پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
هشدار یک مقام مسئول؛

شامپوی تریاک و ادکلن افیونی در بازار

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 430920
رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام به هموطنان تاکید کرد که فریب شامپوی تریاک و ادکلن افیون یا تریاک را نخورند.
به گزارش جهان، دکتر سعید صفاتیان افزود: اخیرا شامپویی با نام شامپوی تریاک وارد بازار شده است که در یکی از شهر های جنوب شرقی کشور به فروش می رسد و خطرات جدی برای مصرف کننده های به همراه دارد.

وی، قیمت شامپوی دوقلو را ۲۴ و تک قلو را ۱۶ هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مصرف کنندکان ادعا کرده است که پس از مصرف شامپوی تریاک تا ۴۸ ساعت خانه اش بوی ماده مخدر تریاک را می داده است.

صفاتیان اظهارداشت: این مصرف کننده شامپوی یاد شده را برای تغییر رنگ مو وتقویت ریشه مو استفاده کرده است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان لوازم آرایشی شامپوی یاد شده را از انواع لوازم آرایشی غیربهداشتی با اسانس تریاک تهیه می کنند که به طور یقین عوارض جدی برای مصرف کنندگان دارد.

معاون سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر یکی از عوارض جدی شامپوی تریاک را ریزش مو بیان کرد.

حساسیت شدید با ادکلن افیون یا تریاک

صفاتیان همچنین به وجود ادکلن اپیوم یا افیون در بازار نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این نوع ادکلن در صورت استفاده برای فرد مصرف کننده ایجاد حساسیت های شدید در بدن فرد می کند که در این زمینه نیز به افراد جهت استفاده نکردن هشدار جدی داده می شود.

وی ادامه داد: مواد اولیه این نوع ادکلن غیربهداشتی است و متاسفانه امکان تهیه این ماده اولیه در کشورمان وجود دارد اما مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این نوع ادکلن نیز توسط قاچاقچیان وارد کشور می شود.

وی گفت: شامپوی تریاک و ادکلن اعتیاد آور نیست اما بخاطر استفاده از مواد اولیه غیربهداشتی خطرات جدی برای مصرف کنندگان آن به دنبال دارد.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *