پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۲

مقصر سقوط هواپیمای مالزی مشخص شد

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 372592
یک منبع آگاه که در وزارت دفاع اوکراین فعالیت دارد، به خبرنگار «ریانویستی» گفته که ارتش اوکراین در حین یک رزمایش نظامی در نزدیکی شهر دونتسک، هواپیمای مسافربری مالزیایی را به اشتباه با موشک‌های ضدهوایی هدف گرفته و ساقط کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، ارتش اوکراین هواپیمای مالزیایی را به اشتباه ساقط کرده است، یک منبع آگاه در کی‌یف گفته است که ارتش اوکراین در جریان یک رزمایش نظامی، هواپیمای مالزیایی را به اشتباه مورد هدف قرار داده است.

بر اساس گفته‌های وی، مانور مذکور شامل یک سری تمرین‌های عادی برای هدف‌گیری بر روی پرنده‌های متخاصم به وسیله سامانه موشکی سام-۱۱ بوده است.

وی در ادامه به تشریح جزئیات نحوه هدف قرار گرفتن بوئینگ ۷۷۷ مالزیایی پرداخت و گفت: بنا نداشتیم که موشکی در این رزمایش شلیک شود ولی وقتی دو هواپیمای جنگنده سوخوی ۲۵ دقیقاً در امتداد هواپیمای مسافربری و البته در ارتفاعی پایین تر از جلوی سام-۱۱ رد شدند، به ناگاه یک فروند موشک شلیک شد.

این منبع نظامی در تشریح علت این امر گفت: هر سه هواپیما به صورت سه نقطه بر روی رادار سام-۱۱ شناسایی می‌شوند و رادار سامانه بر روی نقطه بزرگ‌تر قفل می‌کند که در این مورد، موشک‌ بر روی هواپیما که هدف قاعدتاً بزرگ تری بوده قفل شده است.

ساعتی پس از انتشار خبر سقوط هواپیمای مالزیایی در پنج‌شنبه شب دو هفته پیش به وقت تهران، شبکه المنار به نقل از ساکنان محلی از دیده شدن ۲ جنگنده در هنگام سقوط بوئینگ ۷۴۷ خبر داد، خبری که در هجمه اخبار متهم شدن استقلال‌طلبان گم شد.

وزارت دفاع روسیه نیز چند روز پیش مدارک مشاهده شدن جنگنده اوکراینی بر روی رادار در هنگام سقوط هواپیمای مالزیایی را منتشر کرد ولی به دلیل عدم امکان استقرار سام-۱۱ بر روی یک هواپیمای کوچک مانند سوخوی ۲۵، این مدارک نیز خیلی مورد توجه قرار نگرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه منبع موثقی!!!!!!!!!!!! شبکه خبرررررررررررر
ف
واقعاکه !!دلیلشون قانع کننده نیست!!باجان آدمهابه راحتی بازی میکنند بعدهم میگویند:کی بود کی بود من نبودم؟؟؟