جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عیادت عراقچی از جانبازان شیمیایی

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب: 328716
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امشب با حضور در بیمارستان ساسان از جانبازان شیمیایی عیادت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به لاهه به منظور شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPWC) در لاهه امشب با حضور در بیمارستان ساسان از جانبازان شیمیایی در این بیمارستان عیادت کرد.

این کنفرانس از دوشنبه تا جمعه ۱۱ تا ۱۵ آذر ماه (دوم تا ششم دسامبر) در مرکز مجمع جهانی در لاهه هلند برگزار خواهد شد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پس از تصویب و لازم الاجرا شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال ۱۹۹۷، با هدف اجرای مفاد این کنوانسیون در لاهه (هلند) ایجاد شد. در حال حاضر ۱۹۰ کشور عضو این کنوانسیون هستند (رژیم صهیونیستی، میانمار، مصر، آنگولا، کره شمالی و کشور تازه تاسیس سودان جنوبی عضو این کنوانسیون نیستند) که در بین کنوانسیون‌های خلع سلاحی در جهان، بیشترین تعداد اعضا را داراست.

این سازمان دارای یک شورای اجرایی مرکب از ۴۱ کشور است که به همراه کنفرانس کشورهای عضو، مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیر این سازمان محسوب می‌شوند.

دیدار با معاون وزیر خارجه فنلاند

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با همتای خود لایاوا معاون وزیر امور خارجه فنلاند به عنوان تسهیل کننده کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای و دیگر سلاحهای کشتار جمعی ملاقات و گفتگو نمود.

در این ملاقات ابتدا آقای لایاوا آخرین تحولات از جمله مشورتهای انجام شده مربوط به این کنفرانس را ارائه نمود. سپس معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر اینکه کشورمان در سال ۱۹۷۴ ایده خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای را در چارچوب سازمان ملل متحد پیشنهاد نموده است، افزود: تحقق این ایده یک هدف راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه می باشد و به وضوح مشخص است که تأسیسات هسته ای خارج از پادمان رژیم صهیونیستی و عدم الحاق این رژیم به پیمان عدم اشاعه سلاحهای هسته ای (NPT) و دیگر سلاحهای کشتار جمعی شامل کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی (CWC) و کنوانسیون منع سلاحهای بیولوژیک (BWC) عامل اصلی تحقق منطقه خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای و دیگر سلاحهای کشتار جمعی می باشد.

سید عباس عراقچی همچنین بر جهانشمولی معاهدات منع سلاحهای کشتار جمعی بویژه الحاق بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی به این معاهدات بین المللی و برگزاری این کنفرانس در چارچوب سازمان ملل تأکید کرد.

شایان ذکر است که طبق مصوبه کنفرانس بازنگری NPT در سال ۲۰۱۰، کشورهای عضو این معاهده نسبت به برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای و دیگر سلاحهای کشتار جمعی تا پایان سال ۲۰۱۲ به توافق رسیدند. ولی به دلیل کارشکنی های رژیم صهیونیستی این کنفرانس در تاریخ مقرر برگزار نگردید. مشورتهای آقای لایاوا به عنوان تسهیل کننده این کنفرانس با کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *