پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۴
چرا هاشمی لیست نمی دهد؛

پروژه فراجناحی‌سازی در آستانه دو انتخابات مهم

مشاور هاشمی: آیت‌الله فراجناحی است
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 380124
تصویر یک شخصیت فراجناحی از چهره های خبرسازی مانند هاشمی وارد فاز جدیدی شده است. امروز مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از روزنامه های حامی وی، مدعی شد که آقای هاشمی "یک شخصیت فراجناحی بوده و هست."
پروژه فراجناحی‌سازی در آستانه دو انتخابات مهم
به گزارش جهان، قدرت الله علیخانی در یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به گفته اخیر آقای هاشمی مبنی بر اینکه «دیگر از ما گذشته که لیست بدهیم»، عنوان کرد: آقای هاشمی از همان ابتدا با تمام جریان‌های چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب ارتباط نزدیک داشته است. ایشان مصلحت را بر این می‌دانند که خود جریان‌ها تصمیم گیری کنند و برای ورود به چنین میدان‌های رقابتی چون انتخابات نیازی به مجوز یا دخالت یا هدایت کسی ندارند.

وی با بیان اینکه لیست هیچ جریانی نیازمند دخالت مستقیم شخص آیت‌ا... هاشمی نیست، در عین حال نوشته است: احزابی چون حزب کارگزاران و حزب کار اگرچه ارتباط نزدیکی با آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی دارند اما این نزدیکی به معنای دخالت نیست و نخواهد بود.

علیخانی در عین حال بیان کرده است که هاشمی در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حامی روحانی بود.

مشاور هاشمی در حالی برای توصیف یک چهره فراجناحی از آقای هاشمی تلاش کرده است که درباره حمایت پیدا و پنهان وی و نزدیکانش از بخشی از فعالان فتنه و اتخاذ مواضع همسو با اصلاح طلبان توضیحی نداده است. آقای هاشمی در نتیجه مواضع نزدیک و همسو با اصلاح طلبان، بارها بر پیشانی رسانه های اصلاح طلب نشسته است.

در همین راستا، مردادماه هم حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عنوان کرد که چهره ای فراجناحی است.

وی در هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در تهران اظهار داشت: موضع من این است و هیچ وابستگی به این جناح و آن جناح ندارم ... به این زودی ها هم متوجه نمی شوید که من طرفدار چه جناحی هستم.

اصلاح طلبان در ماه های اخیرا درخواست های متعددی از آقای هاشمی و ناطق نوری داشته اند تا به عنوان محوریت این جریان سیاسی برای انتخابات آینده ایفای نقش کنند.

شاید عدم اطمینان از توفیق اصلاح طلبان در انتخابات آتی و خاطرات تلخ حملات دوران مجلس پنجم و اصلاحات، تصمیم گیری انتخاباتی برای هاشمی و ناطق نوری را سخت کرده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هر کاری بخواد انجامش می ده مطمئن باشید
ایرانی
اوفقط ...طلب است جناح براش مهم نیست.
فراجناحی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیده اصلاحات دیگه به دردش نمی خوره خودشو فراجناحی کرده..!!!!!!!!!!!!!!! خندیدیم
علی اصغر
موج سوار +-فرصت ... -+دو پهلو حرف زدن +- خاطره گو به نفع خود و خانواده -+پر مدعا -+طلبکار -+نان ... +-از پشت ....و غیره
معني فراحناحي و مرد بحران ها يعني اينكه از يك طرف از پسر آيت الله خزعلي كه اهانت هاي ركيكي را متوجه آيت الله مهدوي كرد استقبال ميكند وبا وي خوش و بش ميكند از طرف ديگر به عيادت آقاي مهدوي ميرود.
کاظم
طبق ايات قران دو حزب بيشتر نيست حزب الله وحزب شيطان
تاكي مردم بايد اين گونه توسط اين اقايان تحقير شوند كه خود را عقل وملت را....فرض كنند دولت با 18ميليون راي رانتيجه اراده مردم بدانند وبرعليه دولت با24ميليون راي فتنه كنند ومملكت را به اشوب بكشند ودر مقابل راي مردم و نظام ورهبري بايستند.
با توجه به ده جلسه دادگاه براي اقا زاده وادامه دادگاه ها ايا باز هم مي گوييد احمدي نژاد به اين فرزندان ناخلف تهمت زده واينها نقشي در تخريب نظام ودولت قبل نداشتند وخاندان هاشمي حق داشت فتنه 88را راه بياندازد ومملكت را به اشوب بكشد .جون احمدي نژاد در مناظره حقايق پشت پرده را از انقلاب رنگي را برملا كرده.
متین
شیوه مظلوم نمایی که درانتخابات 84 به کار گرفت و شیوه فراجناحی و شیوه تهدید به اشوب و اغتشاش و نامه بی سلام و تخریب رقبا و استفاده از بیت المال برای تبلیغات و...... دیگه هیچکدام جواب نمیدهد . دستتان برای ملت رو شده !!!!!!
فراز
میگم احمدی نژاد بیاد ها
United States
فراجناهییییییییی؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمي خدمات شايسته اي به مردم ايران نموده و خواهشا" خود را بازنشسته كنند بدليل خدمات شايسته اي كه فرزندانشان به اين خون شهدا و اين مردم داشته اند لطفا" خودرا وارد ميدان فعاليت هاي سياسي نكنند كه حقيقتا" شرمنده ايشان ميشويم
این بزرگواران تا مزد خدماتشان و سود ان را نقدی از ملت نگیرند ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نخواهند کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الهام
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به آقا كاظم كه فرمودند دو حزب بيشتر نيست :
بردارد يك حزب سوم هم هست بنام " حزب باد"
فراموش نفرماييد
محمود سلامی
سلام لطفا به آقای مشاور به فرمایید عقل مردم توی کله شان است .