جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۲۱

پیام آیت الله جوادی آملی به جان کری: اگر قدتان بلند است...

فتوای تحریم سلاح هسته‌ای ریشه قرآنی دارد
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 425322
استاد حوزه علمیه قم گفت: به مسئولانی که به دیدار می‌آیند توصیه کرده‌ام به جان کری بگویید اگر قدتان بلند است برای این اساس است که بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید.
پیام آیت الله جوادی آملی به جان کری: اگر قدتان بلند است...
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی‌ آملی شنبه شب در دومین اجلاسیه اساتید رشته‌های تخصصی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد با بیان اینکه عدالت زمانی تحقق می‌یابد که در مسیر علم و عدل گام برداریم اظهار کرد: البته باید دانست که از علما و عقلا کاری بر نمی‌آید، آنچه جهان را دگرگون می‌کند و در قرآن ذکر شده اینکه قوم عاقل یعنی قائم به عقل و امت عالم یعنی قائم به علم است که می‌تواند به هدف برسد.

وی افزود: قرآن همه ما را به عدل دعوت کرده ولی مشکلات از سوی عادل حل نمی‌شوند بلکه قائم به قسط می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در بحث قضاوت نیز قوام به قسط و عدالت توان اجرایی کردن امور را دارد گفت: آنچه لازم است بدانید اینکه روحانیون و طلاب رشته‌های تخصصی، سربازان اصلی و کادر سازمانی امام عصر (عج) به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: فروعات فقهی از مبانی خاصی اخذ می‌شوند که شامل دلایلی همچون حجیت خبر واحد و استصحاب هستند ولی باید بدانیم این مبانی خود برگرفته از منابع وحی و الهام از قرآنند بنابراین باید از منبع، مبنا را گرفت و از مبنا نیز به استنباط فروع پرداخت هرچند در دنیای امروز، سخنان عاقلانه و عالمانه نمی‌گویند و سازمان‌های بین‌المللی بر اساس آنچه خود منبع و مبنا گرفته‌اند عمل می‌کنند بنابراین منقطع‌الاول و منقطع‌الآخر محسوب می‌شوند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مفاهیمی همچون استقلال، امنیت، آزادی، امانت، محیط زیست و زندگی مسالمت‌آمیز در جهان امروز از مبانی و منابع انسانی گرفته‌ شده‌اند نه وحیانی خاطرنشان کرد: دنیای غرب عدل را بر اساس اومانیسم خودساخته معنا می‌کند و به جای اینکه مقام خلیفة‌اللهی انسان را مورد تاکید قرار دهد، خود بشر را به عنوان رأس در نظر می‌گیرد.

مفسر قرآن کریم مرگ را از نظر فلسفه مادی‌گرای غربی،
بارها به مسئولانی که به دیدار می‌آیند توصیه کرده‌ام به جان کری بگویید اگر قدتان بلند است برای اینکه بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید، شما راهزنی و غارت‌گری کرده‌اید و امروز بالا آمده‌اید
پایان زندگی انسان دانست و تصریح کرد: غرب اومانیستی بر این باور است که جای اشخاص و افعال را خودش مشخص می‌کند و به جای اینکه بگوید انسان خلیفة‌الله است خودش ملاک عمل قرار می‌گیرد و به دیگر بیان، انسان را جایگزین الله می‌داند.

وی با بیان اینکه تمام اصول و روابط بین‌الملل در محدوده تولد تا مرگ انسان تدوین شده‌اند گفت: این بر خلاف سیره و روش انبیای الهی است که به رسالت برگزیده شدند تا به امت‌ها بگویند مبانی باید از منبع گرفته شوند و منبع حرف کسی است که ساختار عالم را با نظم آفریده و خلقتی زیبا به وجود آورده است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با تاکید بر اینکه متخصصان حوزوی باید منابع را به خوبی بشناسند و مبانی صحیح را از آنها استخراج کنند خاطرنشان کرد: در توصیفی رسا می‌توان گفت طلاب رشته‌های تخصصی کوره‌های تولیدکننده شمش طلا هستند نه انگشترساز و جواهرساز و به عبارتی باید منابع و مبانی را تولید کنند و در اختیار دیگران قرار دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به فتوای تحریم ساخت سلاح هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: خداوند به داوود فن آهنگری آموخت نه برای اینکه شمشیر و سلاح بسازد و جان مردم را بگیرد بلکه زره تولید کند و به دفاع بپردازد، فتوای حرمت سلاح اتمی از اینگونه مبانی نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: بارها به مسئولانی که به دیدار می‌آیند توصیه کرده‌ام به جان کری بگویید اگر قدتان بلند است برای اینکه بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید، شما راهزنی و غارت‌گری کرده‌اید و امروز بالا آمده‌اید وگرنه فرهنگ و تمدنی نداشتید بلکه دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی را جذب کرده‌اید و امروز قدتان بلند است.

