جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش یک میلیارد دلاری درآمدهای گازی

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 389099
با ادامه روند کاهشی قیمت نفت و کاهش ۳۰ درصدی درآمدهای نفتی، ایران به جای صادرات نفت، صادرکننده میعانات گازی، گازمایع و گوگرد شد که افزایش بیش از یک میلیارد دلاری درآمدهای گازی کشور در سال جاری شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، با سقوط آزاد قیمت نفت و کاهش ۳۰ درصد درآمدهای نفتی دولت از ابتدای سال جاری، ایران به جای صادرکننده نفت، فروشنده گاز و محصولات مختلف گازی به بازار جهانی شده است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری درآمدهای حاصل از تولید و فروش میعنات گازیف گتاز مایع و گوگرد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته تا درآمدهای گازی جایگزین درآمدهای نفتی شود.

سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم در گفتگو با مهر با اشاره به صادرات ماهانه ۱۰۰ هزار تن گاز مایع، گفته است: کشورهای آسیایی از مهمترین مشتریان گاز مایع ایران هستند.

مسعود حسنی درباره آخرین وضعیت تولید گاز طبیعی و محصولات گازی ایران از میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: در طول ۶ ماه نخست سال جاری درآمدهای کشور با افزایش تولید میعانات گازی، گاز مایع و گوگرد بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل مجتمع پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی با اعلام اینکه در این مدت بیش از یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار درآمد بیشتر با افزایش تولید میعانات گازی، گاز مایع و گوگرد حاصل شده است، تصریح کرد: بر این اساس در نیمه نخست سال جاری تولید میعانات گازی پارس جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ١٢ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری تولید گوگرد از گازهای ترش پارس جنوبی حدود ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است تبیین کرد: تا سال ۱۴۰۴ به بزرگترین مجتمع پالایشگاهی منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

حسنی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی در حال حاضر این مجتمع ٤٥ درصد از گاز موردنظر کشور را تامین می کند و این میزان تا پایان سال ٩٦ به ٧٠ درصد افزایش می یابد، تاکید کرد: با بهره برداری از پنج فاز ۱۲، ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبی در سال جاری ظرفیت پالایش گاز کشور افزایش می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *