پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱

اسراییل مبدا پرواز پهبادش را لو داد

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 377326
یک پایگاه خبری نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد پهپاد سرنگون‌شده بر فراز تاسیسات نطنز از جمهوری آذربایجان برخاسته بود.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از پایگاه خبری «دبکا فایل» خبر داد، پهپاد اسراییلی «هرمس ۴۵۰» که در روز ۲۳ اوت سال جاری ( ۲ روز قبل) بر فراز تاسیسات نطنز ایران سرنگون شد از پایگاه هوایی نخجوان مستقر در جمهوری آذربایجان برخاسته بود.

بر اساس ادعای دبکا فایل، پایگاه هوایی نخجوان همجوار با ایران، ارمنستان و ترکیه قرار دارد و ۳ سال قبل نیز یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ برفراز ارمنستان به پرواز درآمده بود.

دبکا فایل در ادامه با تلاش در ضعیف جلوه دادن نوع پهپاد سرنگون شده نوشت: این پهپاد بر خلاف اظهارات اولیه برخی تحلیلگران اسرائیلی قابلیت تصویر برداری با وضوح پایین را دارد و در ضمن دلیلی نداشته است تا اسرائیل پهپادی مجهز به اطلاعات طبقه بندی شده را به فضای ایران بفرستد.

دبکا فایل در ادامه مدعی شد که پهپادهای زیادی هر هفته برای جاسوسی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران از پایگاه نخجوان بلند می‌شوند.

این پایگاه خبری در ادامه این گزارش سرنگونی این پهپاد را نوعی موفقیت برای ایران نامید.

دبکا فایل همچنین مدعی شد: ادعای ایران در زمینه رادارگریز بودن پهپاد فوق درست نیست.

انتشار اطلاعات درست و غلط توسط این سایت اسراییلی در جهت جمع و جور کردن افتضاح اخیر ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب منتظر چي هستيم؟چرا جنگنده ها بلند نميشوند تا پايگاه آنهارادر آذربايجان بمباران کنند؟