جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آب سد ماملو بالاخره به تهران رسید

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 389198
یک مقام مسئول در وزارت نیرو از آغاز آبرسانی اضطراری از سد ماملو به تهران خبر داد و گفت: آب این سد برای جبران کسری آب در شرق تهران وارد شبکه شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عزیز عالی‌ نژاد از آغاز بهره‌ برداری اضطراری از آب سد ماملو برای آبرسانی به تهران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، انتقال و تصفیه آب از سد ماملو به ميزان ۹۰ ميليون مترمكعب در سال به‌ صورت ثقلي به مخازن موجود در جنوب‌ شرق (افسریه و سلیمانیه) و جنو‌ب‌ غرب (۱۵ مهرآباد) امکان‌پذیر خواهد شد.

این مقام مسئوب در وزارت نیرو اظهارداشت: این تعهد وجود داشت که از نیمه دوم مهرماه، آب سد ماملو را برای جبران کسری آب در شرق تهران وارد شبکه شود که این امر محقق شد.

وی ادامه داد: تصفیه‌ خانه هفتم تهران، ایستگاه‌ های پمپاژ و خطوط انتقال آب از ۱۵ مهرماه آماده انتقال آب بودند که به‌ دلیل وجود نشستی در مسیر انتقال، این کار با تاخیر چند روزه انجام شد و هم‌ اکنون نیز ۷۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه توزیع تهران می‌شود.

پروژه انتقال آب از سد ماملو با هدف كمک به تامين و بهبود کیفیت درازمدت آب آشامیدنی بخش‌ هاي شرقي، جنوب‌ شرقي، جنوبی و جنوب‌ غربی تهران در چارچوب طرح جامع تامين آب شرب شهر تهران اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *