پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

انتقاد وزیر خارجه کلینتون از نامه سناتورها

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 412227
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با اشاره به نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه به ایران تاکید کرد که این نامه موضع مذاکره کنندگان آمریکایی در گفت‌گوها با ایران را تضعیف می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌ها به نامه ۴۷ سناتور جمهوریخواه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با «یو‌اس‌آی تودی» نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به ایران را بی‌سابقه و کاملاً شوکه کننده توصیف کرد.

خانم آلبرایت با اشاره به اینکه این نامه موضع مذاکره کنندگان آمریکایی در گفت‌گوها با ایران را تضعیف می‌کند، تصریح کرد که نامه ۴۷ جمهوری‌خواه به ایران توافق احتمالی با این کشور در زمینه هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

۴۷ سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار این نامه، آن را ادامه رویکرد حزبی جمهوری‌خواهان برای تخریب مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *