جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

قدردانی نمایندگان فرانسوی از حزب الله

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 411020
دیدار گروهی از نمایندگان فرانسه از سوریه ولبنان و مشاهده حضور نیروهای حزب الله در نبرد با تروریست های داعش و جبهه نصره، تقدیر این سیاستمداران را برانگیخت.
به گزارش جهان، العالم به نقل از روزنامه لبنانی السفیر خبرداد، چهار نماینده پارلمان فرانسه که خود را به دمشق رساندند، کوشیدند تا آن چه را که به صورت مجازی روابط بین سوریه و فرانسه تلقی می شود زنده کنند.

بسیاری از سیاستمداران فرانسه به تازگی با سفر به سوریه و لبنان شرایط مثبتی را برای حزب الله لبنان خلق کردند و به ویژه نقش این جنبش را در دفاع از مسیحیان ساکن روستاها و شهرهای لبنانی واقع در مرزهای شرقی و هم مرز با منطقه قلمون سوریه، ستودند.

نمایندگان فرانسوی و اروپایی با سفر به لبنان، تمایل داشتند از توانمندی و قدرت حزب الله و ارتش لبنان در نقاط مرزی در مقابله با تروریست های داعش و جبهه نصرت، اطمینان پیدا کنند.

یکی از این نمایندگان در دیدار با سیاستمداران لبنانی گفت که چگونه اهالی برخی از روستاهای مرزی با اعتماد و اطمینان صحبت می کردند زیرا حزب الله در مرزها مستقر است. وی گفت: در واقع اطمینان آنها به حزب الله و ارتش لبنان است، ساکنان این مناطق به تصمیمات سیاسی اطمینان ندارند چون تصمیمات نظامی بر ارتش حکفرماست.

"جرار بابت و ژاک میار" دو تن از نمایندگان فرانسه با حضور در ضاحیه جنوبی در بیروت، با سید عمار موسوی مسئول روابط بین الملل در جنبش حزب الله دیدار و از حضور نیافتن دیگر نمایندگان همراه به علت حضورشان در دمشق، عذرخواهی کردند.

با توجه به حضور بابت- میار در ضاحیه جنوبی، انتظار می رود دو طرف در مورد برخی از مسائل به وحدت نظر زیادی دست یافته و در خصوص قضایای دیگر کاملا دیدگاهشان مشترک باشد.

این نمایندگان فرانسوی با تقدیر از حضور حزب الله در سوریه، جانفشانی و نقش برجسته این جنبش را در این نبرد ستودند تا بدان جا که حضور حزب الله در سوریه را به علت همپیمانی با این کشور و همچنین موافقت حکومت سوریه با این حضور، قانونی برشمردند.

آنان با اشاره به تشدید خطرات تروریسم، تعطیلی سفارتخانه ای اروپایی به خصوص سفارت فرانسه را در سوریه اشتباهی فاحش خواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *