری میلادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کنند.
 
بنا به گزارش رویترز، خانم کاترین اشتون، صبح امروز با آقای ظریف تماس تلفنی برقرار کرده است.
 
مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون گفت: «اشتون صبح امروز و بعد از این خبر که وزارت خارجه عهده‌دار مذاکرات هسته‌ای خواهد بود با ظریف تماس گرفت.»
 
وی افزود: «آنها توافق کردند که در خلال نشست یک هفته‌ای مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کنند.»
 
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران روز پنجشنبه اعلام کرد مسئولیت مذاکرات هسته‌ای ایران به وزارت خارجه این کشور محول شده است.
 
پیش از این، شورای عالی امنیت ملی مسئولیت سرپرستی مذاکرات هسته‌ای را به عهده داشت.
 
مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران برای حل آنچه کشورهای غربی به آن «مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران» می‌گویند، انجام می‌شوند.
 
آمریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها برنامه هسته‌ای ایران را به داشتن اهداف نظامی متهم کرده‌اند. آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا این ادعا را به بهانه‌ای برای وضع چندین دور تحریم‌های یکجانبه علیه تهران تبدیل کرده‌اند.
 
تهران ضمن رد این ادعاها تصریح کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را برای خود محفوظ می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *