شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سران دو قاره در ترافیک سنگین در اندونزی

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 418627
جاکارتا پایتخت اندونزی را می توان پرترافیک ترین شهر حوزه جنوب شرقی آسیا دانست و براساس تازه ترین آمارها هر راننده به طور میانگین سالیانه ۳۳ هزار و ۲۴۰ توقف و حرکت دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پرترافیک ترین شهر حوزه جنوب شرقی آسیا از روز جمعه میزبان نمایندگان ۸۶ کشور از دو قاره آسیا و آفریقا و نمایندگان سازمان های بین المللی است که با هدف شرکت در شصتمین سالگرد کنفرانس آسیا – آفریقا در اندونزی گردهم آمده اند.

اندونزی که از ۱۰۹ کشور برای شرکت در نشست های مختلف این کنفرانس دعوت کرده است، باید در شهر شلوغ و پرترافیک جاکارتا پذیرای حدود سه هزار و ۶۰۰ نماینده از کشورهای مختلف جهان باشد و رهبران ده ها کشور باید ترافیک این شهر را تجربه کنند.

نبود شبکه ریلی مناسب در جاکارتا باعث شده است حجم ترافیک در این شهر به چالش اصلی رانندگان وسایل نقلیه موتوری تبدیل شود.

پایتخت اندونزی در حال حاضر تنها یک خط ریلی دارد و قرار است یک خط ریلی دیگر نیز در آینده به بهره برداری برسد تا شاید راهی برای کاهش تعداد ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه موتوری باشد که در خیابان جاکارتا رفت و آمد می کنند.

میزان وسایل نقلیه موتوری در جاکارتا در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۶ میلیون دستگاه بود که این رقم با رشد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۴ بر معضل ترافیک شهر جاکارتا که در سال گذشته تنها یک صدم ساخت جاده داشته، افزوده است.

رانندگان در اندونزی در حالی باید در سال ۳۳ هزار و ۲۴۰ بار پای خود بر روی پدال ها فشار دهند که این عدد در شهرهای تامپر فنلاند، رتردام هلند، براتیسلاوای اسلواکی و بریزبن استرالیا حدود شش تا هفت هزار بار است. این شهرها سبک ترین حجم ترافیک جهان را تجربه می کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی جاکارتا پایتخت اندونزی اکنون برای پذیرایی از مقامات ارشد و رهبران دو قاره آسیا و آفریقا در تلاش است با انتخاب بهترین مسیرها، رانندگان این مقامات کمتر مجبور به توقف در ترافیک سنگین شهر جاکارتا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *