سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

نخست وزیر دولت مرسی دستگیر شد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 333413
نیروهای امنیتی مصر روز سه شنبه نخست وزیر سابق دولت محمد مرسی رییس جمهوری اسلام گرای برکنار شده مصر را که به جرم عدم اجرای حکم یک دادگاه در مورد ملی کردن دوباره یک شرکت نساجی به یک سال زندان محکوم شده بود ، دستگیر کردند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: وزارت کشور مصر در بیانیه ای گفت : نیروهای امنیتی موفق شدند ˈ هشام قندیل ˈ نخست وزیر سابق را به منظور اجرای حکم دادگاه علیه وی دستگیر کنند.

وی در یک منطقه کوهستانی به همراه قاچاقچیانی که سعی داشتند به سودان بگریزند دستگیر شده است .

قندیل در ژوئیه ۲۰۱۲ پس از برگزاری نخستین انتخابات مردم سالارانه در مصر به دنبال سرنگونی حسنی مبارک رییس جمهوری خودکامه این کشور در سال ۲۰۱۱ ، توسط مرسی به سمت نخست وزیری منصوب شد.

مرسی در ماه ژوئیه پس از اعتراضاتی علیه وی توسط ارتش برکنار شد.

حکم دادگاه علیه قندیل در آوریل ۲۰۱۲ هنگامی که مرسی هنوز رییس جمهوری بود صادر شد و در ماه سپتامبر مورد تایید دیوان عالی قرار گرفت.

این پرونده قضایی به فروش یک شرکت دولتی به سرمایه گذار خصوصی در دوران حکومت مبارک مربوط می شد.

دولت تحت رهبری ارتش مصر به سخت گیری شدید علیه گروه اخوان المسلمین و متحدان اسلام گرایش دست زد که طی آن صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

دولت همچنین فعالیت گروه اخوان المسلمین را که مرسی به آن تعلق دارد ممنوع کرد و آن را ˈ یک سازمان تروریستی ˈ خواند.

در تازه ترین عملیات شبه نظامی پس از برکناری مرسی به عملیات عادی در مصر تبدیل شده است ، روز سه شنبه براثر حمله انتحاری به یک مجتمع امنیتی در نیل دلتا دست کم ۱۵ نفر کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اخواني ها به جاي حكومت، حماقت كردند