شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۴
۱۱۸
دهن‌کجی به مصوبات امنیتی؛ چرا؟

۲ مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره یک شخص؛ یکی مجاز، دیگری غیر مجاز!

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۴
کد مطلب: 369424
درباره محمد خاتمی ۲ مصوبه امنیت ملی وجود دارد که یکی رعایت می‌شود و دیگری نه. گویی یکی مجاز است و دیگری غیر مجاز.
۲ مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره یک شخص؛ یکی مجاز، دیگری غیر مجاز!
گروه سیاسی جهان نيوز ـ سیدعابدین نورالدینی: این روزها درباره آقای محمد خاتمی ۲ مصوبه شورای عالی امنیت ملی مطرح است. اولی که نسبت به دومی بسیار مطرح شده و سر و صدای زیادی به پا کرده مربوط به مصوبه‌ای است که در دولت قبل صادر شده و می‌گوید محمد خاتمی به‌دلیل بی‌صداقتی‌‌اش در فتنه ۸۸ و ارتکاب رفتار غیرمسؤولانه باید تا اطلاع بعدی در رسانه‌های کشور ممنوع‌التصویر شود. این مصوبه از ابتدای دولت آقای روحانی به مرور نقض شد تا اینکه اکنون دیگر محمد خاتمی یک پای ثابت رسانه‌های حامی دولت است. این یک نقض آشکار مصوبه شورای عالی امنیت ملی است. به عبارتی رسانه‌های نزدیک به دولت مصوبه شورای عالی امنیت ملی را رعایت نمی‌کنند و شورای عالی امنیت ملی نیز تاکنون واکنشی نسبت به این نقض گسترده نشان نداده است.

اما مصوبه دیگر شورای عالی امنیت ملی که به آقای خاتمی مربوط می‌شود؛ ماجرای یک فساد گسترده مالی است. این مصوبه را شورای عالی امنیت ملی در دولت جدید تصویب کرده است و می‌گوید اطلاع‌رسانی درباره فساد کرسنت ممنوع است. فساد کرسنت در دولت آقای خاتمی و در وزارت نفت آقای زنگنه اتفاق افتاده است. در جریان این فساد یک آقازاده مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است. فساد این قرارداد به اندازه‌ای بود که حسن روحانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، نامه‌ای به خاتمی نوشت و از هزینه‌های این قرارداد برای کشور گفت و خواستار توقف اجرای آن شد. قرارداد کرسنت در سال ۸۴ متوقف شد. اکنون پرونده کرسنت با شکایت حمیدضیاء جعفر، مدیرعامل کرسنت در دادگاه لاهه در حال بررسی است. شورای عالی امنیت ملی در دولت روحانی اما با مصوبه‌ای مانع اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره این فساد و جزئیات پرونده شده است. این مصوبه شورا اما اکنون رعایت می‌شود و نقض آن با برخورد شورای عالی امنیت ملی مواجه می‌شود. رسانه‌های منتقد اعتراضاتی نسبت به این مصوبه داشته و دارند و معتقدند مصوبه بایکوت کرسنت، هیچ ضرورت امنیت ملی نداشته و در تناقض با عزم دولت برای مبارزه با فساد است. با این حال رسانه‌های منتقد این مصوبه را اجرا کرده و تقریبا اطلاع‌رسانی درباره فساد بزرگ کرسنت به حالت تعلیق در آمده است.

این ۲ مصوبه اکنون شرایط متفاوتی دارند. یعنی درباره محمد خاتمی ۲ مصوبه امنیت ملی وجود دارد که یکی رعایت می‌شود و دیگری نه. گویی یکی مجاز است و دیگری غیر مجاز. به نظر می‌رسد دولت باید در این‌باره به این سوالات جواب بدهد:

۱ـ آیا مختصات و ماهیت امنیت ملی با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کند؟ آیا مصوبات شورای عالی امنیت ملی در دولت گذشته برای دولت جدید فاقد اعتبار است؟ یعنی انتخابات چارچوب امنیت ملی یک کشور را تغییر می‌دهد؟ انتخابات صحنه رقابت حزبی و جناحی است. این یک اتفاق فاجعه‌بار است اگر احزاب و جناح‌ها مرجع تشخیص امنیت ملی یک کشور باشند. به عبارتی این می‌تواند یک فاجعه باشد که یک دولت مناسبات انتخاباتی را بر مقوله امنیت ملی ارجح بداند.

