جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

خودشیرینی خانواده شاه ایران برای مبارک

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 155890
اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت دیکتاتور مصر پس از سقوط قریب الوقوع همچنان منتشر می شود؛ پس از آنکه یک روزنامه آمریکایی از زمینه سازی کاخ سفید برای انتقال وی به آلمان خبر داد، برخی رسانه ها از وساطت خانواده شاه معدوم ایران برای گرفتن پناهندگی وی از دولت آمریکا خبر دادند.
به گزارش مهر، منابع اینترنتی مصری از تلاشهای خانواده شاه مخلوع ایران برای جلب رضایت دولت آمریکا به منظور دادن پناهندگی به دیکتاتور مصر در صورت فرار از این کشور خبر دادند.

این منابع نوشتند پس از آنکه آلمان به مبارک برای پایان بحران در مصر، پیشنهاد پناهندگی داد، خبرهایی منتشر شده که نشان می دهد خانواده شاه مخلوع ایران در حال وساطت با آمریکایی ها هستند تا با پناهندگی دیکتاتور مصر به آمریکا موافقت کنند.

با وجود انتشار این خبر، بعید است آمریکا به حسنی مبارک پناهندگی بدهد، همان کاری که درباره شاه معدوم پس از فرارش از ایران انجام داد و حاضر نشد نوکر حلقه به گوش خود را پناه دهد و محمد رضا پهلوی در نهایت به دامن سادات خائن پناه برد.

منابع مصری نوشته اند : حسنی مبارک در سال ۲۰۰۳ پیش از حمله آمریکا و متحدان غربی اش از صدام دیکتاتور معدوم عراق خواسته بود به خاطر تمایل آمریکا از قدرت کناره گیری کند، چرا حالا که مردم خواهان کناره گیری او هستند، به اراده مردم خود اعتنایی نمی کند.

اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت دیکتاتور مصر پس از سقوط قریب الوقوع همچنان منتشر می شود؛ روز گذشته یک روزنامه آمریکایی از زمینه سازی کاخ سفید برای خارج کردن دیکتاتور مورد حمایت خود از مصر و انتقال وی به آلمان خبر داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت : دولت آمریکا علنا در حال مقدمه چینی برای انتقال "حسنی مبارک" به آلمان است.
بر اساس این طرح، در حالی که اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای بزرگ مصر همچنان ادامه دارد، رئیس جمهوری ۸۲ ساله این کشور به بهانه انجام یک سری معاینات پزشکی روانه آلمان می شود.

در عین حال گزینه دیگری نیز برای برداشتن مبارک از مسیر انتقال قدرت در مصر عنوان شده است و آن انتقال وی به قصر تابستانی اش در شرم الشیخ است.

شکی نیست که همچون زین العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع تونس که پس از فرار ساعتها در آسمان سرگردان بود و هیچ یک از حامیان غربی اش از جمله فرانسه حاضر نبودند به او پناه بدهند و او در نهایت به جده عربستان سعودی گریخت؛ حامیان غربی حسنی مبارک از جمله آمریکا هم در صورت فرار از مصر او را به خاک خود راه ندهند.

خاطر نشان می شود مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اخیرشان تاکید کرده بودند: امریکاییها به نوکری همچون مبارک حتی پاداش اقتصادی هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتی که حاکم مصر فرار کند قطعاً اولین دروازه ای که به روی او بسته خواهد شد دروازه امریکا خواهد بود همانطور که به روی بن علی و محمد رضا پهلوی بسته شد.

آیت الله خامنه ای خاطر نشان کرد : این قضایا درس عبرتی است برای کسانی که دلشان برای دوستی با آمریکا می تپد. این افراد باید ببینند که امریکاییها به نوکران خود چگونه پشت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Sweden
فرح اول یک فکری برای جسد شاه معزول بکنه که بزودی از مصر میندازنش بیرون.