شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

جایزه آمریکا برای مهره‌های سوخته داعش!

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 421326
دولت آمریکا اعلام کرد که آماده است تا چندین میلیون دلار جایزه در ازای اطلاعات معتبر در مورد چهار نفر از سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش پرداخت کند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در راستای برنامه موسوم به «جایزه برای عدالت»، مجوز پرداخت جایزه هفت میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد عبد الرحمن مصطفى القادولی را صادر کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، القادولی عضو سابق القاعده درعراق و معاون ابو مصعب الزرقاوی بود که پس از خروج از زندان در سال ۲۰۱۲ میلادی به داعش در سوریه پیوست.


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا همچنین جایزه پنج میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی در مورد ابو محمد العدنانی تعیین کرد که به عنوان سخنگوی رسمی داعش شناخته می شود.

همچنین همین میزان جایزه برای ترخان تایومورازویچ باتیراشویلی موسوم به عمر الشیشانی تعیین شد. وی که یکی از سرشناس ترین فرماندهان نظامی داعش به شمار می رود و به راحتی از طریق ریش بلند قرمز رنگش قابل شناسایی است. مقامات آمریکایی همچنین وی را به کنترل زندانی که در آن گروگان های غربی نگه داشته می شوند، متهم می کنند.

در نهایت، وزارت امور خارجه آمریکا سه میلیون دلار جایزه نیز برای طارق بن الطاهر بن الفالح العونی الهرزی تعیین کرد که نقش وی احتمالا، آماده سازی عوامل یگان انتحاری داعش است.

مقام های عراقی تاکنون بارها بخش هایی از حمایت های آمریکا از گروه تروریستی داعش را فاش کرده اند.

«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق اواخر سال گذشته اعلام کرد: ما مدارک موثقی و متقنی در دست داریم که نشان می‌دهد آمریکا و متحدانش با هواپیماهای خود اسلحه و مواد غذایی برای گروه تروریستی داعش تأمین می‌کنند و محموله‌های کمکی را در چند منطقه فعالیت و تحت کنترل داعش فرومی‌ریزند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
این اقدام آمریکای حیله گروشیطان ازدوحال خارج نیست .1-این افرادنتوانسته اندماموریت محوله ازطرف شیطان بزرگ رابخوبی انجام دهند.پس بایدازلیست سرسپردگان حذف شوند2-اینهارابه بهانه دستگیرکردن آموزش لازم ونوین رابرای سربریدن وجنایتهای جدیدو.....بدهند.ای مرگ برآمریکا
اللهم اهلک و العن آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه