پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

جوانان عمر خود را صرف خداشناسی کنند

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 410490
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: انسان باید در زمانی که در قدرت است خداوند را فراموش نکند، خداوند فرموده‌ است هرکسی مرا فراموش کند خودش را هم فراموش می‌کند و باید در طول عمر به یاد خداوند باشیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از افسران نیروی انتظامی قم با اشاره به آغاز ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: خداوند در قرآن نکاتی را بیان کرده و تذکر داده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن فرموده‌اند ما بنده‌های خود را آفریده‌ایم و به وظایف خود هم عمل کرده‌ایم فزود: خداوند ابزار کمال را به ما داده است و ست و گوش و چشم از این ابزار هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه در زمان ورود به دنیا هیچ‌چیز نمی‌دانستیم گفت: بعد از مدتی انسان در جهان توان شناخت پیدا می‌کند و خداوند فرموده است درزمانی که شما را ایجاد کردیم هیچ نبودید.

وی با اشاره به اینکه باید از سرنوشت خود آگاه باشیم افزود: با گذر شب و روز عمر ما از دست می‌رود و باید مراقب آن باشیم.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند در قرآن از آینده ما هم خبر داده است خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است برخی را تا جایی می‌بریم که از او هیچ نمی‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه انسان باید در زمانی که در قدرت است خداوند را فراموش نکند افزود: خداوند فرموده‌اند هرکسی مرا فراموش کند خودش را هم فراموش می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه در خلقت خداوند هیچ دونفری مانند یکدیگر نیستند تصریح کرد: خداوند می‌فرمایند چه شده است که مرا قبول نمی‌کنید مگر نمی‌بینید شمارا متفاوت آفریده ایم و این‌یک قدرت است. زمانی که انسان می‌خواهد خدا را ببیند باید با نگاه به قدرت او در خلقت بندگان و این تفاوت‌ها او را ببیند.

وی بابیان اینکه در نیروی انتظامی کشور عمل شما مصداق جهاد اکبر است اظهار داشت: جهاد با نفس مصداقی از جهاد اکبر است و باید دائم مراقب این نفس بود و خودسازی داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جریان نیروی انتظامی هم مانند جهاد اکبر است گفت: دائماً باید مراقب شرایط داخل کشور باشید و این خدمت مقدس است و باید هدف و اجر خود را از خدا بگیرید و نیت شما رضای خدا باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه شما باید برای نگه‌داشتن نظام زیر سایه ولایت تلاش کنید گفت: باید از حضرت زهرا (س) دریابیم که حامی ولایت باشیم و سایه ولایت که امام زمان (عج) است را بر سر داشته باشیم و این ولایت را درک کنید زیرا همه گذشتگان آرزوی درک این زمان را داشته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرمودند اگر در دوران امام زمان (عج) بودم خدمت او را می‌کردم، خاطرنشان کرد: باید قدر ایشان را دانست و البته ندیده معامله کردن کار سختی است ولی این اجر بالایی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
خداخواهي و خدايي شدن ،يعني كمال . وانسان از اولين روز حياتش ،به دنبال خدايي شدن گام برمي دارد،براي رسيدن به اين كمال ،ازبهشت چشم پوشي مي كند كه بهشت بدون معرفت وخالي از عشق ،جهنمي ووحشتناك است. وقتي قران مي خوانيم ،اگر از صميم قلب به دنبال خدا باشيم شايد ،ناگهان و هنگامي كه اصلاَ انتظارش را هم نداريم ، نكته اي از انچه در قران و اسرار آن ذهن ما را مشغول كرده ،براي ما آشكار مي شود. اميدوارم نسل حضرت آدم بتواند به جايي برسد كه براي آن آفريده شده است . در سوره واقعه خداوند مي فرمايد آن واقعه بزرگ واقع شد،يعني زمان وجود ندارد وزمان مجازي و ساخته و پرداخته ذهن انسان است.وبه همين دليل است كه هنگام سرآمدن اين فرصت مجازي دنيايي،حس مي كنيم «ناگهان چقدر زود دير مي شود»