پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۷
۴

وقتی پروانه ای افعی می شود+تصاویر

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب: 436096
تقلید کردن یکی از روش‌های دفاعی برای حیوانات است که امروز به معرفی یکی از گونه‌های مقلد که روش بسیار جالبی را در پیش گرفته است می‌پردازیم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، این پروانه مقلد با نام علمی Dynastor darius که بومی جنگل‌های بارانی آمریکای مرکزی است با تقلید از مارها و شبیه کردن خود به این جانداران ترسناک جانش را از گزند شکارچیان حفظ می‌کند.

روش کار این پروانه به این صورت است که زمانیکه به دور خود پیله تنیده است تا مراحل رشدش تکمیل شود و عملا از هر لحاظ موجودی بی‌دفاع محسوب می‌شود پیله‌اش کاملا شبیه به سر مارهای سمی شده و اکثر مهاجمین را از خود دور نگه می‌دارد.

شما را به دیدن این شگفتی طبیعت دعوت می‌کنیم. اما نترسید، شما با یک پیله پروانه طرف هستید، هر چند بدون شک در نگاه اول حس می‌کنید که با یک مار روبه‌رو شده‌اید.
 






نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
این خودش تصمیم گرفته این طوری شود و این قدرت استتار و دفاعی را پیدا کند؟
ای کاش تاسیسات فردو را نیز اینچنین بنا میکردیم.
صالحی
ای خدایی که به پروانه یاد دادی چگونه چون افعی از جان ناچیز خود دفاع کند ، می تونم ازت خواهش کنم به کودکان فلسطینی هم یاد بدی چگونه جان خود را از دست افعی های اسرائیلی نجات دهند؟
Iran, Islamic Republic of
انسانها هدایت تشریعی دارند اما حیوانات تکوینی. خداوند برای حیوانات به صورت طبیعی نیازهایشان را برطرف میکند اما به انسانها عقل داده و هادی.
عقل باید انسان را به هادی برساند تا راه نجات خود را بیاید