۲ـ این ۲ مصوبه که مربوط به آقای خاتمی است هر ۲ لازم‌الاجراست اما هرکدام‌ شأن متفاوتی دارد. قاعدتا مصوبه‌ای که درباره فتنه ۸۸ و یکی از عوامل شکل‌گیری آن صادر می‌شود، اهمیت و شأن ویژه‌ای نسبت به مصوبه‌ای که گوشه‌ای از فساد افراد را نشان می‌دهد، داشته و خواهد داشت. بنابراین حساسیت‌ها نسبت به مراعات این مصوبات باید متناسب با اهمیت موضوع مصوبات باشد. آیا رفتار دولت در این باره رفتار قابل دفاعی بوده است؟

۳- به هر حال بی‌توجهی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در دولت آقای روحانی که امنیتی‌ترین دولت بعد از انقلاب است یک اتفاق عجیب به نظر می‌رسد. چرا باید رسانه‌های مدعی حمایت از دولت به مصوبات امنیتی دهن‌کجی کنند و نسبت به برخورد قضایی با خود آسوده‌خاطر باشند؟ به نظر می‌رسد این قانون‌شکنی به پای دولت نوشته خواهد شد و از جایگاه شورای عالی امنیت ملی خواهد کاست.

۴ـ بدون تردید عدم‌برخورد با رسانه‌هایی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره محدودیت‌های رسانه‌ای محمد خاتمی را نقض کرده‌اند، منجر به بی‌تفاوتی سایر رسانه‌ها نسبت به سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی خواهد شد. چراکه این شائبه را به‌وجود خواهد آورد که منشأ مصوبات نه مختصات و گزاره امنیت ملی بلکه مصالح و نیازهای حزبی و جناحی است. باید مانع رواج و تقویت این شائبه خطرناک شد چراکه اقدامات متقابل را به‌وجود خواهد آورد. شاید اگر قرار باشد اقدام مشابهی با آنچه رسانه‌های حامی‌فتنه انجام داده‌اند، صورت پذیرد باید منتظر اقدام هماهنگ رسانه‌های انقلابی برای افشاگری درباره فساد فاجعه‌بار کرسنت و واقعیت مذاکرات هسته‌ای بود.

منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه ربطي به آقاي خاتمي دارد پس اگر اينجور است يعني فساد بانك ملي و صادرات و بيمه و بنياد شهيد و....به اقاي احمدي نزاد ربط دارد
Iran, Islamic Republic of
نه که اصلاح طلبها به احمدی نژاد وصلش نمیکنن.
در ضمن فساد کرسنت در حد وزیر نفت بودهکه الان مجددا وزیر هستند گرفتی داداش!
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اخه این دولت،دولته قانون،اخلاق،راستگویان،کلیدداران،متخصصان و خلاصه هرچی اسمه قشنگه،این دولت هموناس،به غیر از اون 18م هم،هممون گوش مخملی اییم!!!!
ما خواستار محاکمه این فتنه گر هستیم ، چرا باید پول بیت المال هزینه بازیافت این افراطی فتنه گر باشیم ؟ چرا به جای محاکمه این فتنه گر که نقش مستقیمی در جنایات 78 و 88 داشته ، مهانی با هزینه بیت المال صورت می دهند ...مرگ بر خات...وطن فروش خائن ...
تصحیح می کنم : هزینه بازیافت این افراطی فتنه گر شود....
خودتو تصحیح کن برادر
شما از خودت شروع کن جلبک ...
... به سید خدا توهین میکنی
اسم سید قداست داره به این فتنه گر نچسبون ...
حران
Iran, Islamic Republic of
فعلا که همه چیز رو به احمدی نژاد ربط میدید، تو همین کامنت این کار رو کردی
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر در زمان احمدی نژاد درباره فساد سه هزار میلیاردی هم شورای عالی امنیت ملی چنین مصوبه ای را تصویب می کرد باز هم این حرفها رو می زدید؟ البته اگر مه آفرید هم فرزند جونیور آقای سینیور بود این اتفاق ممکن بود بیفتد!
پيمان
Canada
بازم ربطشو به خاتمي نفهميديم؟!!! ...
کلا نمی فهمی ...چون طرفداران این فتنه گر جملگی کر و کورن ...
عبدالله خاكي
آنهايي كه با نوشته هايم آشناي دارند مي دانند. از طرفداري احزاب دورم .و با خبر روز نامه هر جناح استدلال نمي كنم. دكتر ! خاتمي!!. شايد براي هم وطنان تيز بين ونكته سنج . قد وقواره اي نباشد ولي بايد براي هوادارانش احترام قايل بود!! چون جنازه سياسي آنهاست!! و اگر در كشور ما كم ارزش تلقي اش كنيد. در بنياد سوروس واين غول قدرمند دنيا كه يك شبه سرنوشت كشو ري را عوض مي كند يـــــــك وزنه سنگين!!! به حساب مـي آيـــد!! ومهمتر از آن اوبامــا كه به ديدن شاه جليل الخيانت سعودي رفت امير عبدالله به احترامش بلند نشد.ولي همين دكتر! خاتمي تا به عربستان برود تمام آل سعود دست به سينه مي ايستند !!! حسادت هم حدي دارد برادر !!!!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حسادت به اینکه داشتن نظام رو ساقط می کردن! یا اینکه ابهت ایران در منطقه بعد 88 نابود شد به دست عروسک های ایشان (موسوی و کروبی)! یا احترام نزد بزرگترین کودتاچی جهان سورس!
شاهد
به متن و علامت تعجب هاش دقت کن عزیزم. چرا داغ میکنی! آقای خاکی طرف رو کلی مسخره کرده با این متنش
اشتباهی منفی زدم
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جهان تو هم که عکس آقای خاتمی را چاپ کردید چرا به مصوبه عمل نمی کنی عزیز برادر
علی
Iran, Islamic Republic of
در تعجبم که دوستان این بنده خدا که هنوز هم در توهم به سر می برند . دوست عزیز یا از واقعیات خبر ندارین یا به رو نمیارین ولی چون همه میدونن حتما شما هم میدونین که در دیدار آقای خاتمی با ملک عبد الله در سال ۸۸ چه اتفاقاتی افتاد .دست به سینه کجا بود برادر من !!!!!! جز حفت و خواری چیزی برامون نداشت... بس کنین دیگه دست بردارین از این توهمات پوچ . مردم آگاهند و بصیر .همه چیز را خوب می دونن و می فهمند .
حامی
میشه اسناد دیدار سوروس و اقای خاتمی رو بزارید ما ببینیم؟؟؟؟
اسنادش تو سایت ها موجوده جلبک //
سهیل
فکر نمی کنم تو آیین اسلام احترام جلوی بنیاد سوروس و امیر عبدالله ارزش داشته باشد !!!!
در ضمن ما برای هوادارانشون احترام قائلیم . من خودم علی رغم رفتار روساشون !! هیچ وقت بهشون افراطی نگفتم تا کنار بزنمشون فقط با دوستای اصلاح طلبم بحث می کنم .
سعید
آقای خاکی
تو حتی کشور محل اقامتت هم معلوم نیست
جاسوسی عمو جان ؟
می دانی انگلستان یک زمانی به اوباشش پول می داد مرگ بر انگلیس بگن
تو یک ... بیسواد بیشتر نیستی .
محسن
Iran, Islamic Republic of
ازخاتمی عصبانی باشید و ازاین عصبانیت بمیرید
صبرداشته باش وببين كه چه كسي بايد از عصبانيت بميرد . اجالتا" كه اينمهره بي ارزش سرويسهاي جاسوسي غرب و صهيونيسم و وهابيهاي بي پدر ومادر اينور و اونور موس موس ميكنه تا شايد بتونه از سوراخش بياد بيرون!!!!!!!!!
آخرت خود را برای دنیای دیگران نفروشید.
اینها تهمت است.
تو انتخابات 92 دیدیم احتیاج به صبر نداره
کوچولو این آقا خودش مرده ....
Iran, Islamic Republic of
عصبانی نشو محسن جان! حالتون قابل درکه! ولی باور کن تقصیر کسی نیست غیر خودتون
مجلس در راس امور است
مجلس بايستي قوانين محكمي در اين موردوضع و تصويب كند كه مصوبات با تغيير دولتها دستخوش حزب بازي و جناح بازي نگردد.
با دروغهاتون باید گفت آب رو بریز همونجا که مموتی گفت
Iran, Islamic Republic of
پس معلوم شد احمدی نژاد این ادبیاتش رو از شما محبان خاتمی کسب کرده!
مرگ بر ممد سوروس
دروغ اون مزدوران قداره بندی هستند که با استدلال مضحک داماد لرستان خود را مسخره عامیان کردند ..
این آب رو واسه خودتو کسانی که بخاطر دروغ تقلب آنهمه جنایت کردند ، نگه دار نیازت میشه شدید ...
منظورت جنایت کهریزکه دیگه برادر؟
قابل ذکر اینکه : مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای شرایط فوق العاده و خاص اجرا میشود نه در شرایط عادی ، لطفاٌ شلوغش نکینید.ضمناً جفای اقتصادی و اختلاس های پی در پی چند هزار میلیاردی که در دولت پاکدست و عدالت محورتان اتفاق افتاد چرا به چشم تان نمی آید و ثمرات دولت عدالت محور که جز فقر و فساد و فحشا و بدبختی برای مردم عوام چیز دیگری نداشت چرا از دسته گلهای ایشان چیزی نمی گویید .
در مورد کرسنت اگر آقای میر کاظمی جلوی این قرار داد را به اسم منافع ملی نمی گرفت الان ضرر حکم دادگاه لاهه هزاران برابر بیشتر از اجرای این قرارداد بود .
چرا سر خود را مثل کبک کردین زیر برف و فکر میکنید مردم فراموشکارند!!!!!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بد نیست کمی اطلاعات کسب کنید و بعد نظر دهید:
1- مصوبات شورای عالی امنیت ملی لازم الاجراست تا زمانی که با مصوبه دیگری از همین شورا لغو شود
2- اختلاس 3000میلیاردی رو میبینید خوب رانت 650 میلیون یورویی رو هم ببینید. فرقش اینه که وزارت صنعت این دولت سه ماه نشده کار خودش رو کرد.
3- مناز طرف آقای میرکاظمی عذر میخوام که سرمایه مملکت رو به یک پنجم قیمت نفروخت بره، عذر می خوام که مثل شاهزاده قبل رشوه رو نگرفت و دهنش رو نبست! (مستحضر هستید که رشوه دهنده آن سوری جهان محکوم شده ولی رشوه دهنده رو شما رو سرتون حلوا حلوا می فرمایید.) شرمنده که تا یک قدمی پیروزی ایران در پرونده کرسنت پیش رفتیم و با ورود آقای زنگنه متهم پرونده به مقام عالی وزارت پیگیری متوقف و 18 میلیارد دلار معادل نزدیک 60 هزار میلیارد جریمه رو دست مملکت گذاشتن که خودشون محکوم نشن! اینو که من نمیگم وزیر صنعت محترم همین دولت راستگویان داره میگه.
آقا مصطفی اولاٌ 650 میلیون یورویی اختلاس نیست (همچنان که سخگوی قوق قضائیه هم تائید کرد) بلکه یکی از همان شرکتهای دوران رئیس دولت گل و بلبل شما کالای اساسی را وارد کرده و هیچ پولی در این بین از بیت المال از بین نرفته ، ثانیاٌ اطلاعات شما در مورد کرسنت تماماٌ اشتباه است، لطفاً در این خصوص بیشتر تحقیق کنید
جونیور
اولا که این رانت ثابت شد ً
دوما باید در عقل کسانی که منکر جنایت کرسنت بشوند شک کرد ..
سهند
متاسفم برات که این قدر سیاه می بینی !
می دونستی که تو دولت قبل وکیلامون از حقمون دفاع کردن ؟ ولی حالا با انتصاب دوباره زنگنه به وزیری ، کرسنت دوباره ازمون شکایت کرده ؟ می دونی اگه به همین روال ادامه پیدا کنه بیشتر از پولی که قراره تو ژنو که حقمونه بگیریم باید دو دستی بدیم ؟
Iran, Islamic Republic of
اولا کرسنت مربوط به خاتمی نیست ثانیا ما هر روز از کرسنت مطلب می بینیم ثالثا ممنوع التصویری چه ربطی به ممنوع البیانی دارد هیچ کس را نمی توان از حق حرف زدن محروم کرد خجالت بکشید
نه بابا احتمالا به نن جو اوباما مربوط میشه ؟
ببخشید که این جنایت در دولت این فتنه گر اتفاق افتاده بود ...
آینده نگر
مگر ما جزیی از جامعه جهانی نیستیم؟ در کجای دنیا یک رییس جمهور بدون محاکمه علنی ممنوع التصویر میشود؟ بابا جان ٣٥ سال است از انقلاب گذشته, این کار ها بخدا در صحنه جهانی زشت است. دنیا نمی پرسد این چگونه نظامی است که بالاترین مقام رسمی اجرایی آن که بسیار هم در داخل و خارج کشور محبوب بوده حالا به چه دلیل ممنوع الخروج و ممنوع التصویر شده؟ این آقا دزدی کرده؟ جنایت کرده؟ خیانت کرده؟ اگر یک سیاستمدا ر کنونی پی مذاکره با خارجی ها بنشیند, آیا هم پا ی خارجی او حق ندارد او را جدی نگیرد و بگوید, معلوم نیست خود شما چه آینده ای داشته باشید چطور می خواهید یک قرار داد محکم با ما ببندید؟
سارا
همون کشوری که اینو تو صحنه جهانی زشت کرده از ورود نماینده ایران تو سازمان ملل جلوگیری می کنه !!! بشین بابا خود اونا هم اهلشن !!!!!!!!!!!
حسین
سرت را از زیر برف بیرون بیار میبینی که هم خیانت کرده ، هم جنایت کرده. 8ماه مملکت را به آشوب کشاندن،تخریب اماکن عمومی و بیت المال،دروغ و تهمت به آن بزرگی به نظام زدن،خونهایی که بناحق در آشوبها ریخته شد ، توهین به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و بدتر ازهمه هتک حرمت عاشورا وحمله به عزاداران حسینی ،خداجو خواندن آشوب گران یزیدی و صدها مطلب دیگر که به لحاظ حفظ امنیت و آبروی این کشور از دید و نظر من و شما پنهان است اینها همه از برنامه ریزی و عملکرد این لیدر فتنه گر و تمام آن فتنه گرانی است که شهوت قدرت و ثروت کور وکرشان کرده بود و هجوم گسترده رسانه های ماهواره ای صهیونیسم و استکبار به ولایت فقیه متوهمشان ساخته بود. اگر این غلط ها را در کشوری مثل چین یا ژاپن انجام میدادند الان خاکسترشان هم با کف روی آبها همنشین بود .چه کنیم که اینجا جمهوری اسلامی است و فتنه گران از روی رأفت و رحمت این نظام و رهبری مظلوم آن،کاسه حق بجانب دست گرفته و آزادانه به فتنه گریشان ادامه میدهند. کاش این سید از ظلمی که به مملکت رفت توبه میکرد و عاقبت بخیر می شد.
تو که ادعای آینده نگری داری ، وقتی منکر گذشته مسلم میشی بهتره دم فرو بندی ...
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
پس در واقع کرسنت حکم هولوکاست را دارد.
زنده باد خاتمی
مرگ بر خات...
زنده و پاینده باد احمدی نژاد البته زیر سایه رهبر عزیز انقلاب
شجاع
جهان دست بردار . اينقدر تندروي و سنگ اندازي نكن مملكت قانون دارد اگر خطايي صورت گرفته باشد رسيدگي ميشود .
Iran, Islamic Republic of
بله آقای روحانی خودش رئیس شورای امنیت ملی هست قطعا رسیدگی میکنه. یا امثال آرمان الان توقیف هستند یا مطالبی که ما میخونیم رو ننوشتن ما اشتباه میکنیم.
جونیور
نه بابا دیگران اگر بخوان جلوی شما تندرو ها وایسن می شن تندرو ؟
حبیب
پسر شجاع وظیفه رسانه روشنگریه!
Iran, Islamic Republic of
بر اساس اصل 176 قانون اساسی "شورای عالی امنیت ملی" دارای وظایف زیر است:
1.تعیین سیاستهای دفاعی - امنیتی کشور در محدوده سیاستهای کلی تعیین شده از طرف مقام رهبری.
2.هماهنگ نمودن فعالیت‏های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی - امنیتی.
3.بهره‏گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی.
صدور حکم ممنوع البیانی یا ممنوع التصویری یک فرد با هیچ یک از وظایف این شورا که در قانون اساسی تصریح شده است سنخیتی ندارد. در شان این شورا نیست که در مسائل اینچنینی ورود کند و اگر چنین احکامی صادر شود خلاف نص صریح قانون اساسی است. صدور این احکام نیاز به برگزاری دادگاه و صدور حکم در دادگاه صالحه دارد.
ممنوع التصویری این فتنه گر در ازای آنهمه فتنه هیچ است...
مجید
Iran, Islamic Republic of
این دولت دم از قانون می زند سخنگو فقط به قانون اشاره می کند ایا قانون فقط مختص افراد ضعیف است؟
باسلام و تشکر از تذکر به وقتتان
امیدوارم ازیک سوراخ دوبار گزیده نشویم!!
باید با رسانه های جسور برخورد شود.
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم ممنون از استدلالت...ممنون
Iran, Islamic Republic of
الحمدا... رب العالمین که به خاتمی عزت داده و دشمنان خاتمی را یک "مشت احمق" قرارداده.
جهان براي چي نظر اين ادم بي ادب رو منتشر كرديد...مثلا ميخواستيد بگيد آزادي بيان....اقاي به ظاهر متشرع الله اعلم كه احمق و حمقا چه كساني اند
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیشه خود پندارد.کم اوردی فحش میدی اصلاح طلب خشونت گرا.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
"الحمدالله الذی جعل اعداعنا من الحمقا" سپاس خداوندی را سزاست که دشمنان ما را از احمقها آفرید
فرمایش امام صادق(ع)هست و اتفاقاارتباط زیادی به فتنه گر و حامی فتنه داره که در روز عاشورا به امام حسین(ع) جسارت کردند و به جرگه "احمقها" پیوستند
ایرانی
مطمعنی عزت داره!!!غرق نشه توعزتش!!!!!
مرگ بر خات ...
این صفت مخصوص خاتمی فتنه گر و طرفداران قداره بند ایشون است ...
حسین
در همین توهم مانده اید که هر چه عزت است مال شماست!! ....
حسین
جهان جون، بقیه اش چی شد؟ مگه من حرف بدی نوشتم ؟چرا واقعیات باید گفته نشود؟
محمد
یعنی انتخابات چارچوب امنیت ملی یک کشور را تغییر می‌دهد؟...
گروهی امنیت ملی را در ممنوع التصویری شخصیتها، جلوگیری از آزادی بیان و اندیشه ، تنش زایی در جهان با حرفهای نسنجیده و توخالی و.... می بینند اما گروهی این موارد را مخل امنیت ملی تلقی می کنند بنابراین در پاسخ به این سوال باید گفت قطعا انتخابات و بهتر این است که بگوییم مردم چهارچوب امنیت کشور را تعیین می کنند
Turkey
جدا؟
سال ۸۸ هم به این مطلب باور داشتین؟
مردم که این زباله ها را به زباله دان فرستاند ، در ضمن ممنوع التصویر این فتنه گر تنها بخشی از فتنه گری ها این آقا را جبران خواهد کرد...
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما قانون گرا . اونوقت اگر کسی مثل کیهان و شما و وطن امروز اخبار خاتمی رو نقل کرد مثل 5 سال گذشته اونوقت چی؟ چون شما بهش نقد دارید مجازید افراد همسو با او مجاز نیستند؟
انیشتین ممنوع التصویری چه ربطی به نقد داره ؟ خیلی مواظب خودت باش ندزدنت ...
عقده ای ها .به قول رییس پاکترین دولت تاریخ!! آب را بریزید همانجایی که میسوزد. شما ظاهرا آدم بشو نیستید . شما اگر مردید و خجالت نمیکشیدمجوز یا پیشنهاد دهید که طرفداران خاتمی یک روز آرام به خیابانها بیایند تا ببینید جمعیتی چند برار بیشتر از 25 خرداد 88 به خیابانها می آیند.
در انتخابات 1374 رای به معین نشان دهنده تعداد طرفداران واقعی شما و خاتمی بود؛ پس سکوت تا اطلاع ثانوی
برادر عزیز قبل از اظهار نظر لطفا اطلاعات خودرا بیشتر کن .اولا آن انتخابات مورد نظر شما سال 84 بود و نه 74 . ثانیا در آن انتخابات اصلاح طلبان با چند کاندیدا آمدند که اشتباهشان هم همین بود. اگر کاری که در سال 92 انجام دادند در همان سال 84 انجام داده بودند 8 سال بدبختی نمیکشیدیم .
پس تو هم اطلاعات رو بالا ببر ، چون در این انتخابات هم اصولگراها با چند کاندید به میدان آمده بودند و اگر مثل 88 و 84 اتحاد داشتند افسادطلب های 7 درصدی بازهم سیلی محکمی می خوردند ، در ضمن انتخاب روحانی چه ارتباطی به شما تندروهای اقلیت 7 درصدی دارد ؟
AlirezA
با این تفاوت که جمع آرای تمام کاندیداهای اصولگرا به اندازه ی رای روحانی نشد ! پس خاموش باش
شما خاموش باشی بهتره 7 درصدی چسبیده ، چون شما وجود خارجیتون به اینه که همیشه چسبیده دیگران باشید ...
در ضمن احمدی نژاد هم 24 میلیون رای آورد به اندازه تمام کاندیدهای شما ...
دوست شما
آروم برادر !!!!!!!!!!! خوب از 88 به بعد نمی ترسیدید و ادامه می دادید !!!!! بالاخره نباید عقب کشید .
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
یک روز ارام........ ،
خودت خندت نگرفت اینو نوشتی؟ بعد اگر اومدید دوباره هوس کردید بشید مردم خداجو! تکلیف چیه؟؟؟تورو خدا رو کامنتات یکم فکر کن.
مرگ بر خات...
دیدیم که در سال 88 همه اراذل حامی این فتنه گر به میدان آمدند اما دیدید که مردم هم خاتمی و هم هوادرانش را زباله دان ریختند ، کل حامیان خاتمی 2000 هزار نفری هستند که در فضای مجازی لج پراکنی می کنند ..
ما هر چقدر عقده ای باشیم مثل شما اوباش هرزه نیستیم که آنهمه جنایت و خیانت را در پرونده داشته باشیم ...
بهتر است نحوه اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی به عهده خود آن شورا و مصلحت اندیشی های آنان واگذار شود خبرنگاران و رسانه ها نمیتوانند برای شورا تعیین تکلیف کنند و بر اساس سلیقه های سیاسی خط و نشان بکشند وقتی شورا اعلام می کند که در فلان موضوع نباید اطلاع رسانی شود باید همه خود را موظف به رعایت آن بدانند نه اینکه هر خبرنگار و رسانه و سایتی برای خودش ساز ناهماهنگ کوک کند و مصالح سیاسی و امنیتی کشور را نادیده بگیرد .
