جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

گذری بر فرضیه عامدانه بودن حوادث مکه و منا

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 448515
در حادثه ی ازدحام جمعیت حجاج در منا نیز برخی قراین نشان می دهند علاوه بر عمدی بودن این حادثه ، حجاج ایرانی هدف این کشتار بوده اند.
به گزارش جهان، مجتبی رنجی در "پرتال مطالعاتی قلم" نوشت:
در میان سیل عظیم مطالب و تحلیلی هایی که در خصوص فاجعه تلخ و تاسف بار روز عید قربان و نیز حادثه ی سقوط جرثقیل در رسانه ها منتشر شده است دسته ای از مطالب جالب توجه اند و از آنجا که فجایع  اخیر از اهمیت بالایی برای جهان اسلام برخورداز است نمیتوان صرف پایین بودن درصد احتمال آن ، نادیده گرفتشان.
 
این دسته از مطالب به عامدانه بودن فاجعه منا و نیز سقوط جرثقیل اشاره دارد که البته از شواهد و قراینی نیز برخوردار می باشد ؛ خوب است ابتدا نگاهی داشته باشیم با حادثه ی سقوط جرثقیل که منجر به کشته شدن عده ای از حجاج شد. حادثه ای که مسئولین سعودی عامل آن را وزش باد شدید عنوان کرده اند در حالی که در فیلم های مربوطه که لحظاتی پیش از حادثه ضبط شده است ، اثری از باد شدید آن هم به دشتی که بتواند جرثقیل را حرکت دهد دیده نمی شود . همچنین مصادف بودن روز حادثه با یازدهم سپتامبر(روز برخورد دو هواپیما به برج های دوقلو) و نیز متعلق بودن دکل ها به شرکت ساختمانی منسوب به خانواده ی بن لادن بیش از پیش بر احتمال عامدانه بودن این قضایا مهر تایید میزند.
 
در حادثه ی ازدحام جمعیت حجاج در منا نیز برخی قراین نشان می دهند علاوه بر عمدی بودن این حادثه ، حجاج ایرانی هدف این کشتار بوده اند  . عبور کاروان حفاظتی ولیعهد سعودی از کنار کاروان حجاج آن هم بر خلاف حرکت حجاج که باعث بسته شدن راه ها و ازدحام جمعیت و نهایتا کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر گردید اصلی ترین علت این حادثه می باشد . اما نکته ی قابل توجه این است که با وجود این که حجاج ایرانی تنها ۳ درصد کل حجاج امسال را تشکیل داده اند اما بیش از ۱۰ درصد قربانیان این حادثه ایرانی بوده اند و این مسئله میتواند نمایانگر این موضوع باشد که چه بسا سعودی ها به عمد راه حجاج ایرانی را بستند. این سناریو زمانی ملموس تر میشود که می بینیم برخی رسانه های وابسته به حکومت سعودی در تیتر های خبری شان برای جانباختگان ایرانی از واژه هلاکت استفاده کرده اند در حالی که برای سایر قربانیان از عبارت وفات بهره برده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود دیپلمات
فیلم های دریافت شده نشان میدهد که در هنگام واقعه عده ای از حجاج در حال فرار هستند. در حالیکه عقل حکم می کند که در چنین حالتی هیچگونه حرکتی انجام نشود ولی مشاهده می شود که حجاج بطرز وحشیانه و مضطرب روی هم سوار می شوند و بدن دیگران گلد می کنند تا خود را از مهلکه نجات دهند.
بدیهی است که تحمل چند ساعت آفتاب و یا تشنگی کسی را دچار خفگی و اضطراب نمی نماید. پس باید علت دیگری در میان باشد.