پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳۰
۸۳
تبریک وزیر کار به کارگران: استثنایی است؛

حداقل دستمزد کارگران در سال 94 مشخص شد/ بن نقدی کارگران ۱۱۰ هزارتومان شد +جدول

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 412910
نشست امشب شورای عالی کار در نهایت با تصویب افزایش ۱۷ درصدی دستمزد برای همه سطوح کارگری به پایان رسید و حداقل دستمزد کارگری سال آینده ۷۱۲ هزار و ۴۲۵تومان تعیین شد.
حداقل دستمزد کارگران در سال 94 مشخص شد/ بن نقدی کارگران ۱۱۰ هزارتومان شد +جدول
به گزارش جهان، در جریان نشست امشب شورای عالی کار نمایندگان کارفرمایی اختیار خود را به دولت واگذار کردند.

نشست شورای عالی کار در نهایت با تصویب افزایش ۱۷ درصدی دستمزد همه سطوح کارگری به پایان رسید که حداقل دستمزد کارگری سال آینده ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان است.

بر همین اساس، مزد روزانه ۲۳۷۴۷۵ ریال، حق اولاد ۷۱۲۴۲۵ ریال تعیین شد.

تعیین بن خواروبار کارگران در حال چانه زنی میان گروه های کارگری و کارفرمایی است.

به گزارش فارس، در این نشست همچنین حق مسکن ۴۰ هزار تومان و پایه سنوات در ماه ۳۰ هزار تومان تصویب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گفت‌و‌گوی زنده با شبکه خبر ضمن تایید ارقام ذکر شده ، گفت:برای اولین سال حداقل دستمزد نسبت به تورم بیشتر در نظر گرفته شد.

بن نقدی کارگران ۱۱۰ هزارتومان شد


همچنین از ابتدای فروردین ماه سال آینده همزمان با پرداخت اولین حقوق سال ۹۴، مبلغ ۱۱۰ هزارتومان به عنوان بن نقدی، ماهیانه به حساب کارگران واریز می شود.

به گزارش مهر، شورای عالی کار پس از تصویب افزایش حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار کشور، میزان بن نقدی کارگران را نیز مشخص کرد. افزایش تصویب شده باید طبق روال در پایان هر ماه در قالب یک بند در جمع حقوق و مزایای مشمولان قانون کار منظور شود.

بر اساس مصوبه اسفندماه ۹۳ شورای عالی کار، حق بن نقدی کارگران از ۸۰ هزارتومان فعلی به ۱۱۰ هزارتومان از ابتدای سال آینده افزایش و کارفرمایان موظفند این مبلغ را به همراه سایر مزایای شغلی، هر ماه به حساب کارگران واریز کنند.

جدول تغییرات ۱۰ ساله بن نقدی

(ارقام به تومان)

میزان افزایش نسبت به سال قبلمبلغ بن نقدی ماهیانه سال
۶۰۰۰۱۰۰۰۰۸۵
۰۱۰۰۰۰۸۶
۰۱۰۰۰۰۸۷
۰۱۰۰۰۰۸۸
۱۰۰۰۰۲۰۰۰۰۸۹
۸۰۰۰۲۸۰۰۰۹۰
۷۰۰۰۳۵۰۰۰۹۱
۱۵۰۰۰۵۰۰۰۰۹۲
۳۰۰۰۰۸۰۰۰۰۹۳
۳۰۰۰۰۱۱۰۰۰۰۹۴

 

گزارش وزیر کار از نشست شبانه تعیین دستمزد

وزیر کار با استثنایی خواندن مصوبه جدید شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران گفت: بسته جدید مزد، ضدتورمی است.

علی ربیعی بامداد امروز پس از نشست شورای عالی کار با بیان اینکه حداقل دستمزد سال ۹۴ کارگران متناسب با وضعیت صنعت، تولید و خدمات تعیین شده است گفت: ۳ نظر متفاوت در نشست های شورای عالی کار طرح شد لذا هنگام تعیین رقم مزد، ۳ شاخص یادشده مورد توجه قرار گرفتند.

وزیر کار اظهارداشت: ما در عین حال وضعیت نیروی کار شاغل و بیکاران و نظام انگیزشی را نیز در نظر گرفتیم و قصد داریم که در سال های بعد بیشتر به نظام انگیزشی توجه کنیم.

ربیعی با تبریک به جامعه کارگری، مصوبه مزدی امسال را استثنایی توصیف کرد و افزود: افزایش امسال تا حدودی باعث پُر شدن بخشی از عقب ماندگی مزد کارگران از تورم سال های گذشته شده است.

وی تاکید کرد: شورای عالی کار امسال در موضوع تعیین مزد کارگران ضد تورمی عمل کرده است.

جزئیات تصویب افزایش ۱۷درصدی دستمزد تمام سطوح کارگران


محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه بحث اصلی نمایندگان کارگری، جبران عقب‌ماندگی قدرت خرید کارگران برای تأمین حداقل‌های معیشت بود، اظهار داشت: دولت با رویکرد سه‌جانبه‌گرایی وارد چانه‌زنی شد و آقای ربیعی وزیر کار بر تفاهم تمام گروه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: تیم کارگری متشکل از مجمع عالی نمایندگان، کانون عالی شوراهای اسلامی و انجمن‌های صنفی تلاش زیادی را برای افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد انجام دادند، اما در نهایت به دلیل توجه طرف مقابل به جبران بخشی از عقب‌ماندگی معیشت، افزایش ۱۷ درصدی برای تمام سطوح کارگری از طرف نمایندگان ما پیشنهاد شد.

راهداری‌زاده با تأکید بر اینکه ابتدای نشست شب گذشته، از مباحث توافق‌شده در آخرین جلسه شورای عالی کار دور شدیم، توضیح داد: قبلاً تا افزایش ۱۷ درصدی توافق شده، اما نمایندگان کارفرمایی و دولت چانه‌زنی را از ۱۵ درصد آغاز کردند.

این عضو شورای عالی کار با تأکید بر اینکه پیشنهاد رسمی و اجماع تیم کارگری بر روی افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد سال ۹۴ بود، گفت: دولت (به استثنای ربیعی وزیر کار) افزایش ۱۵ درصدی را مطرح کردند که پس از پافشاری تیم کارگری، این میزان به ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد.

وی گفت: پس از موافقت نمایندگان دولت و کارفرمایی با افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۴ کارگران از سوی تیم کارگری مشمول شدن تمام سطوح در مورد این افزایش پیشنهاد شد که خوشبختانه به تصویب رسید.

این نماینده فعال کارگری با تأکید بر اینکه توجه به وضع معیشت و افزایش حداقل دستمزد، بیش از نرخ تورم برخلاف هر ساله دو رویکرد مثبت این نشست به شمار می‌رفت، افزود: گرچه تمام عقب‌ماندگی‌ها جبران نشد، اما گام مثبتی در این راستا برای جبران بخشی از کاهش قدرت خرید برداشته شد که علاوه بر آن، افزایش حداقل دستمزد بیش از تورم یکی دیگر از نکات مثبت به شمار می‌رفت.

وی تأکید کرد: سایر سطوح کارگری به این دلیل که در بهره‌وری نقش بیشتری دارند، مورد توجه اعضای سه‌جانبه قرار گرفتند و بر همین اساس، حقوق این قشر هم ۱۷ درصد افزایش خواهد داشت.

راهداری‌زاده درباره جزئیات بیشتر افزایش ۱۷ درصدی حقوق همه سطوح دستمزدی کارگران گفت: طی سال‌های گذشته هر آنچه که برای حداقل مزدبگیرها تصویب می‌شد، سایر سطوح نرخ کمتری افزایش دستمزد داشتند. به عبارت دیگر، اگر سال گذشته ۲۵ درصد به حداقل دستمزد اضافه شد، سایر سطوح بین ۱۴ تا ۱۸ درصد افزایش داشتند.

وی گفت: سایر سطوح قشر عظیمی از کارگران را شامل می‌شوند که در افزایش بهره‌وری نقش اساسی دارند که با اجرای مصوبه افزایش ۱۷ درصدی انتظارات کارفرمایان برآورده خواهد شد.

این عضو شورای عالی کار ابراز امیدواری کرد: موضوع عقب‌ماندگی‌های معیشت کارگران همچنان به قوت خود باقی است و دولت وعده کرد که در سال‌های آتی این کاهش قدرت خرید جبران شود.

راهداری‌زاده درباره نحوه اجماع بر روی افزایش ۱۷ درصدی حقوق تمام سطوح دستمزدی گفت: اگر حداقل دستمزد به رأی‌گیری گذاشته می‌شد قطعاً به این رقم نمی‌رسیدیم، اما با رویکرد سه‌جانبه‌گرایی که توسط وزیر کار پیش گرفته شد، با تفاهم حداقل مزد سال آینده به تصویب اعضا رسید.

وی گفت: پیش از این کارفرمایان افزایش قدرت خرید همه کارگران از جمله سایر سطوح را مدنظر داشتند، چرا که دارای سابقه و تخصص بالایی هستند و نقش مهمی در افزایش بهره‌وری دارند؛ پیشنهاد افزایش ۱۷ درصدی به تمام سطوح کارگری در آخرین لحظات نشست شورای عالی کار به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این نظرمن رو بزار طوری که شاید همه سردمداران انشاء اله ببینید
بابا حق خوارو بار و حق تأهل رو هم اضافه کنید حق خوار و بار 10000 تومان و حق مجردی 40 و حق تأهل 80 تومان بابا این پول خیلی خنده داره یا حذف کنید یا زیادش کنید چندین سال هست که همین طوری می مونه هیچ کس هم این رو زیاد نمی کنه .
با این حقوق میشه زندگی اداره کرد؟اونایی که واسه کارگرا حقوق مشخص میکنند،خودشون هم با همین حقوق زندگی میکنند یا خقوق های ملیونی میگیرند؟
بخداراست ميگيد
عزیزم حق تاهل من فقط 6 هزار تومنه
کارمند به اصطلاح بانک اقوامین
کارگر
روحانی مچکریم......
France
بابا یکم انصاف داشته باشید ما همین حقوقی که برامون وضع کردنم بهمون نمیدن فقط امیدوارم روزی برچیده بشه این دولت ظالم که چن دهه بغیراز بدبختی هیچی عایدمون نکردن برین ببینید سپاهیها چه وضعی دارن کارمندا همه فقط ما کارگرانیم که هیچی نداریم
کارگر شرکتی
Iran, Islamic Republic of
آقای ربیعی من کارگر خوب میدانم چه کلاهی سر ما گذاشتید . لطفا حداقل به شعور ما توهین نکنید . کجای تورم را جبران کردید . ما که نه سنوات داریم نه بن میدهند و فقط حداقل حقوق را میگیریم چی . خدا لعنت کند شما را اگر امسال با 800000 تومان ماهانه زندگی نکنید ......
Iran, Islamic Republic of
لایک
Iran, Islamic Republic of
"برای اولین سال حداقل دستمزد نسبت به تورم بیشتر در نظر گرفته شد."

بعد ميگن احمدي ن‍ژاد با آمار بازي مي كرد، كجا تورم واقعي زير 17 درصد شده !!!
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیزانم اینها تورم رو می دونید چی حساب می کنند ماشین و خونه و دوچرخه و لوازم خانگی و لوازم برقی و از این جور چرت و پرتها ولی ما تورم رو شکم و رفاه اجتماعی و زندگی بین نگاه اینها با نگاه من و تو از زمین تا کره میخ و چکش فاصله هست .
امین
جانا سخن از زبان ما می گویی
سرور
وقتی گفتند تورم بهمن ماه صفر شده نتیجه اش یعنی همین.
رک گو
Iran, Islamic Republic of
بنده خدایی می گفت بستگی به این داره که چه شخصی از چه گروهی، از چه حزب یا جناحی آمار بده. کارگران عزیز تا وقتی که این آقایان به اصطلاح گرامی هستند و حقوق ساعتی آنها برابر با حقوق ماهانه ماست وضعیت همین است.
یه روز خوب می آد... واقعا با این شرایط یک روز خوب می آد؟
اقايان كارفرما و اقاي ربيعي چقدر حقوق ميگيرد ؟؟؟؟!!!!
4 يا 5 برابر ما كارگرا شما بايد هم نفهميد و ندانيد كه ما چي ميكشيم ؟؟؟ اجاره خانه - گراني و تورم- هزينه آب و بر ق و گازو... - هزينه خانواده
تا كي بايد شرمنده خانواده باشيم؟؟/
يكي جواب بده اين چه افزايشي كه كفاف خرج خانه را هم نميكند
بالاخره باید بین شهروند درجه چند با وزیر یه فرقی باشه ... ..
Latvia
با سلام
واقعا باعث تاسف هست که همیشه در حق کارگران ظلم میشه ، تورم واقعی هیج وقت گفته نمیشه و همیشه موقع اضافه کردن حقوق کارگران در پایان سال معجزه میشه و تورم پایین می آید ،
خدایش اون دنیا البته اگه اعتقاد دارید چطور میخاید جواب قشر کارگر بدید
حق اولاد چرا 10000هزار تومن ؟؟ اون هم با این گرونی که همینطور چراغ خاموش بالا میره
آقای روحانی کو اون همه وعده و وعید که دادید
فقط میخاستید پست ریاست جمهوری رو کسب کنید ؟؟// واقعا متاسفم
متاسفم متاسفم
خوبه خدا خالق همه ی ما هست و روزی دست خداست اگه روزی دست بنده بود چکار میکرد
خدایا بحق همه مخلوقات پاکت به داد ما برس که داد رسی جز تو نداریم فقط خدا خدا خدا
مهدي ارجمند
يکي نيست ازآقايون سوال کند که واقعا خودتون بااين حقوق که تصويب کرديد ميتونيد زندگيتونو بچرخونيد,واقعا که بااين خيمه شب بازي هاتون داريد به قشرشريف کارگر توهين ميکنيد,اميوارم توي اون دنيا بتونيد جواب بديد,واقعا واستون متاسفم,بااين گروني وتورم وانواع واقسام تضييع شدن حقوق کارگران توسط کارفرماها وپيمانکاران اين کار شماها چه توجيهي دارد,شرم برشماها باد
بیچاره
تورم چند صد درصدی طی سال رو آخر سال کم میگن که کارگر رو له کنن.
پس افزایش حداقل 260 هزار تومانی چی شد؟
پارسال هم همین بلا رو سر کارگر آوردن امسال هم همینطور سال های بعد هم همینه.
جا داره به نمایندگان کارگری که امسال هم مثل پارسال کوتاه آمدند گفت خاک .......
بی شعور هم خودشان هستند.
France
دولت سرمایه داری چیزی جز این نیست
بیچاره
تورم چند صد درصدی طی سال رو آخر سال کم میگن که کارگر رو له کنن.
پس افزایش حداقل 260 هزار تومانی چی شد؟
پارسال هم همین بلا رو سر کارگر آوردن امسال هم همینطور سال های بعد هم همینه.
جا داره به نمایندگان کارگری که امسال هم مثل پارسال کوتاه آمدند گفت خاک .......
... هم خودشان هستند.
حسن خ
واقعا خسته نباشيد كه انقدر به فكر تنها قشر زحمت كش جامعه هستيد ٨٠٠ تومن هم زياده چون واسه مردن هم كافي نيست !!!!!!
آخه اینم شد حقوق؟ به خدا جلو زن و بچه ام،خجالت میکشم
مهدی مرادی پر
France
ای وزرا شماها. چندحقوق می‌گیرید به نظر شما حقوق کارگر اینه.... خدا انشاالله پستاتون رو ازتون بگیره.. انشاالله انشاالله
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
واقعا زحمت کشیدین با این افزایش حقوق شاید در یکی از ماهها نیم کیلو گوشت خریدیم
کارگر شرکتی
متاسفانه چند روز مانده به عید!اماهنوز حقوق اسفند ماه رو نگرفتیم با توجه به اینکه چند روزه که شرکت تعطیل کرده!الان حداقل هشت نه ماهه که بن به ما ندادن!پول غذایی که از جیب می‌خوریم رو به ما ندادن!حتی عیدی امسال رو نصف به ما دادن!آقای وزیر چرا فکر میکنید ما نمیفهمیدیم!تورم کشور ما مثل تورم جنگ جهانی در آلمان نازی هستش!بخدا ما شرمنده زن و بچه سه ماه ام شده ام!چرا بفکر کارگرها نیستید!تا کی حیثیت و آبروی ما فدای منفعت کاکارفرماها
کارگر
آقای وزیر من یک بچه دارم که سه ماهش هست!ولی حق اولاد فرزندم تعلق نمیگیرد!میگویند باید دو سال سابقه بیمه داشته باشید!پس من فرزندم بگوئیم دوسال هیچ نخور!نپوش!تا حق فرزندم وصل بشه!فقط پول پوشاک یک بچه طی ماه حدود پنجاه شصت هزار تومن میشه!دلمون پره!کیه پیگیری کنه!خدایا خودت بداد محرومترین قشر کشور برس!آمین
رامین
بابا خیلی زخمت کشیدین با این افزایش حقوق.ل[...] به این دولت.همه چیز رو خراب کردن
کاظم
تازه فهميديم چرا دولت از مدت ها قبل بازى با اعداد وارقام را شروع کرد وتورم را پايين اعلام ميکرد براى اينکه حقوق کارگران وبازنشستگان را بر مبناى ان حساب نمايند عحبا به عقل جن هم نمى رسيد!
احساس نمیکنم آدمم.آدم شما مرفهین بی دردید.خ[...] با این افزایش حقوق.بابا بخدا نمیشه زندگی کرد.خودتون چقدر میگیرید.
فاطمه
بیچاره کاکنان شوراهای حل اختلاف که علی رغم تحصیلات دانشگاهی از همین حداقل حقوق کارگری هم محرومند.
مصطفی
روی صحبت من با این آقایونی که دور هم میشینن و حقوق مشخص می کنند.بدونید آه و ناله و نفرین همه کارگران و خانواده هاشون پشت سرتونه با ین حقوق تصویب کردنتون. ما مشهدیها که به امام رضا واگذارتون می کنیم.
بی کار
Switzerland
