پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
قاب حماسه/

عکس / اتو عشقِ دوطبقه

جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 287191
کاش زنده باشیم و نظاره گر روزی، که اتوعشق های دو طبقه، با پرچم های یالثارات الحسین، به سوی حرم حسینی راه بپیمایند. ان شاءالله
به گزارش جهان نيوز، اتوبوس های دو طبقه، از سال ۱۳۴۸ در ایران مونتاژ شده و به ناوگان اتوبوسرانی شهری پیوستند و حدود سی سال بعد، از خطوط اتوبوسرانی جمع آوری شدند. امروز تعداد محدودی نسل های جدیدی از اتوبوس های دو طبقه مدرن در کشور برای خدمات جهانگردی تردد می کنند اما به هیچ وجه شباهتی به آن اتوبوس های سبز و نارنجی قدیمی ندارند.
در سال های دفاع مقدس، زمانی که تعداد نیروهای داوطلب برای اعزام بالا می رفت، از اتوبوس های دوطبقه فعال در ناوگان شهری تهران هم جهت انتقال رزمندگان به مناطق جنگی استفاده می شد.

عکسی که می بینید، یکی از همان اتوبوس ها را به تصویر کشیده که عاشقان جهاد فی سبیل الله، دو طبقه آن را پر کرده اند و پرچم های عزت و شرف خود را از پنجره های آن به اهتزاز درآورده اند. به جا بود در آن لحظات، این غول های آهنی را اتو عشق نامید. اتوعشق های دوطبقه که مسافران کوی دوست،بخشی از مسیر بهشت را با آن طی می کردند. کاش زنده باشیم و نظاره گر روزی، که اتوعشق های دو طبقه، با پرچم های یالثارات الحسین، به سوی حرم حسینی راه بپیمایند. ان شاءالله
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *