پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۴۱

جزئیات جدیدی از مشاجره روحانی در شورای انقلاب فرهنگی

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 403993
برخی ‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند، آقای ازغدی در‌باره پیاده‌روی آقای ظریف سخن گفته است، ‌حال آنکه ایشان به هیچ وجه‌ صحبتی در این زمینه نکرده، بلکه یکی از روحانیون حاضر در جلسه در این زمینه صحبت‌هایی کردند که در آخر جلسه، ایشان دوباره می‌خواستند صحبت کنند که با واکنش آقای روحانی مواجه‌ و باعث ایجاد مشاجره و بحث شد.
جزئیات جدیدی از مشاجره روحانی در شورای انقلاب فرهنگی
به گزارش جهان، برخی ‌اخبار در روزهای اخیر در ارتباط با قهر آقای روحانی از جلسه شورای انقلاب فرهنگی به دلیل انتقاد یکی از اعضا نسبت به این پیاده‌روی منتشر شده است.

رسانه‌های مختلف با گمانه‌زنی‌های متعدد، موضوعات و تحلیل‌های فراوانی ‌در این باره عنوان کرده‌اند. حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز در واکنش به این خبر‌ها اعلام کرد: «جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مثل تمام جلسات دیگر، برخی از اعضای جلسه نظرات خود را مطرح کردند، این نظرات اصولا برای گرفتن پاسخ مطرح نمی‌شود، بلکه به صورت طبیعی پس از بیان نظرات، جلسه وارد دستور می‌شود و در این جلسه هم پس از مطرح شدن نظرات، اعضا‌ وارد بخش دستور شدند و مطابق معمول جلسات پس از دو ساعت به پایان رسید».

در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با تابناک جزئیات این خبر را بازگو و پشت پرده آن را بیان کرد.

این منبع آگاه‌ در آغاز گفت: بعضی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند، ‌آقای ازغدی در ارتباط با پیاده‌روی آقای ظریف سخن گفته است، حال آنکه ایشان به هیچ وجه صحبتی در این زمینه نکرده، بلکه آقای حجت‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این زمینه سخانی ‌ایراد کردند.

وی ادامه داد: آقای محمدیان در ابتدا درباره پیاده‌روی آقای ظریف با جان کری سخن می‌گوید و هیچ کس هم واکنشی خاصی نشان نداد. ایشان دوباره در میانه‌های جلسه در ارتباط با انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان نظریاتی را بیان کردند.

تا اینجا هیچ اتفاق خاصی رخ نداده بود؛ اما در آخر جلسه، ایشان دوباره می‌خواستند صحبت کنند ‌که با واکنش آقای روحانی مواجه‌ و همین باعث ایجاد مشاجره و بحث شد.

این منبع آگاه در پایان تأکید کرد: اینکه برخی ‌سایت‌ها اعلام کرده‌اند که آقای روحانی به حالت قهر جلسه را ترک کرده، این گونه نبوده و صرفاً یک مجادله و درگیری لفظی در آخر این جلسه رخ داده است.

آیا روحاني ازجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قهر کرد؟


همچنین حجت الاسلام سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفتگو با رویش گفت: اساسا جلسات شوراي انقلاب فرهنگي با نطق پيش از دستور اعضا شروع مي شود و مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورا آرام تر از آن چیزی است که برخي رسانه ها به آن اشاره کرده اند.

رئيس كمسيون فرهنگي مجلس اضافه كرد: در نطق های پیش از دستور، یکی از اعضاي شورا پيرامون اهانت مجله فرانسوي به ساحت مقدس پيامبر اكرم اسلام (صلي ا... عليه و آله) اشاره كرد و اين كار را محكوم و از دولت حساسيت بيشتري نسبت به اين موضوع را مطالبه نمود و در ادامه نسبت به قدم زدن آقای ظریف با جان كري تذکری داد که رییس جمهور هم پاسخ داد و پیرامون این موضوع، بحث هایی صورت گرفت و اصلا مشاجره و قهری در کار نبود و آقاي روحاني هم جلسه را ترك نكرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حين جلسه مباحث مختلفي از جمله موضوع دانشگاه ها هم مطرح شد كه آنجا هم مباحثي صورت گرفت كه باز هم نمي توان لفظ مشاجره و قهر كردن را براي آن ها به كار برد.

حجة الاسلام سالك از بردن نام فردی که در نطق پيش از دستور، نسبت به پیاده روی وزرای امور خارجه ايران و آمريكا تذكر داده بود، امتناع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
جناب روحانی برای قهر هنوز زود است !!!!!!!
راهی را که احمدی نژاد 8 ساله رفت ، شما کمتراز دو سال رفته اید .....!!!! هیئت دولت احمدی نژاد خط قرمزش بودند !!! و ظاهرا" 5+1 خط قرمز شماست ..!!!!!!
چه دل پری دارید از این روحانی ....
دکتر
دولت کم صبر و کم تحمل ....؟ همه چی آرومه
....
به جهنم!
ادب مرد به ودولت.اوست.
پروفسورشما به ملت ایران توهین کردی.
Iran, Islamic Republic of
قهر مال ترسوهاست و بزدلان ! انشاالله رییس جمهورمان شجاع هست وانتقاد را تاب می اورد!
Iran, Islamic Republic of
ما عاشقان احمديم
با دشمنانش دشمنيم
با دوستانش همدميم
صل علي محمد
صلوات بر محمد
سجاد
اون ۴۵ تا - که تا الان میبینم من معنیش چیه واقعا؟ این آزادی بیانه؟؟؟؟آزادی بیان تا کجا تا جایی که پست ابراز علاقه به حضرت رسول رو دیس لایک کنن؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟ نمیخوام یه چیزی بنویسم که پستمو نمایش ندید و الا جا داره خیلی چیزا بنویسم
هموطن
United States
رئیس جمهور باید ظرفیت خودش را بالا برده و یه کم انتقاد پذیر باشد... ...
ناشناس
هموطن که از امریکا نظر دادی، گویا مطلبو نخوندی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد که قهر کردن نبود، بحث و مشاجره بود. بالاخره رییس جمهور باید از وزیر خودش دفاع کنه یا نه؟؟؟ تازه اقدام آقای ظریف خلاف اصول نبود. مگه قدم زدن جرمه؟؟؟
مرگ بر جان کری
Iran, Islamic Republic of
دیکتاتور ها بجز حرف خودشون حاضر نیستند حرف مخالفی را بشنوند
ایرانی شرمگین
ملت ما باید عموما نسبت به حرکات خلاف عزت ملی و عادی سازی رابطه با شیطان بزرگ واکنش نشان دهند و مجلس و شورای انقلاب فر هنگی نیز صدای ملتند و باید که وا کنش نشان دهند و شدید هم نشان دهند
آقای رئیس جمهور زا توصیه می کنیم به پیام شروع ماه مهرشان به دانش آمزان مراجعه کنند و مروری بنمایند .
روحانی مچکریم!
United States
چه رئیس جمهور با ظرفیتی داریم ، واقعا سعه صدر مثال زدنی دارند. من که وقتی شنیدم به پیامبر عظیم الشان اهانت شده خیلی عصبانی شدم ، خوب شد رئیس جمهور نیستم با این همه کم ظرفیتی که دارم.
Iran, Islamic Republic of
دیپلماسی دو وجهی است مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار و همراهی و تعامل با دوستان اسلام ؛ آیا قدم زدن با کریح دپلماسی است...یا...
آتوسا
خدایا پناه میبرم به تو ...
....لازمه کار دیپلماتیک همین گفتگوها و قدم زدن هاست ...
حتما از نظر شما دستبوسی هم لازمه . رکوع و سجود چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امان از طاغوت
United Kingdom
آقای سالک بارها برای جلوگیری از اونچه به نظر ایشان "ضرر نظام" است حقیقت رو مخفی کرده و در این مورد قابل اعتماد نیست. احتمالا حقیقت همونیه که اون سایت اعلان کرده.
امیر
یک سؤال مهم بدون جواب دلیل حضور آشنا در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بی جپاب مانده

مثل اضافه کردن پزیر ورزش به شورای عالی فضای مجازی که در اختیارات رهبری است

واقعا اگه توضیحی دادند بفرمایید
علی
بنظر میرسد جناب روحانی همچنان در حال و هوای پیروزی انتخاباتی قرار دارند ایشان در سفری که به بوشهر هم داشته نشانه هایی از ظرفیت کم و پائین بودن آستانه صبر بروز داده اند ایشان در بوشهر گفته اند که سالها کار اجرایی کرده ولی در این جایگاه فعلی واقعاً درک کرده که کار مشکل است این نشان از حدو مرز آستانه صبر و تحمل و تدبیر ایشان در مواجهه با امورات بزرگ دارد. با این وجود ایشان باید بپذیرد که حتی تمام رای دهندگان به ایشان هم یک نظر و یک خواست ندارند پس بهتر آن است که آنچه شایسته خدمت به خلق خدا و این کشور بزرگ است خالصانه و برای رضای خدا انجام دهد و بهترین رهنما هم منویات مقام معظم رهبری است.
جهت اطلاع جهانی ها برای سانسور.
دانشجو
بنده یک بار سخنرانی حاج آقای محمدیان بودم و یکبار سر مشکلی در دانشگاه در اوایل سال 88 با ایشان تلفنی صحبت کردم، از آن موقع مرید ایشان شدم. واقعا دل این مرد متصل است و اهل بصیرت. واقعا جا داشته که آقا علی رغم تمام شدن دو دوره ریاست نهاد ایشان کس دیگری را معرفی نکرده است.
صد بار گفتم بابا به این آقا انتقاد نکنید بر می گرد یه چیزی میگه ها.
در هر جلسه ای که مقامات دولتی شرکت می کنند و خلافی از یکی از آنها سر می زند وظیفه همه حاضرین در جلسه است که تذکر بدهند و اگر آن مقام دولتی بخواهد کار غلط را توجیه نماید یا در آخر قهر کند وظیقه همگان است که آنقدر تذکر دهند تا از کارهای غلط خود دست بردارند
پیچک
اگه همین کار رو احمدی کرده بود؛الان برچسب بارونش می کردن!!!
واقعا جای تاسف داره!!!
سید دانسفهانی
Iran, Islamic Republic of
من در انتخابات ریاست جمهوری با تحریک یکی از بستگانم به روحانی رای دادم ولی الان بسیار بسیار بسیار پشیمانم ، تورو خدا آخه از احمدی نژاد ایراد میگرفتن ! [...]
لابد منتقده بیسواد بوده ، شایدم شناسنامه نداشته ، یا تازه به دوران رسیده بوده ، یا متحجر ؟ تندرو ؟ رادیکال ؟؟؟؟ ... وگرنه اقای روحانی خیلی انتقاد پذیره
اصلا به جهنم
شماها چه زود جوگير مي شويد. تواين متن هم هيچ جا قيد نشده از كوره در رفتن و قهر كردن ولي شما دو.ست داريد اينطوري فكركنيد اشكالي ندارد خوش باشيد.
بی شناسنامه
داداااااااآآش شما اگه چشات ضعیفه یا گوشات سنگین یه دوره ی درمانی رو شروع کن ما هم میگیم تو مسجد محله واسه سلامتیت دعا کنن ..... چش و گوشت خوب کار نمیده بت
حسین
احسنت به حجت الاسلام محمودیان
بالاخره یک مرد تو این مملکت پیدا شد یا انتقاد به اینا بکنه
فرهاد
منبع آگاه ؟؟؟ گمانه زنی ها ؟؟؟؟؟؟؟ رسانه های مختلف ؟؟؟؟ برخی اخبار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
این آقا در آن جلسه انتخاباتی به عزیزانی که از ابتدای پیروزی انقلاب برای اسلام و ایران عزیز فداکاری کردند، توهین کرده و گفت من سرهنگ نیستم، من حقوق دانم، کاری کرده که پینوشه هم نکرده هر که انتقاد کرده مورد توهین قرار گرفته، په خوب است کسی که می خواهد در چنین موقعیتی قرار گیرد برخی صفات اولیه را کیب کرده تا مردم از او در امان باشند.
United States
آقای روحانی به حالت قهر جلسه را ترک کرده و قهر كرده
Iran, Islamic Republic of
جهان بفرض هم این اختلاف سلیقه باشد شما چرا دامن میزنید؟
maryam_old@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
مشکل این جماعت پیاده روی ظریف وجان کری است .نه مشکل کارو مسکن و ...........
باران
جناب روحانی سلام کجاست تدبیر وامیدت، باور کن به قرآن جدی می پرسم طنز یا تمسخر نیست
لطفابگید تدبیری که داشته اید کجاست (مذاکرات) امید کجاست(یارانه دارید یارانه ندارید .بنزین دارد روز به روز گرانتر ونان دست نیافتنی شد)امید!
علی
همنشینی با افراد بی ادب و بی فرهنگ و بی تربیت چقدر منزجر کننده و تنفرانگیز است. خداوند صبر عنایت فرماید.
Iran, Islamic Republic of
ایشون کلا زود جوش میاره!! جوش جوشیه
Iran, Islamic Republic of
اینها وقتی با من و شما رو برو می شوند از موضع تحکم و قهر امیز برخورد می کنند و وقتی با یک ادم دست چندمی غربی رو برو می شوند مثل ادم های سحر شده توان هیچ کار خلافی ندارند