پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیروزی انقلاب از هیئت‌ها نشات گرفت

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 377722
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هیئت های مذهبی و لزوم قدر دانستن فعالیت آنها گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با درایت های امام راحل از همین هیئت ها نشات گرفت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل ظهر شنبه در نشستی با مسئولان هیئت امنای مساجد و مداحان شهر سمنان از تلاش های هیئت های مذهبی در حفظ و ترویج دین تجلیل کرد.

وی با اشاره به شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: باید یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت و این دو شهید والامقام به معنای واقعی کلمه در راه انقلاب از همه چیز خود گذشتند.

جوانان را باید با برنامه تربیت کرد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر نقش موثر هیئت ها در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: برنامه های هیئت های مذهبی باید با محتوا باشد.

حداد عادل با تاکید بر لزوم جذب جوانان به هیئت های مذهبی افزود: جوانان را باید با برنامه تربیت کرد.

وی گفت: قدرت، ايستادگي، توكل بر خدا، گذشت، تقوا، شجاعت، اخلاق و تشخيص درست حضرت امام خميني(ره) همگي نشان از قوت ايمان ايشان است كه مصداق سبقت‌گرفتگان در ايمان در تاريخ انقلاب اسلامي ايران شده‌اند.

مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: انقلاب اسلامي ايران تاكنون حفظ شده است و اكنون بايد براي آينده نيز در مسير انقلاب با ثبات قدم بيشتري قدم برداريم.

نقش بسیار موثر هیئت های مذهبی در هدایت افکار عمومی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست هیئت های مذهبی را در طول تاریخ به خصوص در انقلاب اسلامی ایران دارای نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دانست و افزود: هیئت های مذهبی در تبلیغ برای حضور رزمندگان در دفاع مقدس بسیار نقش آفرین بودند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی شناخت هرچه بهتر امام زمان را موجب برچیده شدن فرقه های انحرافی دانست و به مسئولان هیئت های مذهبی توصیه کرد: در عزاداری محرم با نصب تمثال شهدا یاد و خاطره سه هزار شهید استان را نیز زنده نگه دارند.

در این آئین از مسئولان هیئت امنای مساجد فعال و مداحان شهر سمنان که در برگزاری جشن های نیمه شعبان نقش اساسی داشته اند تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *