پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

بوش پدر درباره بوش پسر و یارانش گفت

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 453915
جرج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پس از سال‌ها بالاخره سکوت خود درباره برخی از چهر‌های سرشناس در دولت پسرش را شکسته و انتقادات تندی را متوجه دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور، و دونالد رامسفلد، وزیر دفاع، کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بوش در مصاحبه‌ای با نویسنده زندگی‌نامه‌اش می‌گوید چنی "امپراطوری خودش را تأسیس کرد" و تأثیرگذاری "تندروانه" بسیاری در کاخ سفید جرج واکر بوش برای استفاده از زور در اقصی‌نقاط جهان داشت.

وی درباره رامسفلد نیز می‌گوید وی "فردی گردنکش" بود که نمی‌توانست ببیند دیگران چگونه "به طریقه‌ای بد برای رئیس‌جمهور کار می‌‌کنند."

اظهارات تند بوش، در زندگی‌نامه‌ای که توسط جان میشام نوشته شده و قرار است هفته آتی منتشر شود، اعتقادی که بسیاری داشتند مبنی بر اینکه وی احساستش درباره دولت پسرش را پنهان کرده بود، را تقویت می‌کند.

وی اگرچه از پسرش تمجید می‌کند اما به میشام می‌گوید که بوش پسر مسئول قدرت‌افزایی چنی و رامسفلد بوده و گاهی اوقات نیز لحنی ستیزه‌جویانه داشته است.

وی به میشام گفت: "من درباره برخی اظهاراتی که می‌شد نگران می‌گشتم - برخی اظهارات وی و برخی اطرافیانش. اظهارات تند می‌توانند به سهولت تبدیل به تیتر یک شوند اما لزوما نمی‌توانند مسأله‌ای دیپلماتیک را حل کنند."

وقتی از وی خواسته شد توضیح بیشتری دهد به سخنرانی پسرش در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد، زمانی که ایران، عراق و کره شمالی را "محور شرارت" خوانده بود. "فکر می‌کنم تاریخ ثابت کرده اظهاراتی چون محور شرارت و چیزهایی از این دست نفعی برای هیچ‌کس نداشتند."

بوش پسر در واکنش به این اظهارات پدرش گفت: "وی قطعا هیچگاه نظرش را، چه در زمان ریاست‌جمهوری، و چه بعد از آن به من نگفت. من به نصایح دیک [چنی] ارزش قائل بودمد اما وی یکی از مشاورینی بود که بسته به نوع موضوع با آنها صحبت می‌کردم."

وی درباره اظهارات پدرش در مورد "ادبیات تندخویانه‌اش" گفت: "درست است که اظهارات من برخی اوقات ممکن است بسیار قوی بوده و برخی را آزاد دهد - واضح است که این اتفاق رخ داده، و پدرم نیز شامل آن می‌شده اما وی هیچ گاه چیزی نگفت."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *