پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نتانیاهو از مصر و اردن کمک خواست

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 448624
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که برای مهار خروش ملت فلسطین، تماس‌هایی با برخی از کشورها برقرار کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه العربی الجدید خبرداد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از تماس‌های این رژیم با اردن، مصر و برخی از طرف‌های دیگر برای مهار خروش گسترده ملت فلسطین در اراضی اشغالی خبر داد.
 
نتانیاهو گفت که در تماس با این کشورها حقایق را برای آنها توضیح می‌دهد و به آنها خواهد گفت که قصد ندارد وضعیت مسجدالاقصی را تغییر دهد.
 
نتانیاهو افزود که این تماس‌ها، همزمان با تصویب طرحی برای تضمین امنیت شهرک‌نشینان در مناطق کرانه باختری صورت گرفته است.
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با لحنی تند علیه شهروندان فلسطینی در قدس، خواستار بسته شدن مغازه آن دسته از شهروندان فلسطینی که به زعم وی به همسر شهرک‌نشین اسرائیلی در منطقه قدیمی قدس کمک نکردند شد.
 
طی روزهای گذشته به دنبال کشته شدن دو شهرک نشین صهیونیست در عملیات ضد صهیونیستی گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، اوضاع قدس و کرانه باختری به شدت متشنج شده است.
 
نظامیان صهیونیستی طی روزهای گذشته چهار جوان فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را نیز زخمی کرده‌اند. نظامیان رژیم اسرائیل همچنین ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.
 
در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تصمیمات جدیدی علیه فلسطینیان اتخاذ کرده است، سامی ابوزهری یکی از سخنگوهای حماس تأکید کرد که این تصمیمات هرگز نمی‌تواند آتش خشم مردمی نزد فلسطینیان را خاموش کند و راه مقاومت به یاری خداوند ادامه دارد.
 
این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی امروز سه شنبه گفت که ما خواهان تشدید رویارویی نظامی و یا امنیتی با اسرائیل نیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک ایرانی
با سلام اردن و مصر باید با این درخواست مخالفت کنند اگر خود را جزئی از مسلمانان و جهان عرب و حامی مظلومین و زجر کشیده هایی چون فلسطینی ها می دانند و باید با مشت اهنین نوی دهن اسرائیل اشغالگر بزنند