پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۲

علت ممنوعیت ورود مجلس به کرسنت

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 355112
رئیس مجلس علت تأخیر در مطرح شدن سؤال درباره کرسنت را ورود شورای امنیت ملی به این مسأله عنوان کرد.
علت ممنوعیت ورود مجلس به کرسنت
به گزارش جهان به نقل از فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه هیأت رئیسه تنها اخطارکنندگان را به عنوان ناطقان قرائت می‌کند، گفت: این بدعتی است که برای اولین بار توسط هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و تاکنون چنین کاری سابقه نداشته.

وی در ادامه افزود: براساس ماده ۲۰۹ آئین نامه وزرا در صورت طرح سئوال توسط هرکدام از نمایندگان، وزرا باید در صحن علنی مجلس حضور پیدا کنند و به سئوالات پاسخ بدهند و این مهلت تنها ۱۰ روز است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نزدیک به ۸ ماه است که سئوال من درباره بحث کرسنت در هیأت رئیسه مانده است و گفته‌اند که آقای رئیس دستور داده است تا این سئوال مطرح نشود.

نادران گفت: من هم منافع ملی را به اندازه بقیه دوستان متوجه می‌شوم و دلسوز منافع ملی هستم.

وی همچنین ادامه داد: درباره مرتبط نبودن بحث موضوع سئوال با اختیارات وزیر، تمام وزرا نسبت به موضوعی که در هیأت دولت مطرح می‌شود مسئول هستند و باید جواب دهند.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نادران گفت: درباره به تعویق افتادن بحث سئوال بخاطر اینکه شورای عالی امنیت ملی وارد این موضوع شده بود امکان ورود مجلس به این مسئله وجود نداشت و من این مسئله را طی جلسه‌ای به دوستان گفتم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کسی جرات داره از علی لاریجانی انتقاد کنه؟
آن مرد با جرات رفته است.