شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۱۵

پروفسور حسابی شانه به شانه انیشتین؟! +تصاویر

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب: 436393
مدت هاست تصاویری از پروفسور حسابی و انیشتین در فضای مجازی منتشر میشود که این مساله دارای ابهامات فراوانی است.
پروفسور حسابی شانه به شانه انیشتین؟! +تصاویر
به گزارش جهان،‌ مدت هاست تصاویری از پروفسور حسابی و انیشتین در فضای مجازی منتشر میشود که این مساله دارای ابهامات فراوانی است. فرزند پروفسور حسابی درباره این عکسها و صحت آن نظر متفاوتی دارد.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000436/nf00436393-1.jpg

مهندس ایرج حسابی با گلایه شدید از انتشار این تصاویر می گوید : دکتر حسابی عکسی با آلبرت اینشتین ندارد. این عکس را هم ساخته اند تا آبروی دکتر حسابی را ببرند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000436/nf00436393-2.jpg

یک نفر شبی با دوستانش بحث می کرده که ما چه کار کنیم تا آبروی دکتر حسابی را ببریم. یکی از دوستان ایشان، که مرا قسم داده اسمش را نگویم، به من گفت این آقا در آن جلسه، عکس کورت گودل را آورد و گفت این عکس را به عنوان عکس دکتر حسابی و اینشتین منتشر می کنیم. دوستانش به او گفته اند صاحب این عکس لاغر است ولی دکتر حسابی لاغر نیست. ایشان هم گفته است اشکالی ندارد، مثلاً عکس دوران جوانی دکتر حسابی است. به من چه مربوط است؟ چرا من باید پاسخگوی این عکس جعلی باشم؟

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000436/nf00436393-3.jpg

فرزند پروفسور حسابی همچنین میگوید :عکس کسانی را که شباهتی به دکتر حسابی داشته اند به عنوان عکس دکتر حسابی در کنار اینشتین منتشر کرده اند و بعد گفته اند ایرج حسابی گفته این ها عکس های پدر من است.

من پدر خودم را می شناسم عکس هایش را از آغاز تا به آخر هم دارم. هر وقت هم لازم باشد، عکس های او را منتشر می کنم.

منبع : عصرایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این عکس ثابت شده متعلق به دکتر حسابی نیست و دانشمند دیگری است که پسر دکتر حسابی به اشتباه با جای پدرشان منتشر کرده اند لطفا به مقالات دکتر منصوری در این ارتباط مراجعه کنید
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا میگه من منتشر نکردم باز تو میگی پسرش منتشر کرده
برخلاف آنچه تبلیغ می شود؛ ابعاد علمی اسلام به قدری گسترده و عظیم بوده که هنوز هم علوم و پیشرفت های امروز بشر، توانایی اظهار نظر در خصوص بسیاری از روایات و دستاورد های علمی اندیشمندان مسلمان را ندارد. و اساسا هر مقدار که علم بشری پیشرفت نموده، نه تنها ناقض نظرات اسلام نبوده بلکه آنها را هم مورد تایید قرار داده است. بعنوان مثال نظریه بی نهایت بودن ذرات که موجب شهرت پرفسور حسابی(پدر فیزیک ایران) در جهان شده، نظریه ای بود که پرفسور حسابی آن را از فلسفه اسلامی اقتباس کرده بود. ایشان قبل از مطرح کردن این نظریه، ابتدا آن را با علامه محمد تقی جعفری در میان گذاشته و در خصوص آن اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را با ساختاری فیزیکی ارائه نمودند. این نظریه بسیار فراتر از علم و پیشرفت های امروزی بشر بوده بطوری که وقتی این نظریه را برای پرفسور انیشتین مطرح نمودند، ایشان گفتند من نمی توانم در مورد آن اظهار نظری کنم ولی اگر این نظریه اثبات شود، تحول عظیمی در فیزیک بوجود خواهد آورد. این در حالی است که این نظریه در قرن ها قبل توسط فلاسفه مسلمان مطرح گردیده بود. برای انیشتین این سوال مطرح شد که این نظریه که بسیار جلوتر از زمان خود مطرح گردیده چگونه در ذهن پرفسور حسابی بوجود آمده است و پرفسور حسابی هم حقیقت را بیان نمودند و این باعث تمایل و نگرش بسیار مثبت انیشتین نسبت به اسلام گردید. بطوری که اقدام به انجام مکاتباتی با آیت الله العظمی بروجردی می نمایند. بعنوان مثال در یکی از این مکاتبات انیشتین سوال می کند آیا اسلام در خصوص نسبیت زمان هم نظری دارد که آیت الله بروجردی در جواب به حدیث معراج پیامبر اشاره نموده و بیان می کنند که نسبیت زمان در اسلام مورد تایید است. هر چند این ارتباط به خاطر خطراتی که برای پرفسور انیشتین ایجاد می نمود، آشکارا انجام نمی شد. هم اکنون هم بسیاری از روایات و متون دانشمندان اسلامی در علوم مختلف وجود دارد که هنوز بررسی قرار نگرفته و اثبات نشده است و متاسفانه تحقیق در خصوص آنها توسط دانشمندان مسلمان امروز مورد بی مهری قرار گرفته و از این گنجینه علمی اسلام غفلت ها شده و این ظرفیت عظیم همچنان محجور و ناشناخته مانده است!! در حالی که شواهدی وجود دارد که دانشمندان غربی بر روی بسیاری از آنها کار کرده و توانسته اند تا به نام خود آنها را ثبت نمایند.
Iran, Islamic Republic of
معلومه اصلامتن رو نخوندی وگرنه می فهمیدی که پسرش گفته دکترحسابی هیچ عکسی با انیشتین نداره.
شازده.
Iran, Islamic Republic of
من کلا مخالفم.
همینجوری :)
رجائی
مشکل از آنجا است که آقای ایرج حسابی در خاطره گویی از پدرشان به نحوی دادسخن می دهند که گویی دکتر حسابی چنان جامع الاطراف بوده که در همه علوم متبحر و در همه زمینه ها صاحب نظر و با همه بزرگان حشر و نشر داشته و در بسیاری فنون مبدع و مخترع بوده است.
بله ایشان واقعا همینگونه بوده است جامع الاطراف به تمام معنی .روحشان شاد
دکتر حسابی عکسی با آلبرت اینشتین ندارد. این عکس را هم ساخته اند تا آبروی دکتر حسابی را ببرند!!!


عکس دکتر حسابی در کنار اینشتین باعث بی آبروی دکتر میشه؟!
جلل الخالق
نه عزیز جان، بخاطر جعلی بودن عکس آبرو می ره.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
عکس فوق عکس دکتر حسابی نیست کمی تو اینترنت جستجو کنید متوجه میشید او شخص یکیک از ریاضیدانان معرفه که به اشتباه دکتر حسابی معرفی میشه
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
با گفته پسر دکتر حسابی موافقم
از یاداشت چند دقیقه پیش معذرت میخام
حالا چرا آبروش رو ببرند؟ مگه انیشتین آدم بدی بوده؟
حسین
معنی این جمله را متوجه نشدم این عکس را منتشر کردند تا آبروی دکتر را ببرند . یعنی چه حا لا فرضا عکس دکتر مگر عکس با انشتین آبرو بردن داره .
Iran, Islamic Republic of
دوستان گرامی این عکس کورت گودل هست

میتونید سرچ کنید

Kurt Gödel
mobin
Iran, Islamic Republic of
مگه دکتر حسابی، تنها دانشجوی ایرانی انیشتین نبود؟؟؟؟