سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

وزارت ارتباطات دل‌نگران چه چیزی است؟

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 377920
هرچقدر موج استفاده از تلفن های همراه هوشمند گسترده تر می‌شود جوانان هم با شوق و ذوق زیاد هر چند ماه یک بار گوش های خود را تغییر می دهند و گوشی هایی با مدل های جدیدتر تعویض می‌کنند اما به همان هم اندازه موج جنجالها پیرامون اینترنت پرسرعت همراه نسل سوم و مکالمه تصویری به سرعت در حال افزایش است.
به گزارش جهان؛ شبکه اطلاع رسانی دانا نوشت: پس از شروع به کار اپراتورهای رایتل که امکان مکالمه تصویری را برای مخاطبان فراهم کرد و به تدریج مشکلاتی برای خانواده‌ها به وجود آمد ، می‌توان چنین ادعا کرد هنوز فرهنگ برقراری تماس های تصویری بین مردم جا نیفتاده است.

در حال حاضر باید به این موضوع اذعان کرد که برخی سوء استفاد‌‌ه‌ها در فضای مجازی باعث تاثیرات منفی در فضای جامعه شده است؛ هرقدر موج استفاده از تلفن های همراه هوشمند گسترده تر می‌شود جوانان هم با شوق و ذوق زیاد هر چند ماه یک بار گوشی های خود را تغییر می دهند و گوشی های خودرا با مدل های جدیدتر تعویض می‌کنند اما به همان "اندازه موج جنجالها پیرامون اینترنت" پرسرعت همراه نسل سوم و مکالمه تصویری به سرعت در حال افزایش است.

چندی پیش مراسم اعطای مجوز ارتقا پروانه ارئه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر برگزار شد که با واکنش هایی از سوی مراجع به خصوص آیت الله مکارم شیرازی همراه شد،وی با بیان اینکه استفاده از مکالمات و پیام های تصویری حرمت دارد اظهار کرد: این کار باعث می شود که نوجوانان و جوانان زیادی به راحتی به شبکه های مستهجن دسترسی پیدا کنند.

به نظر می‌رسد در حال حاضر که سرعت اینترنت در ایران آنچنان تعریفی ندارد افراد زیادی هستند که بدون دردسر به برخی از شبکه ‌های مستهجن دسترسی آسان دارند،حال در نظر بگیریم که اگر سرعت اینترنت بالاتر برود دسترسی به سایتها و کلیپهای مبتذل راحت تر می‌شود و این کار شاید زنگ خطر جدی برای نسل جوان باشد که در معرض آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش دانا، گفته می‌شود هزینه ای که شرکت زیر ساخت با اپراتور حساب می‌کند برای هر گیگا بایت اینترنت پرسرعت ۳۰ میلیون تومان است اما در زمان خرید این پهنای باند از خارج کشور هر گیگا بایت برای دولت سه هزار دلار آب می‌خورد که با بالاترین وضعیت گرانی نرخ ارز در کشور چیزی حدود ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد؛ با این تفاسیر این طور به نظر می‌رسد که ابتدا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فکر جیب خودشان هستند تا اینکه به فکر خدمت به مردم برای برقرای اینترنت پرسرعت باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *