جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲
متمم قرارداد ، فرار از مالیات یا دور زدن قانون

پشت پرده اختلاف اصلي ملي‌پوشان استقلال

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 396612
اکنون مسئولان باشگاه استقلال فقط قراردادهاي رسمي و ثبت‌شده را معتبر مي‌دانند و توافق‌ها و متممها که به نوعی دور زدن سقف قرارداد و فرار از مالیات را قبول ندارند!
پشت پرده اختلاف اصلي ملي‌پوشان استقلال
به گزارش جهان - مسعود پاشنا : هر چند تیم پرسپولیس بخاطر زندانی شدن مدیرش و حاشیه های فراوان در فصل نقل و انتقالات نیم فصل بیکار مانده است ، در آن سو تیم استقلال رقیب سنتی این تیم هم چندان مساعد به نظر نمی رسد ،

دلیل اصلی اختلاف ملي‌پوشان استقلال با اين باشگاه، در ارقامي است كه آنها با اين باشگاه توافق كرده و قراردادهايي است كه به سازمان ليگ ارسال شده ولی به هيچ وجه قابل قبول طرفین نيست! بازيكناني كه ارقام قراردادهاي‌شان در فصل گذشته حول و حوش ۲ ميليارد تومان بود، اما امسال به ظاهر با يك ميليارد در تيم ماندني ‌شده اند، موضوعي كه علي فتح‌ا...‌زاده هم با صراحت در تلويزيون به آن اشاره كرد.

اکنون مسئولان باشگاه استقلال عنوان می کنند که فقط قراردادهاي رسمي و ثبت‌شده را معتبر مي‌دانند و نه توافق‌هاي اول فصل و در واقع متممهایی که به نوعی دور زدن سقف قرارداد و فرار از مالیات که البته با توافق خود مسئولان باشگاه و بازیکنان بسته شده تا ملی پوشان را حفظ کنند!

شنیده های ما از منبع موثق حاکی از آن است که متمم قراردادهايي كه ميان باشگاه استقلال و ملي‌پوشان به امضا رسيده، دست خود بازيكنان نيست.

به همین جهت ملی‌پوشان استقلال از وضعیت مالی خود در این تیم راضی نیستند و زمزمه جدایی سر داده‌اند، به غیر از بیک‌زاده و تیموریان یکی، دو بازیکن دیگر به جمع معترضان اضافه شده‌اند و پیش از سفر به آفریقای جنوبی همراه تیم ملی در تماس با مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند ظرف روزهای آینده تکلیف‌شان پیرامون مسائل مالی مشخص شود، در غیر این صورت و پس از بازگشت کاروان تیم ملی به ایران و قبل از سفر به استرالیا تصمیمات دیگري خواهند گرفت.

همین مسائل موجب شد تا باشگاه استقلال در يكي، دو هفته گذشته با بحران‌هاي جدي‌ای در قبال تعهدات مالي‌‌اش با بازيكنان ملي‌پوش و گران‌قيمت خود روبه‌رو شد، تا جايي كه مديران باشگاه براي عبور از اين چالش دردسرهاي زيادي را به جان خريدند و كار به دخالت اعضاي هيأت ‌مديره هم كشيد كه مهمترين ماجرا در قبال آندرانيك تيموريان رخ داد و هنوز هم طرفين به نتيجه‌اي نرسيده‌اند. بعد از آندو نفراتي مثل هاشم بيك‌زاده، خسرو حيدري و... هم بر سر مسائل مالي با باشگاه چالش‌هايي داشتند و حتي خواستار دريافت رضايتنامه خود براي جدايي در نيم‌فصل شدند.

معینی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره وضعیت نقل و انتقالات باشگاه استقلال اظهار داشت: از زمانی که امیر قلعه‌نویی فهرست مورد نظر خود را به باشگاه داد، ما همه چیز را زیر نظر گرفته‌ایم. در هر صورت تعدادی از بازیکنان قصد رفتن داشتند، مثل آندو تیموریان که البته مقرر شد با باشگاه مذاکره کند و از سوی دیگر اگر قرار است بازیکنی جذب تیم ما شود، باید نامه‌نگاری لازم صورت بگیرد. البته تمامی بازیکنانی که جذب استقلال خواهند شد، باید در مسائل فنی و پزشکی مورد تایید باشگاه استقلال و زیر نظر کمیته نقل و انتقالات باشند. همچنین نظری‌جویباری با نظر قلعه‌نویی کارش را انجام می‌دهد و هدف ما هم در نقل و انتقالات کمک کردن به مجموعه باشگاه است.

وی که عضو کمیته نقل و انتقالات هم هست، در ادامه گفت: ما نظری خلاف بر عقیده سرمربی تیم نداریم و همه چیز را کنترل می‌کنیم، مثلا اینکه یک بازیکن مشکل پزشکی نداشته باشد و قراردادها به صورت کامل و شفاف منعقد شود.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل کمیته نقل و انتقالات کار را کند نمی‌کند؟ گفت: در هر صورت وقتی رقم‌های بالا از سوی باشگاه به بازیکنان پرداخت می‌شود، باید هم برای آن وقت گذاشت. مثلا اگر بازیکنی بخواهد از مجموعه جدا شود، باید روی این مساله فکر کرد، چون بازیکنان درواقع سرمایه‌های باشگاه محسوب می‌شوند و باید توافقاتی در این بین صورت بگیرد. ما باید به فکر باشگاه استقلال که یک باشگاه مردمی است باشیم و از کیان این باشگاه دفاع کنیم.

جالب این که نظری‌جویباری در اظهارنظری با یک خبرگزاری مدعی شده که کار کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال کُند انجام نمی‌شود، بلکه اصلا کاری پیش نمی‌رود.

معینی در واکنش به این صحبت معاون باشگاه استقلال گفت: به هر حال نظری‌جویباری نظر خودش را دارد، ولی او هم مسائلی را به وجود آورده است. حتما همه مساله جمشیدیان را به خاطر دارند که در ابتدا با او قرارداد بستند، بعد اعلام کردند که او را نمی‌خواهند! البته من نمی‌خواهم مقابله به مثل کنم و پاسخی آن‌چنانی بدهم، اما کمیته نقل و انتقالات برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهرداد
فوتبالیستها فقط دور زدن قانون رو بلدن - از دادن مالیات فرار میکنند
محمدی
حیف پولهایی که برای فوتبال خرج میشه