جالب همه کارگرها ناراضی هستند شما اصلا میدونستید نماینده هم داشتید نکته مهم اینه چه کسی انتخابشون کرده کسی میتونه به این رای اعتراض کنه فقط باید دهنمونو ببندیم نکنه دشمن از حال ما باخبر شه
حاجت
نصف حقوقیم که میدین زیاده ماشاالله به این دولت . خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه . بیچاره ها حق دارن بودجه ندارن فقط میلیاردی میریزن بالا
اهورا
واقعا متاسفم
ماروگنج خوابیدیم.
بعد گارگراش باید صب کله سحرتاغروب کارکنن واسه ۲۳۰۰۰تومن.
خیلی خنده داره
امیر
France
آقای وزیر بهتره ۳ واحد درس اقتصاد پاس کنند لازم نیست منت سر کارگرا بزارید که به قول خودتون لطف کردید امسال از تورم بیشتر پول دادید به کارگرا ۰۰۰۰ چرا عوامفریبی میکنید اول حقوق پایه کارگری رو واقعی کنید بعد بر اساس نرخ تورم افزایش بدید لازم هم نیست انقدر منت سر جامعه کارگری بزارید۰۰۰
م
عزیزانی که فکر کردید تیم کارگری حقوقو ۱۷درصدی کرده,عزیزان تیم کارگری متشکل از سه نفر کارخانه دارهای بسیار بزرگ هستند که خودشون کارفرماهای نا عادلی هستن,کجا دیدید از دل کارگر ۶۰۹تومانی یکی بره نماینده کارگر شه,دوستی که گفتی حقوق وزیر ۵برابر کارگر,خیلی طبقات را نزدیک دیدی جانم,۶۰۹را ضربدر ۵بکن بعد متوجه میشی فاصله بیش از ایناس,مدیر شرکتی ک توش کار میکنیبیش از ده برابر داره,اونوقت این اقایون را بیش از ۱۲ برابر میبینی اونم تازه خوشبینانه,ب هر حال کجاست یاری که مارا یاری کند!!!!!!!؟؟؟؟؟
کارگر تورم زده
یه تشکر به تمامی دولتها مخصوصا دولت قبل بدهکاریم که چنان فاصله درآمد ومخارج رازیاد کرد که کسی نمیتونه درستش کنه وبازهم تشکر بخاطر اینکه هیچ باری را از دوش کارگر وکارفرما برنمیداره لااقل سبدکالا ی ماهیانه ووام کارگری با سود صفر تا 4درصد و حذف مالیات بردرآمد وارزش افزوده را برای کارگران زیر سه میلیون تصویب کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا دست همگی درد نکنه به شما می گن خدمت گذار واقعی . این شما هستید که ما باید ازتون درس بگیریم .آقای ربیعی نکته قابل توجه پیشی گرفتن میزان افزایش حقوق از تورم بود که جای تشکر و قدر دانی داره و عقب افتادگی 73 درصدی رو پوشش داد. خدا به همه تون قوت بده که 3 ، 4 ماه زحمت شبانه روزی متحمل شدید .
کارگر بدبخت
کاش ما هم افغانی بودیم لا اقل میدانستیم خارجی هستیم
Romania
تورم به.اخر.سال.میرسد.غش.میکند
سینا
به خدا ادم جلو خانوادش خجالت میکشه.اخه این پول درد چیو دوا میکنه تو رو خدا به فکر ما هم باشین با این پول اصلا نمیشه زنگی کرد اونم با این وضعیت گرونی شرایط بد اقتصادی واقعا قشر کارگر بدبخته
Iran, Islamic Republic of
با مدرک مهندسی بعد از ده سال کار کردن تو مخابرات حقوقت بشه این
واقعا روحانی مچکریم
تو دیگه کی هسی روحانی