آیت‌الله جوادی‌آملی عنوان کرد: قائمان به علم و عدل این توان را دارند که مشکلات مملکت را حل کنند و امام راحل چنین ویژگی‌هایی داشت و برخی شاگردانش نیز همین‌گونه‌ هستند که می‌توانند در روزهای خطر، راه صحیح را نشان دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز دنیای غرب، نان خلافت‌اللهی را می‌خورد و حرف اومانیستی می‌زند گفت: وقتی در غدیر را بستند و سقیفه را گشودند در حقیقت عقل را به روی مردم بستند و سپس کار به جایی رسید که حضرت علی(ع) را در حد قاریان قرآن قرار دادند، علما القا کردند هیچ نمی‌فهمند و سپس این اندیشه را رواج دادند که بشر، حسن و قبح عقلی را درک نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
بارک الله آقای جوادی
مردم ببینند وقتی یک عالم اسلامی صحبت می کند چقدر حکیمانه سخن می گوید.
فدائی امامت و ولایت
بسم رب الشهداء والصدیقین
مداد العلما افضل من دماء الشهداء
با سلام و درود بر آیت الله العظمی جوادی آملی که با این کلام تاریخی لرزه بر اندام جان کری و سایر پادوهای استکباری و صهیونیستی انداخت.
Iran, Islamic Republic of
اگر قدتان بلند است برای اینکه بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید، شما راهزنی و غارت‌گری کرده‌اید و امروز بالا آمده‌اید وگرنه فرهنگ و تمدنی نداشتید بلکه دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی را جذب کرده‌اید و امروز قدتان بلند است.

خیلی قشنگه این جمله دل آدم خنک میشه
کاش حسن فریدون بخونه بیانات حاج آقا را
توفیقی از قزوین
درود خدا بر علمای با بصیرتی که در کنار همه آزادیخواهان جهان اسلام ایستاده اند
Iran, Islamic Republic of
برادران عکس عالم ربانی را کنار یک جنایتکار در یک قاب زدید خواهش می کنم اصلاح کنید.
بصیر
Romania
حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله به دولتمردان بگویید که ادعای مسلمانی دارندوافتخار شان اینست رابظه با امریکا و قدم زدن با جانکری .واعتراض می کنند به شعار مرگ بر امریکا به فرمایش شما جانکری وامثال او خون 70میلیون را سر کشیدند وقد بلند کردند بازهم تشنه هستند به خون انسانها آیا رابطه با این وحوشها جای لبخند دارد .آقای روحانی گفتند چرا نمی گذارید مردم لبخند بزنند
بسیجی دلسوخته امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
آمریکا خوخوار وجنایت کار است اوازخدا چی می داند
اینکه ما نتوانستیم دانشمندان خودمان را جذب کنیم و یک کشور دیگری آمده اینها را جذب کرده کشورشان به دلیل استفاده و ارزش قائل شدن برای کار علمی قدشان بلند شده، آیا این بد است ؟ اگر این کار باعث بلند شدن قد کشوری می شود پس ما چرا دانشمندان آمریکا و کشورهای دیگر را جذب نمی کنیم ؟ سوال مشخص است ، ما حتی به داشته های داخلی خودمان افتخار و احترام نمی گذاریم و حالا چطور می توان دانشمندان دنیا را جذب کرد. با تشکر
مرحباااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
احسنت و رحمت خدا بر ای بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
کاش دولت مردان ما هم به این مسئله اعتقاد داشتند و با افتخار از رابطه با آمریکا بعنوان تابو شکنی یاد نمیکردند. این حرمت شکنی است
ج س
Iran, Islamic Republic of
درود آیت ا۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
احسنت
اگر قدتان بلند است برای اینکه بر روی ۷۰ میلیون قبر کشته‌های دو جنگ جهانی ایستاده‌اید، شما راهزنی و غارت‌گری کرده‌اید و امروز بالا آمده‌اید
Romania
حضرت آیت الله جوادی آملی خداوند خفظت کند ... مگر مسئولین ما شهامت این را دارند که کمتر از گل به این جان کری با آن قیافه کاریکاتوری بگویند
محمد
حضرت آقای جوادی اینهارا به آقای هاشمی بگویید /راستی شماازچه کسی حمایت میکنید؟










/
Romania
اقا محمد لطفا مودب باش جلوتر از علما نیفت
من مانده ام شما از رومانی وصل شدی به اینترنت یا وی پی ان داری؟
امیرحسین
قد بلند ایشان یک امر خدادادی است از حضرت ایشان که اهل علم و تقوا هستند بعید است اینچنین از باب تمسخر در مورد قد ایشان صحبت کنند...
سرباز گمنام
اشتباهی تایید کردم
در ضمن آقا امیر حسین شما به جای اینکه به فکر تمسخر دشمن باشید به فکر عمق مطلب باشید. مشکلات ما این بد و بیرا ها نیست. مبادا از دشمنی با دشمن غافل باشیم که اگر دشمن عقب نشینی ما رو ببینه امشب رو به فردا نمیذاره.
پوزش به دلیل جسارتم
یا علی(ع)
Romania
منظور آیت الله به قدظاهری جان کری نیست بلکه کنایه به کشورشون و توسعه ای که دارند بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
چه‌بیان‌بلیغی