جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۹

حواشی یک خبر درباره آزاده نامداری

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 387523
انتشار مطلبی درخصوص "آزاده نامداری" مجری چادری صداو سیما در خبرگزاری دانشجو و طرح برخی از نقدها، واکنش‌های مختلفی را در طیفی از مخاطبان و رسانه‌ها طی روزهای اخیر به همراه داشت ...
به گزارش جهان، خبرگزاری دانشجو نوشت: انتشار مطلبی درخصوص "آزاده نامداری" مجری چادری صداو سیما در این خبرگزاری و طرح برخی از نقدها درباره وی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واکنش‌های مختلفی را در طیفی از مخاطبان و رسانه‌ها طی روزهای اخیر در پی داشت.

در این خصوص نکاتی قابل ذکر است:

نخست اینکه؛ مشی "خبرگزاری دانشجو" در حوزه مسائل فرهنگی، نقد اصولی و مبنایی رویه‌های ناصواب در حوزه‌های مانند وزارت ارشاد، صداوسیما و ...، پرداخت دقیق به معضلات فرهنگی، شناسایی و معرفی سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه‌های مختلف فرهنگی بوده و در این مسیر تلاش شده از ورود مصداقی به یک فرد یا شخص خاص پرهیز شود.

نکته دیگر آنکه مجموعه اخبار تولیدی و منتشر شده در سرویس فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گواه این مدعاست که تلاش داشته‌ایم اقدامات مثبت، حرکت‌ها و رویش‌های اصیل فرهنگی را با ضریب دوچندان در فضای رسانه‌ای کشور انتشار و انعکاس دهیم و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیراصولی در حوزه مسائل فرهنگی بپرهیزیم.

در مورد گزارش اخیر، علی‌رغم رویه اصولی یاد شده در حوزه اخبار فرهنگی این خبرگزاری، متأسفانه ورود مصداقی به یک پرونده خاص، واکنش‌های مختلفی را در پی داشت که البته این خبرگزاری برخی از نقدهای صورت گرفته به این مطلب را می‌پذیرد اما در عین حال یادآوری این نکته نیز ضروریست که در مطلب مورد اشاره، نقد اصولی نسبت به چرایی عدم رعایت برخی از حریم‌ها توسط مجریان نامی صداوسیما بوده که دست بر قضا در بین مخاطبان برنامه‌های صداوسیما تبدیل به الگو شده‌اند همچنین هدف مطلب مورد اشاره طرح این دغدغه بوده که اشخاصی که به مدد آنتن زنده شبکه‌های مختلف صداوسیما به چهره تبدیل و در جلوی دوربین با سیمای یک زن چادری موقر ظاهر می‌شوند، انتظار به حق آن است که در اماکن عمومی و "فضای مجازی غیرخوصی" مانند اینیستاگرام، فیس بوک و ... نیز همان پوشش کامل و آراستگی ظاهر خود را حفظ کنند کما اینکه در مطلب یاد شده متذکر شدیم محیطی مانند اینستاگرام به هیچ وجه یک حریم خصوصی که فرد مجاز باشد هر نوع تصویری از خود را در آن منعکس کند، محسوب نمی‌شود ـ که البته غفلت صورت گرفته توسط مجری محترم با حذف تصاویر نامناسب از صفحه اینستاگرام اصلاح شد که این امر اقدامی درخور تقدیر است ـ از سوی دیگر توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت مجری محترم مورد اشاره بر کسی پوششیده نیست.

اما در مجموع عدم دقت نویسنده این مطلب در بیان برخی از نقدهای خود و انحراف قلم وی در برخی از بخش‌های مطلب مورد اشاره، باعث شد که جنبه نقدهای اصولی مطلب کمتر دیده شود.

تأکید مجدد داریم که مشی "خبرگزاری دانشجو" در حوزه مسائل و موضوعات فرهنگی پرداختن به اولویت‌های این حوزه، شناسایی ناراستی‌های حوزه فرهنگ و نقد سیاست‌گذاری‌های ناصواب برخی از مسئولان در مراکزی مانند صداوسیما، وزارت ارشاد و نهادهای متولی امر فرهنگ است و تلاش داشته و داریم تا از ورود به مسائل فردی و مصداقی مانند مطلب یاده شده پرهیز داشته باشیم.

در پایان "خبرگزاری دانشجو" از دقت نظر و نقدهای سازنده صورت گرفته طی دو روز اخیر کمال تشکر خود را اعلام می‌دارد و همچنان خود را شنوای نقدهای دلسوزانه و راهنمایی‌های مشفقانه مخاطبان و رعایت چارچوب‌های اخلاق رسانه‌ای و حرفه ای می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مینا
جدا باید برای شما و نویسنده تان ابراز تاسف کرد که بخاطر عقده گشایی مجری مرد معلوم الحال و ممنوع القیافه چنین با آبروی خانمی که حداقل مانند دیگر آرتیستها خود را نفاشی نمی کند و حجاب به تن می کند افسوس خورد متاسفانه رسالت خود را به درهمی فروخته اید خودتان را اصلاح کنید و استغفار بجویید قطعا از سر کین و غرض مطالب را نگاشته اید بروید و آئین و مراتب امر به معروف را اول یاد بگیرید بعد آمر شوید . تاسف برای همه خود فروخنه ها . و ......
آبروی چادر را برده !!!
حیف چادر ...
المرض
ترا بخدا الکی بزرگشان نکنید ان حرکتشان بد اموزی داشت
بيشتر مجري هاو هنر پيشه هاي زن سيما همينطورند . چرا از كساني استفاده نميشه كه ظاهرو باطنشون يكيه ؟
ايا اين رويه تشويق به ظاهر سازي و فريب مردم نيست؟؟؟
واقعا اينجوركار فرهنگي كردن قابليت تقدير داره؟!؟!؟
یعنی مجری های خانم رو به دو دسته ی چادری و غیر چادری تقسیم بندی کردین؟
يكي از اشكالات اين متن زبان آن بود اين زبان امر به معروف ونهي از منكر نبود. در نهايت اتهام نفاق به اين خانم نشان مي دهد نويسنده خود بايد اول اخلاق اسلامي را ياد بگيرد
س.م
فکر نمی کنید گفتن این حرف ها و خراب کردن یک مجری زن که به تازگی از شوهرش جدا شده و میتینگ خانوادگی شوهر سابق این خانم برای تطهیر کردن این آقا به شکل تابلو!!! ارتباطی با هم داشته باشند؟ !! آنهم ارتباط جهت انتقام گیری خانوادگی و شخصی؟؟!!! واقعاً چقدر بعضی ها پست شده اند که توی آنتن تلویزیون و رسانه های دیگر در حال انتقامگیری از یک طرف دعوای خانوادگی آنهم بنفع یک فرد بدرد نخور هستند!!1
"آزاده نامداری" مجری چادری صداو سیما ???? این یعنی تاکید و توهین به چادری بودن این شخص
خبر چی بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