چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۴
واكنش بابك زنجاني به ريزش خیابان ايران زمين

بابک زنجانی: نگران‌ نباشید ملکتان رامی‎خرم!

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 317827
من به مسولين شركت هايم گفتم كار گروه ويژه ايجاد كنند و استرس را از مردم به درستي دور كنند و هر امكاني براي همسايگانمان هست محيا سازند و هر كس هم نگراني از محل خود دارد با قيمت كارشناسي ملك خود را به ما واگذار كند.
به گزارش جهان، بابك زنجاني در واکنش به ريزش خیابان ايران زمين در سايت شركت خود نوشت:

پروژه بزرگ ايران زمين در زميني به متراژ ١٧٠٠٠ متر مربع در خيابان ايران زمين، شهرك غرب واقع شده و حدود ٤ سال پيش اين محل كه يك مخروبه اي بيش نبود به هلدينگ سورينت واگذار گرديد و هلدينگ سورينت مديريت پروژه را به يكي از زير مجموعه هاي مديريتي خود بنام شركت ستسا واگذار نمود و مصوب شده بود در اين محل مركز تجاري عظيمي با ٤٠٠٠ پاركينگ و ٣١٧٠٠٠ متر مربع بنا ايجاد شود اين محل تجاري تفريحي نه تنها اقتصاد اين محل را متحول میکند بلكه محلي براي يك زندگي مدرن براي مردم است.

قرارداد طرح و اجراي اين پروژه با كشور اسپانيا منعقد شده و مقرر شد حفاري اين محل توسط يك شركت مهندسي پيمانكاري با تجربه و قوي به پيمان گذاشته شود.

با توجه به اينكه حجم گودبرداري به علت تراكم مذبور زياد بود چندين شركتهاي مهندسي با همفكري و امكانات يكديگر اين پروژه را جلو بردند و از مشاوره شهرداري و نظام مهندسي و هر ارگان ذيربطي استفاده گرديده و نگراني ديده نمي شد حتي نيلينگهاي اين پروژه تا عمق ٣٠ متر در ديواره ها صورت گرفته بود و فاصله نيل ها بسيارنزديك به هم اجرا شده و امكان ريزش و حركت به صفر رسيده بود و مداوم توسط مهندسين بررسي شده اما چون اطراف اين پروژه نهر و آبهاي زيرزميني زياده هم ديده شده بود سعي ميشد با زهكشهاي متعدد اين ابها كنترل گردد و رانش زمين تا ان حد نرمال ديده شده بود تا اينكه مهندسين از ٤ روز قبل احساس كردند ضلع شمالي پشت ديوارهاي ما اب زيادي ديده ميشود و احساس تركيدگي لوله هاي زيرزميني و يا فاضلاب را در خيابان داشتند و با گزارشات ر پيگيري با اداره اب نتوانستند انها را قانع و مجاب به پيگيري بنمايند تا اينكه حجم خروج اين اب پشت ديوارهاي ايجاد شده اين پروژه انقدر زياد ميسود كه باعث انفجار ديوارهاي ما و تخريب خيابان و فرو ريزي به پروژه مذبور ميشود مهندسين ما از اين موضوع با خبر بودند و به همين دليل محل مورد شناسايي را تخليه كرده بودند و الحمدالله به كسي آسيبي نرسيده است در هر صورت ٣ يا ٤ منزل در نزديكي پروژه واقع است كه براي احتياط هتل استقلال و يا ازادي رزرو و مستقر شدند و همه مهندسين در حل رفع اين موضوع پيگير شبانه روز هستند.

در هر صورت حادثه و خطر هر چقدر هم كه محاسبه شود قابل پيش بيني نيست و همه ما هم در محلي زندگي ميكنيم كه همه چيز ماشيني و از زندگيهاي سنتي بيرون است و براي رفاه خانواده وايندگان هموطنانمان مجبور به ايجاد پروژهاي مناسب هستيم و اين حوادث هم قابل پيش بيني نيست.

من به مسولين شركت هايم گفتم كار گروه ويژه ايجاد كنند و استرس را از مردم به درستي دور كنند و هر امكاني براي همسايگانمان هست محيا سازند و هر كس هم نگراني از محل خود دارد با قيمت كارشناسي ملك خود را به ما واگذار كند البته قابل ذكرم هست ايجاد اين پروژه اقتصاد املاك ان محل را متحول خواهد كرد و تلافي اين روزهاي سخت از تن همسايگان و هموطنانم بيرون خواهد امد.

در ضمن كليه مدارك و مجوزات لازم در اين خصوص قانوني و اصولي اخذ و پيش رفته است.و تشكر زياد از مسوولين شهرداري اتس نشاني نيروي انتظامي بسيج و ادارات نطام مهندسين و همسايگان را دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی بهروزی
بسمه تعالی

همین قدر افتادگی و مسئولیت پذیری مفید بوده و تاثیر زیادی بر افکار عمومی خواهد گذاشت.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بنظرم حرف ايشون منطقيه درست نيست تا جائي ريزش كرد پيمانكار رو مقصر بدونيم اونم قبل از نظر كارشناسي
واقعا چه مملکت گل و بلبلی داریم یکی از گشنگی داره میمیره یکی از بس داره میتونه تمام تهران را بخره !
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نور به قبر دكتر نوربخش مرحوم بباره كه راننده اش اينقدر ثروت بهم زده كه ميتونه نصف تهرون را بخره تصور كن وبقيه فك و فاميلش به كجا ها رسيده اند .