جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۵

تصویب طرحی در سنا برای برقراری مجدد تحریم‌های ضدایرانی

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 414496
مجلس سنای آمریکا در ادامه تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات هسته ای، این بار روز پنجشنبه طرح اصلاحیه غیرالزام آور لایحه بودجه را تصویب کرد که هدف از آن تسهیل برقراری مجدد تحریم ها در صورت نقض توافق هسته ای از سوی ایران است.
تصویب طرحی در سنا برای برقراری مجدد تحریم‌های ضدایرانی
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز نوشت، به موجب اصلاحیه پیشنهادی سناتور جمهوریخواه «مارک کرک» که با ۱۰۰ رای موافق و بدون رای مخالف به تصویب رسید، صندوقی برای پوشش هزینه های برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران در صورت نقض شروط توافق ژنو یا توافق احتمالی آینده، تاسیس خواهد شد.

هرچند، اصلاحیه های غیرالزام آور لایحه بودجه تبدیل به قانون نمی شوند اما این اقدام سنا حاوی پیام های قابل تاملی است.

این جنگ روانی، حربه ای برای تحت فشار قرار دادن طرف مقابل در مذاکرات هسته ای قلمداد می شود؛ روشی که پیش از این بارها نمایندگان مجلس آمریکا در کنگره نیز به آن متوسل شده اند.

سنا روز پنجشنبه همچنین اصلاحیه ای غیرالزام آور برای جبران خسارت قربانیان بحران گروگانگیری سال ۱۹۷۹ در ایران تصویب کرد.

سناتور کرک که نسبت به مذاکرات هسته ای ایران بسیار شکاک است همچنین از تهیه کنندگان طرحی برای تشدید تحریم ها علیه ایران است؛ طرحی که باراک اوباما تهدید به وتوی آن کرده است.

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا روز سه شنبه این هفته گفت که چنانچه مذاکره کنندگان بین المللی تا مهلت پایان ماه مارس به چهارچوب توافق هسته ای دست نیابند، سنا طرح تشدید تحریم های سناتور کرک را به رای می گذارد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که برای نشان دادن حسن نیت خود و اینکه فعالیت های هسته ای صلح آمیز دارد، به پای میز مذاکره آمده و همیشه براساس معاهده ان.پی.تی عمل کرده است.

مذاکرات هسته ای هیات ایرانی و آمریکا از روز گذشته (پنجشنبه) در لوزان سوییس آغاز شده و به گفته طرفین، این دور از مذاکرات بحث ها به نکات بسیار ریز رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصیر
Romania
گرگهای درنده امریکا انگلیس فرانسه واسراییل نقشه شما در مورد ایران اسلامی شکست خورده است تحریم یک طرف وحمله نظامی به سوریه وپرورش دادن داعش وبه تازگی حمله ی نظامی عربستان به یمن به این خیال باطلتان ادامه دهید گور خودتان را کندید و این را بدانید .جمهوری اسلامی ایران با تمام ملت آزاده دنیا می گویند سنای امریکا با هم پیمانانش هیچ غلطی نمی توانند بکنندمرگ بر امریکا وهم پیمانانش
علی
من نمیدونم چرا باید با اینا مذاکره کنیم
خداییش با این گاوچرونا که نمیشه حرف زد
کجست عزت ایران؟
کجاست اون غیرت؟
کجاست اون شهامت؟
...
نیست آقا. تو این مذاکرات همگی فرخته شد
m
اینا هی چیز میخورن میان تو سنا طرح تصویب میکنن...
کاظم
از دشمنان جز دشمنى نبايد انتظار داشت دل خوش بودن به طرفهاى مذاکره ساده لوحى است
حسین شهبازی
Turkey
اقایان دولتیها محض رضای خدا بیایید یکبا ر هم شده به اخطارهای امام خامنه ای دل ببندید و تحقیر وتهدید را پاسخ قاطع بدهید که البته این پاسخ ترک مذاکرات بی خاصیت وهمراه با تهدید است والله بالله ما قبل از مذاکرات شما اقتداری داشتیم که الان به تحقیر تبدیل شده است ونه تنها تحریم کم نشده بلکه هر روز صداهای نا متناجسی ازتحریم بگوش میرسد ، اقایان رها کنید دیگه؟؟؟؟؟؟.