پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

دستیار آقای میم:اصلاح طلبان در لیست انتخاباتی ما هستند

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 164728
يك عضو حلقه اسفنديار مشايي ضمن تخطئه مطلق اصولگرايان اعلام كرد جريان متبوع وي درصدد است برخي اصلاح طلبان را در فهرست انتخاباتي خود قرار دهد! 

به گزارش جهان به نقل از کیهان عباس اميري فر كه دستيار مشايي در شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري محسوب مي شود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: ما اصولگرايان را اصولگرا نمي دانيم و معتقديم اصولگرايي مانند جناح راست سنتي شده و خاصيتش را از دست داده است. ما ناممان اصولگرا نيست. جناح راست وقتي خاصيتش را از دست داد اسمش را عوض كرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسيد به اصولگرايي. ما پيشنهاد كرديم در اتاق فكرمان يك اسم مناسبي براي خودمان تعيين كنيم. يك پيشنهادهايي هست اما هنوز به نتيجه نرسيده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نيست.
نامبرده كه يكي دو سال است در عرصه سياست آفتابي شده و هيچ سابقه فعاليت سياسي ندارد، او هرچند ادعاي حمايت از احمدي نژاد را دارد اما در واقع عليه وي حرف مي زند چرا كه احمدي نژاد پس از انتشار فهرست آبادگران- كه خود وي در تشكيل اين فهرست مشاركت داشت- و پس از پيروزي آبادگران در انتخابات شوراي شهر دوم، از سوي اين شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و بنابراين تخطئه ناشيانه آبادگران به عنوان جناح راست، به نوعي تخطئه احمدي نژاد هم هست.
اميري فر در بخش ديگري از اين مصاحبه ابتدا مدعي رقابت «حاميان دولت» با «اصولگرايان» در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: رقابت ميان ما و اصولگرايان است. در جريان اصولگرايي افرادي هستند كه از قديم مسئوليت دارند و من نمي خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم مي دانيد كه چه كساني هستند. اين عده خاص از قديم مي خواهند مسئول باشند و الان هم كه سني از آنها گذشته همچنان حضور در پست ها را دوست دارند در نتيجه مي خواهند مثل دوره قبل احمدي نژاد را تحت فشار بگذارند كه با اصولگرايان ائتلاف كند. اما من از شما مي پرسم كه نتيجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرايان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماينده طرفدار احمدي نژاد هستند؛ خيلي كم. پس چرا ما بايد دوباره ائتلاف كنيم. لزومي ندارد. ما مي آييم افراد مردمي و متقي و چهره هاي جديد و جوان را معرفي مي كنيم. حتي ممكن است افرادي از گروههاي اصلاح طلب كه در حاشيه هستند در ليست ما قرار بگيرند(!)
خبرنگار با تعجب پرسيد «يعني اصولگرايان در اين فهرست نيستند اما ممكن است اصلاح طلبان باشند؟ ياللعجب!» كه وي پاسخ داد: بله! تمام اصلاح طلبان كه با نظام مشكل ندارند. تمام آن ۱۳ ميليون راي دهنده كه ضدانقلاب نيستند، اما آنها كه به نام اصولگرايي مي خواهند تا آخر عمر قيم مردم باشند قطعا در اين ليست نيستند چرا كه مي خواهند تا آخر عمر نماينده مردم باشند(!)
خاطرنشان مي شود با همين سناريوي انحرافي در انتخابات شوراي شهر سوم بود كه فهرست اصولگرايان دچار دودستگي شد و به اعتبار همين مسئله هم شماري از اصلاح طلبان وارد شوراي شهر تهران شدند و هم اعتبار دولت به خاطر ناكامي فهرست «رايحه خوش» مورد خدشه واقع شد.
اميري فر در مصاحبه با شرق همچنين از طراحي كسب دوسوم كرسي هاي مجلس توسط جريان متبوع خبر داد و در عين حال گفت خبر هدفگذاري مشايي براي كسب دوسوم كرسي هاي مجلس دروغ و فتنه است. وي ابتدا درباره شانس پيروزي طيف متبوع خود در انتخابات مجلس گفت «من با شما شرط مي بندم [!!] كه اين فهرست راي مي آورد». خبرنگار مي پرسد « براي چند كرسي هدفگذاري كرده ايد» و او جواب مي دهد «ما دوسوم كرسي ها را به دست مي آوريم. شما بدانيد اين طيف در مجلس آينده اكثريت مطلق خواهد بود.»
اما چند سطر بعد وقتي خبرنگار مي گويد «اگر يادتان باشد قبلا گفتند مشايي براي كسب حدود دوسوم كرسي هاي مجلس هدفگذاري كرده» كه اميري فر اين بار با تكذيب اظهارات خود مي گويد: اين هم يكي از دروغ هايي است كه از قول ايشان گفته اند. القاي شبهه يكي از عوامل فتنه و نوعي رودررويي با دولت است.(!)
دستيار مشايي در اين مصاحبه همچنين با ادعاي كذب ديگري گفت: ايشان (مشايي) شكايت هم كه مي كند رسيدگي نمي شود مثل شكايت از شريعتمداري كيهان.
كيهان ضمن تكذيب ادعاي اميري فر، آمادگي كامل خود را براي حضور در دادگاه اعلام مي نمايد البته مشروط بر آن كه اگر تخلفات متعدد مشايي و تيم وي محرز شود، او و هم قطارانش پشت رئيس جمهور پنهان نشده و مجازات تخلفات خود را بپذيرند. كما اينكه شكايت قبلي مشايي از كيهان نيز با دفاع مستند مدير مسئول كيهان از سوي دادگاه و هيئت منصفه بي اساس شناخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضرت امير (عليه السلام) فرمودند:
علمت جواهر الرجال في تغير الاحوال.
واقعاً جاي تعجب ندارد، اينها منحرف نشده اند، در حال نشان دادن چره اصلي و واقعي شان هستند كه تا حالا پشت عناويني قشنگ مخفي شده بودند.
يوسفي اشكوري هم آخوند بود، اكبر گنجي هم خيلي بزن بهادر دو آتيشه بود. ولي حالا كجا هستند؟
Iran, Islamic Republic of
خود آنهایی که بهشون می گید اصلاح طلب هیچ جایگاهی بین مردم ندارند، چه برسه خودتون که می خواید به راه اونها برید.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً اون سر دسته هاشون که توی مجلس ختم فامیل شما بودند و به محکومیت قضایی هم رسیده اند با نظام مشکل دارند، نه اون ۱۳ میلیون مردم.
امان از جاه قدرت و مقام كه انسان را به چه ذلتي مي كشاند!
خود آقای میم تائید صلاحیت نخواهد شد چه برسد به لیست انتخاباتی آنها
United States
یک نکته! نمیشه پیروزی اصول گراها در انتخابات گذشته را جدای از ظهور پدیده ای به نام احمدی نژاد بررسی کرد اگه این رو قبول کنیم اونوقت میشه این سوال رو پرسید که نمایندگان اصولگرای مجلس تا چه مقدار دین خودشون رو به جریان احمدی نژاد ادا کردن؟ تا چه اندازه در اجرایی شدن ایده های رئیس جمهور کمک کار بودن؟
Latvia
كاملا پيش بيني مي شد!
Latvia
مردم از جريانات سركاري راست و چپ و اصوولگرا و اصلاح طلب خسته شده اند.