چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

وام ۱۰۰میلیونی مسکن بدون سپرده

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 448390
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مسکن در صورت دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی می خواهد وام ۲۰میلیون تومان تعمیر را به وام ۸۰میلیون تومانی اضافه کرده و به شهروند ساکن کلانشهرها وام ۱۰۰میایون تومانی بدهد.
به گزارش جهان، حسین عبده تبریزی در گفت و گو با میزان درباره وام های مسکن بیان کرد: پیشنهادات مختلفی از سوی بانک مسکن یا وزارت راه و شهرسازی برای تنوع بخشی وام های مسکن به بانک مرکزی ارائه شده، اما بانک های عامل و بانک های مرکزی به دلیل نبود منابع کافی از این پیشنهادات استقبالی نمی کنند.

وی ادامه داد: در صورت تأمین منابع بانک ها، افزایش سقف وام های مسکن تا ۲۰۰ یا ۳۰۰میلیون تومان هم خوب بود.

مشاور آخوندی اشاره کرد: به خاطر نبود منابع کافی، دولت صرفا روی جامعه هدف و اقشار ضعیف تر تمرکز کرده است.

* اقشار ضعیف با ۱۰۰ میلیون تومان هم می توانند خانه دار شوند

وی با اشاره به وام ۱۰۰ میلیون تومانی، اضافه کرد: این اقشار فعلا با همان مبلغ وام ۸۰ یا ۱۰۰میلیون تومانی هم می توانند خانه دار شوند.

عبده تبریزی با اشاره به تجربه سایر کشورها در پرداخت وام مسکن گفت: در سایر کشورها به این شکل نیست که به همه اقشار جامعه وام های مساوی با نرخ های برابر اعطا کنند.

* وام بیشتر به متقاضیان با درآمد بیشتر

وی افزود: اگر منابع مالی موردنیاز بانک ها تأمین شود، طبیعی است که به متقاضیان با درآمد بالاتر وام های بیشتری اعطا می شود.

این مدیر مالی کشور ادامه داد: در حال حاضر نظر دولت به دلیل پرداخت مابه التفاوت سودی که پرداخت می کند روی مسکن ارزان و میان قیمت است و تنها وام های ۸۰میلیونی از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم می پردازد.

* نرخ بهره وام ها

عبده تبریزی درباره ارائه وام با نرخ های مختلف گفت: پیشنهادی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده که براساس آن مجاز باشد مانند سایر بانک ها وام های ۴۰، ۶۰ و ۸۰میلیون تومانی را با نرخ بالاتر از ۱۴درصد و بدون سپرده بپردازد.

وی افزود: این وام های پیشنهادی از سوی بانک مسکن نیاز به سپرده گذاری یکساله در صندوق پس انداز مسکن یکم به مدت یکسال نیست. این وام ها معمولاً برای ساخت است که تقسیط می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد ازخرم آباد
چرا در شهرخرم آباد قانون با همه جاي ايران فرق ميکنه . در خرم آباد اين وامها رو به خانه هاي مالکي يا زمينهاي مالکي پرداخت نميکنند ولي در بيشتر استانها وشهرهاي ايران به اين نوع خانه ها وزمينهاي مالکي وام ميدن . لطفا رسسيدگي کنيد