Iran, Islamic Republic of
کارگر اگه عرضه داشت با جمعیت یازدهمیلونی هیشکی نمیتونس بهش زور بگه
Iran, Islamic Republic of
اگه کارگرا فقط یه روز اعتصاب میکردند همه حساب کار دسشون میومد
مهران
باسلام بعداون شرکتی که به میل واراده خودش دست به افزایش نیزنه چی حق مسکن 20هزارتومانیو 15هزارتومان میده یابن کارگری که80تومان هست 50 تومان میده کی بایدرسیدیگی کنه
Germany
اخه ماچه بگیم چرخ مملکت راهمین کارگرامیچرخونه به جااینکه به این قشرپینه بسته برسند د ارن چرخشونوپنچرمیکنند.کفتیم فردا بهتراز کذشته میشه.اماچنین نشد.کذشته بهترازفرداشد وفریادرسی جز الله نیست
رامین
سلام. آقای وزیر پرتقال کیلو 8تومن حقوق 700هزارتومن با این حقوق ماهانه یک بار باید میوه خرید
احمد
با سلام واقعا متاسفم ازاین حسن توجه به کارگر تکلیف اون کارگرانی که دربخش خصوصی کار مکنن چه
کارگر
آیا این مقدار حقوق پول تو جیبی بچه‌های شما میشه؟
پیمان
آخه با17درصدافزایش میشه زندگی کرد صبح تا شب زحمت میکشیم یک کارمند دولت که پشت میز میشینه ونصف روز کارمیکنه واونم روزنامه خوندن دوبرابر ما حقوق میگیره سه برابر ما مزایا داره زن وبچه ما آدم نیستن زنو بچه کارمندا خوبن با سه برابر مزایا انصافهم چیز خوبیه
منفردی
سلام
من فقط میگم واقعا افرادی که این افزایش رو درنظر گرفتند بین ما زندگی میکنند؟شاید از دنیای دیگه ای هستند..من با این حقوق چجوری باید از عهده ی قسط های بانک ..کرایه خونه...ایاب و ذهابم..خوراک و پوشاکم بربیام واقعا؟تمام وقتم هم سرکار میگذره..چطو ر میتونم شغل دوم داشته باشم (با این فول تایم بودن )تا حداقل بخشی از مخارجم از شغل دوم تامین بشه؟
Iran, Islamic Republic of
كارمندا هم خيلي بهتر حقوق نميگيرن.فكر ميكني اوضاع كارمندا بهتره
بیخبر
Germany
اقای وزیر :شما می خواهید باحقوق زير خط مرگ کارگران تورم را کنترل کنيد?!
فلاکت زده
Iran, Islamic Republic of
تو کشوری که قشر کارگر تو مجلس بعنوان نماینده حتی یک کرسی در اختیار نداشته باشه وضع بهتر از این نمیشه
پس بیخود اعصابتون رو داغون نکنید
سلام اگه شما خودتان به جای ما کارگران بودین میفهمیدیدکه ماچی میگیم وچی میکشیم شما های که پشت میز میشینید وفقط دستور میدید توان دنبا خداحکمرانی میکنه اون موقع نمیتونین دستور بدین وفقط خودتان بخوریداین همه پول نفت،گاز،مالیات راچکارمیکنید،خدابیامورزامام گفته بودن برق،گازرایگان پس کو این۷۰۰تومان پول اجاره وبرق،گاز،اب نمیشه چطور بچهارابه دانشگاه بفرستیم ماکارگرهستیم ولی به ما سبد کالاتا حالاتعلق نگرفته ولی کسانی هستن پولداراونهاسبدکالامیگیرن
ب
بیخود پست نذارید
جرات دارید مث خارجیا اعتراض کنین
واللا ....
اونا باید از چی بترسن که حقوق رو واقعی کنن؟
از پست و کامنت ها ؟

