جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چند ایرانی در خارج گرفتار زندان هستند؟

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 410823
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با تأکید بر اینکه ما «عبدالستار ریگی» را از سال ۸۸ تحت تعقیب قرار دادیم، گفت: طبق مستنداتی که ما به اینترپل دادیم برای وی اعلان قرمز صادر کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار رضوانی در ادامه نشست خبری با تأکید بر اینکه از تعداد ۱۳۵ نفر از افرادی که برای آنها اعلان قرمز صادر شده ۱۴ نفر مصالحه کردند، گفت: ۵ نفر از افرادی که تحت تعقیب بودند، استرداد شدند؛ یک نفر هم که کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی را از یک شرکت خصوصی داشته از امارات به ایران استرداد شده است ضمن اینکه یک کلاهبردار ۲۰۰ میلیونی از ارمنستان و یک نفر متهم به قتل از افغانستان هم استرداد شده است.

وی افزود: ما هم یک استردادی به ترکیه داشتیم که مربوط به جرائم مالی بود و دو نفر هم متهم به قتل بودند ضمن اینکه ۱۱ نفر از ایرانیانی که در زندان‌های خارج از ایران بودند به کشور منتقل شدند. از این تعداد ۶ نفر متهم به قتل بودند.

سردار رضوانی در خصوص سرکرده جیش‌العدل که در پاکستان دستگیر شده است، گفت: ما از سال ۸۸ این فرد را مورد تعقیب قرار دادیم؛ عبدالستار ریگی بر اساس آنچه که ما می‌دانیم پسرعموی ریگی است و طبق مستنداتی که ما به اینترپل دادیم برای وی اعلان قرمز صادر کردند و مدارک استرداد برای پاکستان صادر شده است.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با تأکید بر اینکه ما در سال ۹۳، ۱۴۷ نفر بازداشتی داشتیم که بیشترین جرمشان مواد مخدر بوده است، گفت: از این تعداد ۷۳ نفر مربوط به مواد مخدر، ۳۰ نفر مربوط به اسناد و مدارک هویتی، ۱۳ نفر مربوط به سرقت بودند و بیشتر در کشورهای ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و امارات بودند.

وی با اشاره به اینکه در بحث افراد بازداشت شده نمی‌توان گزارش دقیقی ارائه کرد، افزود: بر اساس آخرین آمار ایرانیان بازداشت شده که وزارت امور خارجه در اختیار ما قرار داده،‌ ۳ هزار و ۱۳۵ نفر ایرانی در کشورهای مختلف بازداشت شده‌اند.

سردار رضوانی با اشاره به موضوع هواپیمای مالزی گفت: آن دو نفری که تبعه ایرانی بودند با گذرنامه مسروقه وارد آن هواپیما شده بودند، ما گزارش‌هایی داریم که افراد با گذرنامه کشورهای دگیر اقدام به سفر می‌کنند اما گرفتار شبکه‌های قاچاق انسان می‌شوند.

وی در مورد جرائم اینترنتی اظهار داشت: یکی از روش‌های معروف در جرائم اینترنتی،‌ هک کردن ایمیل است، بیشتر این جرائم در هنگ کنگ و چین رخ می‌دهد، البته یکی از مشکلات این است که در مورد جرائم سایبری و کلاهبرداری‌های اینترنتی در هنگ کنگ، شکایت از سوی ما پذیرفته نیست و شاکی باید با سفر به آن کشور طرح شکایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *