جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

مصلحت‌کشور به عهده انقلابیون‌سابق نیست

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 355815
نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز تاسف از اینکه عده معدودی در داخل در جهت اثبات حقانیت آمریکایی‌ها عمل می‌کنند، گفت: تشخیص مصلحت کشور به عهده مردم، امام راحل و رهبری است،‌ نه برخی دانشجویان پشیمان پیرو خط امام.
به گزارش جهان، حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد امضای مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اساساً مذاکرات برد ـ برد را قبول ندارند گفت: هدف آنها از عدم پذیرش سفیر پیشنهادی، تحقیر ایران است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ سال از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی می‌گذرد گفت: آنها به این بهانه نماینده ما را که در آن زمان یک جوان ۲۵ ساله بوده است، اکنون در آمریکا راه نمی‌دهند تا ثابت کنند ایران در آن ماجرا به ناحق عمل کرده است.

نجابت با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای اثبات حقانیت خود استفاده می‌کنند گفت: حقیقت این است که اصل انقلاب اسلامی آمریکا را تحقیر کرده است و هیمنه آنها را در جهان شکسته است و اکنون در صدد تلافی می‌باشند.

وی با ابراز تاسف از اینکه عده معدودی در داخل در جهت اثبات حقانیت آمریکایی‌ها عمل می‌کنند بیان کرد: به عنوان مثال یکی از دانشجویان پیرو خط امام اکنون می‌گوید من حاضرم به خاطر مصلحت کشور از آمریکا بابت مشارکت در تسخیر لانه جاسوسی عذرخواهی کنم. این در حالی است که مصلحت کشور را مردم، امام راحل و رهبری تشخیص داده و می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این مواضع آمریکا عقب، جلو کردن سیاسی محسوب نمی‌شود؛ ما نگران سیاست‌های آمریکا نیستیم البته می‌دانیم اگر ضعف نشان دهیم آنها گام به گام جلو می‌آیند.

وی با اشاره به تحولات اخیر اوکراین تصریح کرد: آمریکایی‌ها با اردوکشی خیابانی دولتی در اوکراین به وجود آورده و آن را جایگزین دولت دموکراتیک کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دولت قبلی و فعلی اوکراین از نظر تعاملات برای ما هیچ تفاوتی نمی‌کنند گفت: آمریکایی‌ها البته این اقدام خود در اوکراین را با رنگ و لعاب، قانونی جلوه می‌دهند؛ آنها در مورد ایران هم صرفاً به دنبال منافع خودشان هستند و اصلاً مذاکرات برد ـ برد جایی در معادلات آنها ندارد، زیرا اندیشه انقلاب اسلامی را مانع توسعه تمدن غرب می‌دانند؛ تمدنی که امروز بن‌بست‌های آن آشکار شده است و از پس حل مشکلات داخلی خود برنمی‌آید.

نجابت فرض امتیاز دادن آمریکا در جریان مذاکرات به ما را باطل دانست و گفت: فراموش نکنیم که اوباما در یکی از سخنرانی‌های خود پس از توافق ژنو گفت اگر می‌توانستیم پیچ و مهره صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم و با خود می‌بردیم یعنی هرچقدر که بتوانند به ما فشار می‌آورند و اگر در نقطه‌ای فشارهایشان متوقف شده است به این دلیل است که نتوانسته‌اند.

نماینده مردم تهران در پایان اشاره کرد: موضوع شخص آقای ابوطالبی به خودی خود اهمیتی ندارد، اما متأسفانه برخی در داخل پی به این مطلب نبرده و پیشنهاد می‌دهند که با تعویض سفیر پیشنهادی مشکل را حل کنیم که این حرفی بی‌اساس است.
https://jahannews.com/vdcezn8xnjh8nvi.b9bj.html
jahannews.com/vdcezn8xnjh8nvi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
خداوند این ذلت اصلاح طلبان را به خودشان برگرداند...