شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۴
ابعاد تازه‌تری از دلایل پشت صحنه یک ترور؛

چگونه اسناد محرمانه عبدالرئوف درباره سرکرده جیش‌العدل منجر به قتل وی شد؟

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 377821
در کنار اختلافات مالی و رقابت برای جانشینی عبدالمالک، ابعاد جدیدتری از دلایل ترور عبدالرئوف ریگی توسط سرکرده گروهک جیش‌العدل وجود دارد.
چگونه اسناد محرمانه عبدالرئوف درباره سرکرده جیش‌العدل منجر به قتل وی شد؟
به گزارش جهان نيوز، عبدالرئوف ریگی از ابتدای تشکیل جندالشیطان به عنوان مفتی و ایدئولوگ این گروه مطرح بوده است.

در کنار این نقش عبدالرئوف تمامی اسناد، فیلم ها، تصاویر و شناسنامه و جزییات عملیات ها و مشخصات اعضای این گروه را در اختیار داشته است.

پس از جدایی عبدالرئوف از جیش العدل و تشکیل جیش النصر وی تمامی این مستندات را با خود به مخفیگاهش در یکی از مناطق پاکستان منتقل می کند.

با بالا گرفتن اختلافات، عبدالرئوف تلاش می کند با استفاده ابزاری از این تصاویر و فیلم ها، محمد ظاهر سرکرده جیش العدل را تحت فشار قرار بدهد.

وی با استفاده از همین اسناد دست به تخریب گسترده محمد ظاهر در میان اسپانسرها و حامیان ملی تروریست های وهابی در پاکستان و برخی کشورهای عربی می زند.

گفته می شود عبدالرئوف حتی محمد ظاهر را تهدید می کند که در صورت عدم تمکین به خواسته های وی قسمتی از اسناد درباره وی را افشا خواهد کرد.

محمد ظاهر نیز تنها راه را قتل سریع وی می بیند، به همین دلیل در فاصله تشکیل چندین هفته از گروه جدید جیش النصر عبدالرئوف به قتل می رسد.

با این وجود از سرانجام این اسناد و تصاویر حیاتی برای جیش العدل اطلاع دقیقی وجود ندارد و به همین دلیل پیش بینی می شود که سرکرده جیش العدل برای بدست آوردن این اسناد در روزهای آینده عملیات های دیگری نیز علیه نزدیکان عبدالرئوف انجام بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
رفت به جهنم
خداکرم
وعده خدا حق است ظالم به دست ظالمی دیگر به هلاکت میرسد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين
الهم اشغل الظالمين بالظالمين