پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

وینگادا:ایران می‌تواند باآرژانتین رقابت کند

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 333423
گزینه مربیگری تیم ملی فوتبال امید ایران و مسئول فنی اسبق پرسپولیس گفت: ایران می‌تواند در جام جهانی برزیل با آرژانتین پرطرفدار رقابت کرده و از گروه خود صعود کند.
وینگادا:ایران می‌تواند باآرژانتین رقابت کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، نلو وینگادا هفته گذشته به خاور دور سفر کرد و بعد از چند روز راهی دبی امارات شد تا برای چند روز در هوای مطبوع این شهر واقع شده در حاشیه خلیج‌فارس،‌ دیداری با دوستانش داشته باشد و شرایط چند گزینه پیشنهاد مربیگری، ‌از جمله مربیگری تیم امیدهای ایران را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

علاوه بر این فرصتی نیز برای او فراهم شد تا به برخی از خبرنگاران نظرش را در مورد مسائل مطرح‌ شده، ‌از جمله تیم ملی ایران ارائه دهد.

*باورهای وینگادا در مورد حضور ایران در جام جهانی برزیل

وینگادا که در سال ۲۰۰۹ سرمربی پرسپولیس تهران برای چند ماه شد و در راه مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در ۳ بازی پایانی نقش مشاور کارلوس کی‌روش، سرمربی کشورمان و هم‌وطنش را ایفا کرد، در مورد بخت ایران در جام جهانی برزیل نظرش را بیان کرد.

او گفت: در رقابت‌های بزرگی مثل جام جهانی، اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. تصور می‌کنم ایران موقعیت صعود از گروهش را دارد.

وی ادامه داد: ایران تیمی بسیار قوی است حتی با وجودی که آرژانتین پرطرفدار است، می‌تواند با آن رقابت کند.

دوست صمیمی کی‌روش افزود:‌ در گروه ایران، بوسنی‌هرزگوین و نیجریه هم هستند که در اصل رقابت بر سر تیم دوم گروه میان تیم کی‌روش و دو حریف دیگر است.



*گوانگژو جهش خیره‌کننده‌‌ای داشت

حضور تیم گوانگژو چین در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در مراکش، موضوع دیگری بود که وینگادا درباره‌اش حرف زد. وی که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ هدایت تیم دالیان شیده را در لیگ حرفه‌ای چین برعهده داشته،‌ اظهار داشت: گوانگژو بسیار کوشید در مسابقات جام باشگاه‌های جهان قدرت و توانش را نشان دهد. این تیم البته با مربیگری مارچلو لیپی، توانسته جهش خیره‌کننده‌ای در لیگ چین ایجاد کند. باید در نظر گرفت برای اولین بار بود که فرصت حضور گوانگژو در رقابت‌های مهمی نظیر جام باشگاه‌ها در مراکش فراهم می‌شد. به هر حال جالب بود می‌دیدم تیمی از لیگ رو به رشد چین به جام باشگاه‌های جهان ورود می‌کند.

وی ادامه داد: در چین توان اقتصادی بالا و فوتبال حرفه‌ای مجموعه‌ خوبی برای این کشور آسیایی ساخته‌اند که می‌تواند در سال‌های آینده نیز بهتر شود.

*لیگ پرتماشاگر مصر

نکته دیگری که در اظهارات وینگادا به چشم آمد، نظرش در مورد فوتبال مصر بود. کشوری که وی در دورانی که به عنوان مربی فعالیت می‌کند، در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ مربیگری الزمالک، ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ مربیگری تیم المپیک (امیدهای مصر) و الاهلی قاهره ۲۰۰۹ را در اختیار داشت.

او گفت: اولین مرتبه که مربیگری تیمی در مصر را بر عهده گرفتم، سال ۲۰۰۳ بود که مسئول فنی الزمالک شدم. تیمی که سطحی بالا داشت و از امکانات تمرینی خوبی برخوردار است. با این تیم تا جایی پیش رفتم که به رده دوم رسیدم. همین حضور باعث شد تا از برخی چهره‌های جوان تیم در تیم زیر ۲۳ ساله‌های مصر استفاده کنم. همان تیم المپیک بنیان تیم بزرگسالان این کشور را ریخت. هرچند دستخوش اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در این کشور آفریقایی ایجاد شد، قرار گرفت.

وی ادامه داد: اولین مرتبه‌ای که ناآرامی‌ها در مصر روی داد، حتی دومین پسر من به این کشور سفر کرده بود که همین مرا و خانواده‌ام را نگران کرده بود. به هر حال لیگ مصر دارای قابلیت‌هایی است که فکر می‌کنم فوتبال این کشور را در مرتبه‌ای بالا قرار داده است.

وینگادا تصریح کرد: با توجه به شناختی که از نزدیک از فوتبال در آفریقا دارم، فکر می‌کنم بازیکنان طلایی در آفریقا وجود دارند. با این حال معضل بزرگ کشورهایی مثل ساحل عاج، نیجریه، مالی، ‌غنا و چند کشور دیگر این است که نمی‌توانند ستارگان خود را به خاطر عدم جذابیت‌های لیگ داخلی،‌ نزد خود نگه دارند. این ستاره‌ها راه تیم‌های اروپایی را در پیش می‌گیرند. اما در مصر برخلاف اینگونه ممالک، ‌لیگ پرجاذبه است و تیم‌های الزمالک و الاهلی نیز بیشترین تماشاگران مشتاق را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *