جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
دبیر کل بانک مرکزی:

عرضه چک متحد‌الشکل در نیمه دوم سال

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 441126
دبیرکل بانک مرکزی از عرضه چک‌های متحدالشکل بانک مرکزی در نیمه دوم امسال خبر داد.
به گزارش جهان، محمود احمدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی چک‌ها، اظهارداشت: در مرحله اول چکاوک در سراسر کشور راه‌اندازی شد و در مرحله دوم سامانه صیاد در حال اجرا است.

وی افزود: چک‌های جدید مطمئنا از نظر شکل و اندازه متحدالشکل خواهند بود،در فاز اول ممکن است برخی فیچرهای چک توسط دستگاه خوانده نشود اما در فاز بعدی امکان خواندن این فیچرها به وسیله دستگاه فراهم می‌شود و دیگر نیازی نیست شعبه اطلاعات را دوباره وارد سیستم کند.

دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که این برنامه چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: این کار مداوم است و نمی‌توان همانند برنامه چکاوک اعلام کرد چه زمانی طرح آغاز و چه زمانی به پایان می‌رسد. جایگزینی چک‌های متحدالشکل با چک‌های موجود بانک‌ها، بستگی به روند تعویض چک‌ها دارد.

وی تصریح کرد: هر زمان که دارنده دسته چک برای دریافت دست چک جدید مراجعه کند، چک متحدالشکل بانک مرکزی را از بانک دریافت خواهد کرد.

احمدی در خصوص زمان عرضه چک متحدالشکل بانک مرکزی گفت: قطعا در شش ماه دوم امسال این چک‌ها به متقاضیان عرضه خواهد شد.

تصویری چک جدید

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *