جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۶
۱۰۲
قابل توجه خانم رخشان بنی اعتماد؛

درس بزرگ عکاس‌ جوان ایرانی به روشنفکران‌غرب‌زده‌/ پس فرستادن جایزه برای حفظ استقلال

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 380494
این هفته و در حالی که همگان از خامی یک خانم ۶۰ ساله که بایستی الگوی نسل جوان و جویای نام باشد تاسف می خوردند، رفتار یک جوان ۳۲ ساله پر افتخار، درس آزادگی و استقلال داد.رفتاری که به نظر می رسد نه تنها برای هم نسلان خودش بایستی الگو باشد بلکه بایستی درس بزرگی برای رخشان بنی اعتمادها و روشنفکرهای هم نسل او باشد.
درس بزرگ عکاس‌ جوان ایرانی به روشنفکران‌غرب‌زده‌/ پس فرستادن جایزه برای حفظ استقلال
گروه فرهنگی جهان نيوز - زهره مرادزاده: خوشبختانه یا متاسفانه تب جایزه گرفتن در عرصه بین‌المللی به ویژه "در میان افراد صاحب نام کشور" به شدت بالاست؛ از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی گرفته تا صعود تیم ملی والیبال کشورمان، جایزه گرفتن خانم کارگردان در یک جشنواره ضدایرانی و در نهایت جایزه ۵۰ هزاریورویی برای عکاس پر افتخار جوان ایرانی.

اما از مدال طلای کشتی فرنگی و صعود تیم ملی والیبال که بگذریم(البته یا یادآوری این نکته که موفقیت‌شان دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد)، در عرصه فرهنگ اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده و می‌دهد. هفته گذشته فیلمساز ۶۰ ساله ایرانی با کوله‌باری از تجربه با ساختن فیلمی سیاه به نام "قصه‌ها" به جشنواره ضد ایرانی و ضد ملت ایران رفت و با در آغوش گرفتن "شیر طلایی جشنواره ونیز" به ملت ایران برای کسب این افتخار(!) پوزخند زد. رخشان بنی اعتماد کارگردان "قصه ها"، بدون کسب مجوز، فیلم غیرمنصفانه درباره ملت و مردم ایران را برای اجنبی‌ها نمایش داد تا کف و سوت و جیغ و هورای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز همراهش شود!

اما این هفته و در حالی که همگان از خامی یک خانم ۶۰ و چند ساله که بایستی سعی کند الگوی نسل جوان و جویای نام باشد، تاسف می‌خوردند؛ رفتار یک جوان ۳۲ ساله پر افتخار، درس آزادگی و استقلال داد.رفتاری که به نظر می رسد نه تنها برای هم نسلان خودش بایستی الگو باشد بلکه بایستی درس بزرگی برای رخشان بنی اعتمادها، اصغر فرهادی‌ها و روشنفکرهای هم نسل او باشد.

ماجرا از چه قرار است؟


يكي از مهم‌ترين جوايز عكاسی جهان، در پنجمين سال تاسيس خود به عكاس جواني از ايران به نام نيوشا توكليان رسيد. بنياد كارمينيک در چهار سال گذشته جايزه ۵۰ هزار يورويی فتوژورناليسم خود را به چهار عكاس مرد اروپايی اهدا كرده؛ تا اينكه امسال عكس‌های يک عكاس زن ايرانینظر داوران اين جايزه را به خود جلب كرد، اما ظاهرا خبر به همين جا ختم نمی‌شود. توكليان اين جايزه را بعد از دريافت برای اين بنياد به دلایلی پس فرستاد و بالطبع برگزاری نمايشگاه مجموعه عكس‌هايش توسط اين بنياد هنری فرانسوی و همچنين چاپ كتاب اين مجموعه لغو شد.

چرا توکلیان جایزه را پس فرستاد؟

توکلیان درباره دلیل پس فرستادن جایزه به اعتماد می گوید:
"اسم این مجموعه باید به "نسل سوخته" تغییر پیدا کند. عنوانی که به گمان من بسیار کلیشه‌ای و سرشار از قضاوت بود و به هیچ‌وجه با نگاه من به عنوان خالق اثر همخوانی و سنخیت نداشت. در برگزاری نمایشگاه هم مشکلاتی داشتیم؛ از بین این مجموعه ایشان ۳۰عکس را به انتخاب خودشان ادیت کرده بودند که باز هم با آن موافق نبودم.

ترجیح می‌دادم عکس‌هایی از این مجموعه در نمایشگاه به معرض دید گذاشته شود که هر چه بیشتر و بهتر مفهومی که در ذهن داشتم را به مخاطب منتقل کند. در نهایت احساس کردم پس از دو بار سفر به فرانسه در این سه ماه و چندین جلسه گفت‌وگو برای رسیدن به یک نقطه مشترک، آزادی هنری من که بالاترین و مهم‌ترین عنصر در زندگی حرفه‌یی من است زیر سوال می‌رود. به این نتیجه رسیدم که راه دیگری ندارم جز آنکه جایزه ۵۰ هزار یورویی، نمایشگاه و کتاب را فراموش کنم. چاپ کتاب مجموعه عکس‌هایم با چنین عنوانی برایم غیرقابل تحمل بود."

بر خلاف دیدگاه‌های روشنفکران دیروز و امروز سینما و ادبیات، توکلیان دچار وادادگی هنری نشد تا افتخار غیرت ایرانی برای وی باقی بماند.در همین زمینه غزل گلشیری در صفحه فیسبوکش درباره اتفاقات رخ داده می نویسد:

"پروژه ی نیوشا – «صفحات خالی یک آلبوم عکس ایرانی»- با هوشیاری تمام کلیشه‌هایی را هدف قرار می‌داد که درباره‌ی ایران در فضای رسانه‌ای‌ غیرفارسی وجود دارد. کافی بود که نیوشا به جای کار کردن درباره‌ی نسل خودش و نسل من، «زندگی زیرزمینی تهران» را نشان دهد، همان وجهی که اکثریت رسانه‌ها تشنه‌اند تا دوباره و سه باره و چندباره نشخوارش کنند:

جوانان تهرانی بی‌هدف و غرق در الکل و مواد و موسیقی زیرزمینی و در نهایت «وضعیت شرم آور زنان» که قربانی سیستمی عقب‌مانده هستند و در نهایت شکست ایدیولوژی رسمی. اما نیوشا، بسیار آگاهانه، این کار را نکرده است. او با ظرافت تمام از چیزهای دیگری گفته که این گروه از رسانه‌ها علاقه‌ی چندانی به دیدنش ندارند، از کودکی‌های خاک‌گرفته‌ی نسل شاهد جنگ، از سرخوردگی‌ها، از پیچیدگی‌ها و تناقضات طبقه‌ی متوسط که می‌توان آنها را به بسیاری از جوامع تسری داد. و بعد، از امید گفته است، از مبارزات روزمره‌ی زنی تنها و خودساخته.

رییس بنیاد کارمنیاک می‌خواسته که نیوشا نام پروژه‌اش را «نسل گمشده» یا «نسل از دست رفته» بگذارد. عبارتی دستمالی شده، دقیقا در نقطه‌ی مقابل آن چیزی که نیوشا در عکسهایش نشان داده است.

زمانی که نیوشا از تصمیمش برای پس دادن جایزه و دلایل آن برای آقای کارمینیاک نوشت، این بنیاد در اقدامی تکان دهنده و شرم آور اطلاعیه‌ای صادر کرد و با نادیده گرفتن دلیل اصلی کناره‌گیری نیوشا، یعنی اختلاف نظر با رییس بنیاد و اعتراضش به دخالت های مغرضانه ی او، ادعا کرد که این تصمیم نیوشا ناشی از «فشارهای حکومت ایران» بر او و خانواده اش بوده است. باز هم زیر پاگذاشتن حقیقت و باز تولید تصویری که نمی خواهم بگویم یک سره از حقیقت تهی است، اما تمام حقیقت نیست.

پیام این اعمال‌نظرها برای همه‌ی مایی که با رسانه‌ها و مراکز خبری غیرفارسی زبان کار می‌کنیم هولناک است: شما تا جایی تحمل می‌شوید که در چهارچوب‌های از پیش تعریف شده و مورد نظر ما کار کنید. شما تا انتها طفیلی خواهید ماند و کافی است بر استقلال نظر خود پای بفشارید یا پا از محدوده‌ی مورد نظر ما بیرون بگذارید تا حذفتان کنیم.

به نظر من امروز زمان بسیار مناسبی است که همه‌ی ما که جایی قربانی این نگاه از بالا به پایین و «استعمارگرانه» شده‌ایم از تجربیاتمان بنویسیم و زمانش رسیده است که علیه آن کار جدی‌تری انجام شود. من نیز از تجربه‌ی خود به زودی همین جا خواهم گفت."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیوان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من وزارت ارشاد باید معادل این مبلغ را به عنوان پاداش رفتار آزادمنشانه به این خانم تقدیم کند و رییس جمهور نشان ملی شجاعت را به وی اهدا کند.
باید قدر سرمایه هامان را بدانیم
رفتار ایشان هیچ کم از رفتار حسین رضا زاده و محمد بنا ندارد
درود بر این آزاد منشی
آقای ...ج هم مثل برخی دیگر خواب تشریف دارند یواش تر صحبت بفرمایید بیدار نشوند.
مجتبی
دادن جایزه با روح توافقنامه نمی سازه
Iran, Islamic Republic of
ای تو اون روح توافقنامه....
چراغعلی
کیوان جان وزارت ارشاد فقط به افرادی مثل گروه هرزه خوان سگ های زرد کمک میکنه مگر یادت نیست 100 میلیون تومان داد جسدشون را آورد ایران و در قطعه هنرمندان دفن کرد
کیوان
Iran, Islamic Republic of
کاملا راست می گی
من پیشنهاد می کنم یک کمپین مردمی برای حمایت از این خانم و دادن چندین برابر این پاداش تشکیل بشه تا شاید وزارت ارشاد کمی متوجه بشه
کیوان
Iran, Islamic Republic of
چراغعلی کاملاً باهات موافقم
راستی آقایون روشنفکر در روزنامه های مربوطه اینقدر که گروه سگهای زرد را بازتاب دادند این خبر را منعکس می کنند؟
حران
Iran, Islamic Republic of
برای وزارت.. ارشاد امثال سگهای زرد مهم است
آقا کیوان وزارت ارشاد مگه حالش خرابه بیاد و چنین کاری رو بکنه این خانم اگه اعتقادی به این جشنواره نداشت و یا با پشتوانه مالی خوبی که داشته خودشو نیازمند این جایزه نمیدونسته میتونست اولا در این جشنواره شرکت نکنه یا وقتی شرکت کرد و جایزه گرفت جایزه رو بده به یه موسسه خیریه تا چارتا کودک سرطانی ندار معالجه بشن بعدش هم تا دلش میخواست به موسسه اهداکننده جایزه که ابتدا با شوق و ذوق توی اون شرکت کرده بد و بیراه بگه
مهدي رحيمي
لازم نكرده پول نجس اين لابي هاي شيطاني صرف امورخيريه بشه . امور خيريه نياز به پول حلال وطاهر داره نه پول نجس و شيطاني !
در ضمن برگرداندن پول بهترين تو دهني به اينها بود .
کیوان
Iran, Islamic Republic of
این چه استدلالیه؟
ایشان به عنوان یک جوان هنرمند در یک جشنواره بین المللی شرکت کرده بعد دیده این جشنواره نیات سو داره جایزشو پس داده این کار در خور تقدیره. اینهمه صغرا کبرا نداره
کیوان
Iran, Islamic Republic of
پاسخ من به آقای مهدی رحیمی نبود به بالاییش بود
دادخواه
خطاب به اونی که گفته پول را میگرفت و خرج خیریه میکرد...

راستش من هم اول همین فکر را کردم. ولی وقتی خبر را خواندم دیدم که گردانندگان جشنواره زرنگتر از این حرفها هستند. آنها جایزه را وقتی می دهند که کاملا به اهدافشان رسیده باشند. مثل بعضی از وطنیهای خودمان که به خیلیها جایزه می دهند تا مثلا روزی خیری ازشان عاید شود نیستند.
آفرین
پیشنهاد بسیار خوبی است.
زهی خیال باطل!!!!!!!!!!!کیوان جان خواب دیدی خیره شما چه انتظاراتی از دولت تدبیر!!!!!!!!وامید!!!!!!!!!دارید
کیوان
Iran, Islamic Republic of
باهات موافقم
عکس العمل روزنامه های زنجیره ای هم به این اقدام به نوبه خودش باید جالب باشه
راستی آیا اصلاح طلبان به این کار این خانم افتخار می کنند؟
کیوان
Iran, Islamic Republic of
درست می گی
احتمالاً اگر از این خانم تقدیر بشه به روند مذاکرات 5+1 تاثیر منفی می ذاره
خیلی جاها جوانها بهتز از پیرها هستن.
نسل اول
با تمام وجود تاییدت می کنم
کسی از عجوزه ی بزرگ شیرین عبادی خبر نداره؟
United States
یکی از بهترین فیلم های تاریخ ایرانه/// من نمیدونم چرا شما فقط فرج الله سلحشور یا شهریار بحرانی قبول دارین
u
غیرت چیزی هست که در وجود ایرانی اصیل وجود داره مثل این دختر ایرونی اصیل نه ایرونی غرب زده . پس شما و دارو دستتون از درکش عاجز هستین پس لطفا سکوت کنید تا بیشتر مورد تمسخر مردم سرزمین کهن ایران قرار نگیرید
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم لطفا از جانب خودت حرف بزن. من یکی که جزء اون مردم مسخره کننده نیستم.
u
اقا محسن شما خوش باش تو اون دسته بی غیرتها .
sh.at
محسن تو هم !!!! تو دیگه چرا!!!
تارینه
اقای محسن من همیشه چشم بسته به نظراتت مثبت میدادم وتاییدشون میکردم ولی بااین کامنتت !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه دقت كني گفت تو و دارودستت. خب تو هم لابد جزو ان قليل ايرايي غرب زده و غير اصيلي هستي كه از درك اين مسايل عاجزي و جزو دارودسته اونها قرارميگيري.
عجب این بد حجاب حالا که به مذاق شما خوش اومده شده الگو؟!!!!
عجب عالمی این سیاست
مرضیه
خداوندراه خوبتر وکاملترشدن رو بازگذاشته .اگه کسی قدم مثبتی برداشت این مقدمه ی یک حرکت کمالی است
Iran, Islamic Republic of
اینکه معضلات اجتماعی رو کتمان کنیم و اینهمه مشکلات کشور و اعتیاد و فقر و... را سانسور کنیم نشان با غیرت بودن نیست اخوی!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم نشان دادنش اشکال نداره، به کی نشان دادنش مهمه.برا چی نشان دادنش مهمه.تو اگر بابات معتاده، میای بنر می زنی سر کوچه همه بفهمن یا به کسی که کمک می کنه می گی و یا در نهایت حماقت می ری به دشمنای بابات اس ام اس می دی؟
هیچکس منکر وجود این مشکلات در کشور نیست و همه باید یرای رفع انها تلاش کنیم ولی شماها مشکلات موجود با زن وبچه یا مادر پدرت رو فیلم میگیری بیرون برای همه پخش کنی حتی اگه جز اثار فاخر جهانی باشه !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پس اینطور باشه حتی فیلمهای حاتمی کیا و مجیدی و... را هم باید توقیف کرد.فیلمهایی مثل ارتفاع پست و دعوت و بچه های آسمان و... همه واقعیتهای جامعه رو بخوبی نشون میده.
Iran, Islamic Republic of
خدمت دوست عزیز باید بگم که کسی منکر خوش ساختی فیلم نیست، موضوع این فیلم مشکلات همه مارو نشون میده که فقط و فقط مربوط به من و شما میشه و هیچ ربطی به بیرون از کشور و آدماش نداره. ما نمیگیم که از این دست فیلما ساخته نشه فقط برا خودمون ساخته بشه و در داخل پخش بشه همین
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه فیلمی ساخته بشه برای نمایش داخلی؟
مگه ما فیلمهای اونوری رو که نشانگر معضلاتشونه رو نمیبینیم؟
Iran, Islamic Republic of
بازخوبه خانم بنی اعتماد300رونساختند که شما مجبور بشی به خودت توهین کنی بگی عجب فیلمی
Iran, Islamic Republic of
اگر میبینی 300 ساخته شد برای اینه که نمیگذارند تاریخ رو فیلمسازهای ما نشون بدهند.چند تا فیلم راجع به کوروش،نادرشاه و ...بقیه پادشاهانمان ساخته ایم؟خب اگه ما نسازیم اونها با 300 و اسکندر و... تاریخ رو تحریف میکنند.
Iran, Islamic Republic of
اين بني اعتمادهاي با شكل و شمايل وطني . فقط مورد اعتماد دشمنان اند و بس !!!
به عبارتي نان اين ملت را مي خورند و به آنان خيانت مي كنند !
ما كه از اول به اين جماعت نيرنگ پيشه . اعتماد نداشتيم و بس !!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
اصلا تاريخ سينما رو تقسيم مي كنن به ماقبل قصه ها و ما بعد قصه ها....
محمد
آفرین دختر وطنم
hedayat
با سلام
می خواستم بگم باید یه حرکت راه بیفتد و به همان مقدار جایزه که بنا بود به ایشان اهداء شود از طرف خود مردم شریف ایران به ایشان تقدیم شود. بنازم غیرتت را ای شیر زن، ای برتر از صد مرد.
مرتضي خليلي
من هم نظرم اين است كه مؤسسه‌اي، نهادي، جايي مورد اعتماد، پيش قدم بشود و شماره حسابي بدهد تا مردم غيرتمند ايران زمين بتوانند تشكرشان را از اين جوان پرافتخار انجام دهند.
Iran, Islamic Republic of
شايدم ترسيده!
از چی ترسیده؟ مگه اونایی که رفتن تو بغل گوگوش و با ژست اپوزیسیون حرف سیاسی زدن چه اتفاقی براشون افتاده که این بخاد بترسه؟
نه جونم. احتمالا مثل شجریان و امثالش اهل موج سواری نیست.
قمر تاج خانوم
ننه همچی گفتی بعل گوگوش مثل اینکه دختره 16 ساله است من 13 سالم بود این زنیکه خوانندگی میگرد من الآن 75 سالمه
یعنی پیرمرد 70 ساله بره تو بغل پیرزن 60 ساله و حرف سیاسی بزنه مشکلی نداره؟
دختر خانم اشتباه کردی. الان دوره وطن فروشی است نه وطن پرستی!
دوره بها دادن به وطن فروش هایی مثل شجریان است. کافیه مثل این پیرمرد کمی ژست اپوزیسیون بگیری تا پست و مقام بهت بدن و جیب هات را ز بیت المال جاری...
ژست وطن فروش مساوی است با احترام. حتی نماینده محیط زیستمون هم میره تو رسانه های معاند سخنرانی میکنه تا اینور ازش حساب ببرن ...
Iran, Islamic Republic of
میفهمی چی داری میگی؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت. دعای خیر همه ایرانی های باغیرت به همراهت
شکوفه
آفرین برا ین هنرمند متعهد به وظیفه واقعی خود،نه متعهد به پول وشهرت.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت ازین جوان غیرتمند حمایت نمی کند ؟
بابا قدرت
چون با تدبیر و امید نمیخونه
شاهد
آخه دولت وظیفشه از امثال بنی اعتمادها حمایت کنه. این بنده خدا از حمایت و دعای مردم و همینطور پروردگار قادر و متعال برخورداره، نیازی به حمایت نداره
امثال بنی اعتمادها و فرهادیها و ... که مورد لعن و نفرین مردم و پروردگار هستند نیاز به حمایت دارند واسه همین هم دولت حمایتشون میکنه
Iran, Islamic Republic of
فعلا" .... دستش در كفن و دفن سگهاي زرد گرفتار است و نمي تواند به اين امور وطني رسيدگي نمايد !!!

...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این باتنوی مسلمان ایرانی.
کاملا واضح است که آنها هر چه را که با نظام اسلامی در تضاد و تخریب آن باشد بلافاصله به عنوان یک اثر برجسته با لوح ها و جامهای زرین تصدیق می کنن باید در وسایل ارتباط جمعی جهانی افشاگری کرد تا رسوایشان بیشتر شود
هزاران درود بر او که وطنش را نفروخت به دلارهای شیطان
Germany
دلار نبود یورو بود
حسین
Iran, Islamic Republic of
خانم نيوشا توكليان دست مریزاد!!!
الحق و الانصاف گل کاشتی و کار بسیار شایسته ای را انجام دادید...
سید
آفرین بر این شیرزن و دلاور مرد صفت.
United States
گرفتن جایزه غربی به قیمت وطن فروشی ؟؟؟!!!
موحد
با سلام
سركار خانم توكليان عزيز، حقير بنده اي روسياه در درگاه الهي است و بضاعتي نيز ندارم كه معادل جايزه پس فرستاده شما بانوي قهرمان ايراني باشد، از ته دل در نمازم دعاگوي شما خواهم بود و ايمان دارم پاداش شما در حفظ حقيقت كشور اسلامي ايران توسط صاحب اين كشور كه آقا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف باشند، داده خواهد شد.
عدم قبول شما در چاپ كتاب و آثارتان توسط سودجويان فرهنگي غرب، حقير را به ياد حركت حضرت ابراهيم عليه السلام در ذبح فرزند انداخت، اسماعيل عليه السلام ذبح نشد و سرمنشاء پيامبران بيشمار گشت به يقين كار شما نيز منشاء بركات بسيار براي شما خواهد شد ان شاءالله تعالي

برادر هموطن شما
آفرین آبجی گل کاشتی.
حمید
United Arab Emirates
سلام. آخرش نمردیم و یه مرد دیدیم.
سئوالی که ذهن من را درگیر کرده این است: چرا باید زن مسلمان به دنبال شغلی مانند عکاسی و یا کارگردانی برود که جایزه هم بگیرد؟کانون خانواده مهمتر است یا کارگردانی و فیلم ساختن؟
Iran, Islamic Republic of
...
مي خواهي با اين روش خرابش كني ؟!!!

ولي ...خودتی
حالا اگه این دولتی ها تحویلش گرفتن
پول پولی
United Kingdom
متأسفام برای خانم توکلیان متأسفم
وای بر این تفکر وای بر این دهن بینی
وای وای وای
اخه عقلت کجاست
اخه خانم عقلت کجاست
بیش از 175 میلیون تومن داده رفته
حقت بوده می‌تونستی باهاش یه خونه بخری
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر كه ملت ايران مانند تو نيستند كه براي خريد يك خانه . آبروي خود و كشور و ملت را برباد دهند !!!
از خواهرزاده دکتر اقبال، يار صديق شاه خائن چه توقعی هست؟!!
نيوشا خانم به جمع مومنان و دوستداران وطن خوش آمدید دنیا شما رو نتونست فریب بده امیدوارم تا آخر بتونيد اینو حفظ کنید یا امام رضا
مهسا
احسنت، تو فوق العاده ای شیر زن ایرانی، تو دختر شایسته ای ایران زمینی.
علی
حقشه وطنیا از ایشون تقدیر جانانه بکنن.
علی اصغر
خانوم توکلیان شیری , شیر پاک مادرت هلالت باشه در ضمن ثابت کردی از یک خانواده اصیل هستی نه مثل اندک جماعتی ندیدبدید که هیچی نشده خودشون رو گم میکنند .
United States
این بنیاد کارمنیاک اگر اعتقاد دارد که این خانم به زور دولت جایزه را رد کرده و راست می گوید باید جایزه بفرستد.
Iran, Islamic Republic of
اين بنياد شيطان . چون نتوانسته سوء استفاده ازيشان بكند و نيت خويش را پيش ببرد . خواسته است كه با اين كار . همان نتيجه را بگيرد كه البته با زرنگي اين خانم . نتوانسته است .

ههههههههههههههههه
ساجدی
Iran, Islamic Republic of
سلام. این بانو نمونه ای از یه شیرزن مسلمان است
رسانه های فرهنگی انقلاب باید کار او را بازتاب دهند و از او تقدیر کنند.
برگزاری نمایشگاه آثار و چاپ کتاب آثارش در سطح بین المللی کمترین کاری که وزارت ارشاد باید انجام بدهد
هلیا
خانم بنی اعتماد واصغر اقا یاد بگیرید این هنره .
Iran, Islamic Republic of
اصغر آقا يا اصغر خانم ؟!!!

هههههههههههههه
سعید
Iran, Islamic Republic of
ای ول، رحمت به اون مادری که تو رو تربیت کرد
سلام دمت گرم دختر ایرانی که نشان از غیرت ایرانی داری ...
پیشنهاد: شما شماره حساب این خانم را اعلام کنید مردم بیشتر از 50 هزار یورو رو براش واریز می کنند...
مودی
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار برای این هنرمند با غیرت و وطن دوست این است که از سوی تشکل های مردم نهاد غیر دولتی به بهترین شکل هم مالی و هم به لحاظ قدردانی در همایش ها و جشنواره ها مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد.
ورود مستقیم دولت عرصه را برای کارهای بعدی این هنرمند باشرف سخت میکند چون روشنفکرنماهای طرفدار غرب کاری را با او خواهند کرد که با امثال الهام چرخنده بازیگران فیلم قلاده های طلا و... کردند .
اکنون وقت آن است که این همه تشکل صنفی و هنری و .... غیر دولتی نشان دهند که برای اقدام این هنرمند با غیرت و طرفدار استقلال وطنش ارزش قائل هستند.
Iran, Islamic Republic of
...نه تنها كمكي به اين زنان مرد نمي كند بلكه اگر بتواند نان داخلي اين جماعت را هم قطع مي كند تا ديگر كسي پيدا نشود و به اربابان غربي اين دولت حقوقدانيه . توهين كند !!!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما خواهر عزیز و عزتمند با این کار رضایت خدا و امام عصر(عج)و رهبری گرانقدر بدست آوردید که بالاتر از هر چیز هست -جا دارد مسولین هم نشان شجاعت هنر به شما تقدیم کنند
غفاری
امثال آقای فرهادی و خانم بنی اعتماد برای خوش رقصی در مقابل غربی ها حاضرند ریش خود را 3 تیغه و روسری خود را مانند دیگر هم مسلکان خود تراشیده و از سر بردارند.!
محمد
Germany
بسمه تعالي
درود برخانم توكليان
الحق كه نشانه كامل غيرت وعزت وهويت ايراني اصيل هستي
دست مريزاد خداوند نگهدارت
احمديوسفي-جيرفت
United States
ناراخت نشوید پیر شده تا توانسته اعتماد اجنبی را به خودش جذب کنه عمر دست خداست اخر عمری بزارید خوش باشه از این نوکری . از بزرگان خائن خودش هم عبرت نگرفت
Iran, Islamic Republic of
متن توضیحی که ویکیپدیا فارسی در خصوص پس دادن جایزه توسط خانم نیوشا توکلیان داده متن روانتری از این متنیه که جهان نیوز نوشته
اقبال
50000 4000=200000000
بابا چه دلی داشته این نیوشا خانم
شکیبا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر الگوی غیرت زنانه ایرانی
اگر مطالب فوق صحت داشته باشد که قطعا صحت دارد باعث افتخاره . . .
زمان جنگ در زندانهای عراق در سن 17 سالگی تحت بازجویایی های شدیدی قرار گرفتم که ولو با حرکات سر یا چشمم به رهبرم یا مردمم توهینی کنم که انجام ندادم و حسرتش را تا ابد بر دل بعثی ها گذاشتم و الان بعداز 33 سال از آن واقعه افتخارم را زنده کردی . . .
آفرین بر غیرت ایرانیت
علی عباس زاده
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
با سلام
پیشنهاد دارم تشکلی افتخاری و مجازی در حمایت از این اقدام ارزشمند تشکیل دهیم و حتی افرادی بتوانند بقدر وسع مالی خود حمایت کنند تا مبلغی بیشتر از جایزه کذایی فراهم شود و هم آلبوم مورد نظر چاپ و نشر داده شود و فضای مجازی نیز از این حمایت ارزشمند ایرانیان از هویت مسلمانی شان بی نصیب نماند.
اشا الله.
جوانمردان و شیر زنان همت چاره ساز است
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف و غیرت نیوشا توکلیان!
فاطمه
درود بر این هنرمند توانا ومتعهد ووطن دوست یقینا خدای مهربان این حس متعهدانه ایشان را جبران می کند
سکوت
جهان چرا.................
چرا نظر منو نذاشتی
لطفا سری به سایتش بزنید
...
خواهرم به تو افتخار می کنم
احسنت احسنت احسنت
به آن شیر زنی که تورا بزرگ کرده

از مردها هم غیور تری که پات نلغزید
بعد از شیرین عبادی که اسمش لرزه ....میندازه حالا نام خانم بنی اعتماد بدجوری ...
سکوت
کم کم دارم به صداقتت شک میکنم جهان
تا حالا دو تا کامنت نوشتم نذاشتی
چیز زیادی نمی خام ...
عظیم خانی
زنده باد بانوی غیرتمند ایران زمین
...لااقل چند تا شو منتشر میکردین تا بهتر متوجه شیم
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
هزاران درود و آفرین بر این عکاس جوان و عزت نفس و وطن پرستی او.
انشاالله آینده غرورانگیز و پرافتخاری را پیش رو داشته باشد.
زبان قاصر از تحسین او که موجب افتخار هر ایرانی آزاده و غیرتمند است.
زهرا
وقتی چیزی نمی دانید لطفن بیام نگذارید.البته شما برادران و خواهران عزیز این خانم را نمییشناسید و حق دارید....
amin
خانم محترم زنده باشی . . . .. ان شا ءالله