پایه ای بزن بریم درب وزارت...
مجید
وقتی آقایان خط فقر را نزدیک به 3میلیون اعلام میکنن پس با چه رویی برای حقوق 700تومانی مالیات میبندن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقا مجید حقوق تا یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومن از مالیات معافه. (اما خودمونیم خوب بهت مثبت دادن)
مجید
منظور من هم از700تومن همون چندرغازه یک میلیون وصدوپنجاه هزار تومانه عزیز!!
مجید
توصیه میکنم برید مطلب فراری دادن جعبه سیاه مافیای نفتی رو بخونید سال بعد احتمال این که 17درصد امسال بشه10 درصد زیاده.
Iran, Islamic Republic of
... با این حقوق تعیین کردن
khakhs
کو حقوق جواب خرج ها را میده/
m
در اکثر شرکت ها فقط حداقل حقوق رو میدن و همون اول با کارگر یه قرارداد بدون تاریخ میبندن که مثلا تمام حقوق و مزایا و بن کارگری و حق مسکن و حق اولاد رو دریافت کرده و هیچ کارگری نمیتونه نه بگه ، چون میگن خوش اومدی...
سید
بخدا واز خدا بترسید وخجالت بکشید.واقعا باید از کسانی که اینگونه برای ما دستمزد تعیین میکنند تشکر کنیم. بخصوص از شخص روحانی. روحانی مچکریم...!!!!
کارگر بد بخت
ماکه جلو زن وبچه شرمنده شدیم با این کارای شما .چطور میخاین جواب خدارو بدین؟
برو یه شیفت دیگه کار کن مگو چیست کار
فلفل
آقایون مسئول حرف های کارگران را شنیدید
از خدا بترسید
یک روز همه میمیریم
م
با سلام شماها که اینقدر باد به قبقب میندازید پایین امدن تورم رو توی چی میبینید تمام اجناس که هرروز گرون میشن اجاره خونه که بیداد میکنه واقعا شما با این حقوق 15 روز میتونید زندگی کنید بعد هروز شار میدید بچه اضافه کنید
كسرا حميدي
كار در برابر غذا همينه !!!
زنده باد چين
پروین
United States
این میزان حقوق برای کارگران و مستمری بگیران به نظر شما کافی است با این گرانی سرسام اورکارگران بعد از ساعات کار حسته کننده باید دزدی کند تا زندگی اش بگذر این است شرافت کسی که با عرق جبین خود کار می کند اوضاع بازنشتگان که دیکر خیلی بدتر از کارگران خدا وکیلی اقای وزیر خود شما حتی یک روز به حقوق ماهیانه کارگران می توانید زندگی کنید یک مقدارخدا را درنظر بگیرید و به دلیل انقلاب مردئم ایران که شرافتمندانه تر زندگی کردن بود توجه کنید تاریخ در مورد شما قضاوت می کند ما که از شما راضی نیستیم خدا هم راضی نباشد
اب
حالا این تورم و گرونی به کنار یه فکری برای بیکارای بیچاره هم باشید که بدون کار هیچ غلطی نمیتونن بکنن حتی همون زندگی سخت ... بعد صندوق رفاه و هزار قبرستون دیگه میلیارد پول بالا میکشن کی میخواد جواب این مردم بیچاره رو بده؟؟؟
اعظم
فقط میشه لبخند زد دیگه حتی به حال کارگر جماعت نمی شه گریه هم کرد بی عدالتی بیداد میکنه خدایا فریادرسی .............
به داد مردم برسید لطفا بسه از بس که مثل کبک سرتون رو زیر برف کردید
مح
از ماست که بر ماست
س
سلام خدمت شما
چرا حقوق کارگران معدن اورانیوم ساغند یزد را پرداخت نمیکنن از اول سال جاری اصلا حقوقی به انها پرداخت نشده لطفا پیگیری کنید ممنون کارگران بدبخت و زحمت کش سختی وخطرات رو به جان خود راه میدهند تا خانوادشون اسایش داشته باشن اصلابه فکر کارگران نیستند که حقوقی به انها میدهند به موقع یا تاریخ دقیق بدهند ولی برا کارمندان سرموقع که میدهند هیچ اضافتر هم میدهند خواهشمندم حقوقشونو پرداخت نمایید تا شرمنده خانوادشون نشوند خدا خیرتون بده هرچه سریعتر حقوقشونو پرداخت نمایید که خیلی محتاجن باتشکر
رحی
چهار ماه گذشته از سال و من همش ۶۹۰ تومن دریافتی داشتم! خنده داره!
کیوان عالم فامیان
با لیسانس میرم کارخانه کار می کنم هیچ عیبی هم نمی دونم باید کار کرد .. ولی به این ناراحتم که با حقوق کارگری نمیشه زندگی چرخید بعد میگین جوان باید ازدواج کنه، برای جوان چه کردین چه امکاناتی برای ازدواج گذاشتین من چند سال کارگری کنم بتونم پول جمع کنم برای پول پیش خونه........ گناهه این جوانها که نمی توانند ازدواج کنن بر گردن مسئولانی که کاری برای جوان ها نمی کنن هست چشم انداز 20 سال بعد، مشکل نیروی انسانی و مشکلای دیگه.....
تی تی
لطفا نزدیک نشید ...
mobin
من کارگر رستوران از9صبح تا 11شب کار می کنم برا800000هزارتومان چیکارکنم
بهنام عزیزی
اقااگه بلدنیستین بدین یکی دیگه ایران رو اداره کنه.به قران دیگه نمیتونم با این حقوق زندگیمو اداره کنم.والاااااااااااااااااااااانمیشه
بهنام عزیزی
اقامن راضییم برم امریکادستشویی تمیزکنم.چاره نداریم که......
رضا م
کسانی که ساعتی حقوق میگیرند مثلا ساعتی 15هزار تومن ایا باید برابر ساعتی که کار میکنند براشون بیمه رد بشه ؟و اگه شرکت بیمه رد نکنه میشه شکایت کرد؟
جوان
به نظرتون میشود با این پولها زندگی کرد
جوان
نسبت به درامد همه چیز در ایران خیلی گران هست
مسولان چارهای کنید اینده مردم ایران بد خواهد شد
مشکل نیروی انسانی مشکل فرهنگ طلاق اعتیاد ....