لعن علی عدوک یا حسین
خاتمی و کروبی و میر حسین
حسين
به نظرم شماي نگارنده و همفکراني از قماشتان زندگي مردم ايران را مسخره گرفتيد
Turkey
آره
چون دارن میگن چرا فساد کردین و چرا نمیذارین کسی درباره فسادتو حرف بزنه زندگی مردم رو به مسخره گرفتن
ما مسخره کردیم یا مزدوران فتنه با آن سابقه جنایت ؟
عبرالله خاكي
برادر گرانقدرم مصطفي وعلي جان . ببخشيد يكبار ديگر آن را بخوانيد. دكتر خاتمي وعلامت !! يعني از نظر من دكتر نيست. وكه كسي به هواخواهش .جنازه سياسي نمي گويد. و بنياد سوروس از طرف مغز صهيونيست هدايت مي
شود.يعني دكتر جون آنجا چرا رفت.و شاه جليل الجنايت سعودي كه دشمن شماره يك اسلام است .چرا دوست صميمي دكتر جون!!! است. وكلمه حسودي هم حدي دارد .يك متلك به طرفدارانش است. نه به مخالفينش جا افتاد قربان غيرت اسلامي انقلابيتون برم.
Latvia
خوب اگه تفسیر شما اینه پس ....باید پاسخگو باشد!!!!
مجید مجد
خدا عاقبت فتنه گران رو هم به خیر کنه
مجید مجد
از کی تا حالا لیسانس فلسفه شده دکتر من نمی دونم!
احمد
در شورای امنیت ملی نماینده قوه قضائیه هم تشریف دارند و قطعا به مصوبات آن وقوف دارند حال باید از آنها نیز پرسید چرا ساکتید؟
حامد
بقول احمدی نژاد جهان اب بریز اونجات که داره می سوزه
تو ریختی ؟
مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مقاطع خاص است و حکم قانون رادارد و زمانی که اضطرار برداشته می شود خودبخود دستور شورا ملغی می شود
Turkey
آهان
بعد این مواقع رو تشخصی می دی ؟
نه تو تشخیص میدی
من تشخیص نمی دم اما تو هم که تشخیص نمی دی دم فرو بند ....
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان نیوز شما بیشترین نقض مصوبه را داشتی
اگه خاتمی مفسد مال بود باید مثل احمدی نژاد پاکدست جز ثروتمندترین های اهل سیاست می شد. درود بر خاتمی
ایشون سر در آخور سوروس دارند ..مرگ بر خاتم ...
بله @ ثروت احمدی نژاد مدمند و ثروت سرور شما پول و قدرت و خیانت به کشور...
عارف
حال آدم از این همه شیطنت ... به هم می خوره. خدا به داد مردم برسه.
حالم از جنایت فتنه گران مزدور بهم می خوره ...
محمد مهدی
رها کنید این حرفهای مفت را . دشمن رسید ...
غلام
من به نمايندگي 700 نفر ...درخواست داريم اين سيد خوش پوش وبيگانه را اعدام فرمايند....
United States
بزرگترین مشکل شما معضلی است بنام " محبوبیت خاتمی " !!! که با ممنوع التصویر و ممنوع البیان و هزار ممنوع ال... دیگر نمیتوانید از محبوبیت روز افزون خاتمی کم کنید .
بزرگترین مشکل شما هم توهم است ، توهم بیشماری ...
این فتنه گر الان کجاست ؟ می دونی 9 دی کجا فرستاده شد؟
... جمع كنيد ترسوها
چه کرده این اقای خاتمی با شما !!!!!...
چها که نکرده به این کشور و مردم ...خدا لعنتش کنه ...
United States
واقعا اين سيد مظلوم اين قدر باعث ترس شماست
نه باید خیانت های اینها واسه آینده ها روشن شه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
محبوبیت افراد رونمیشه با این کارا از بین برد بلکه بیشتر هم میشه اونایی که مصوبه میدن ممنوع البیان و... از محبوبیت یک فرد اینقدر واهمه دارن اگه میتونن خودشون خوب عمل کنن محبوبیت کسب کنن
احسان
Iran, Islamic Republic of
خدایا
خیانتکاران به اسلام و نظام اسلامی
ازجمله جونیور و ...
اگر قابل هدایت نیستند

هرچه زودتر نیست و نابودشان بگردان

تا هم عذاب جهنمی شون کمتر باشه و هم مسلمانان از دستشون نفس راحت بکشن

آمین.....................
خیلی بی خودید