جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

فدائیان ملک طاووس با داعش درگیر شدند

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 375615
شماري از جوانان كرد ايزدي در شمال غرب عراق با تشكيل گروهي موسوم به "فدائيان ملك طاووس" اعلام كردند كه در درگيري با عناصر تروريستي گروهك داعش با هدف پاكسازي منطقه از وجود تروريست ها، 24 تن از آنها را به هلاكت رسانده اند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "خوديدا كجو" از اعضاي داوطلب اين گروه روز یکشنبه گفت: جوانان ايزدي با حمله به تروريست هاي مسلح داعش در منطقه "كهبل" در نزديكي كوههاي سنجار، ۲۴ عنصر تروريستي را به هلاكت رسانده و سه خودروي هامر آنها را نيز منهدم كردند.
كجو به شبکه عراقی "سومریه نیوز" افزود: در حمله مذكور، سه عضو داوطلب گروه فدائيان ملك طاووس نيز كشته شدند. اما با اين وجود، عمليات نظامي تا زمان بيرون راندن آنها از محل زندگي ايزدي ها، همچنان ادامه خواهد يافت.
يادآور مي شود، گروه "فدائيان ملك طاووس" يكي از گروههاي مسلح ايزدي هاست كه پس از اشغال منطقه محل سكونت آنها در شمال غرب عراق، با هدف دفاع از اين مناطق در مقابل گروه تروريستي داعش و پاكسازي منطقه از لوث تروريست ها تشكيل شده است و نيروهاي آن را داوطلبان ايزدي تشكيل مي دهند.
حملات تروريست هاي داعش به منطقه شمال غرب عراق و شهرهاي مخمور، سنجار و تلعفر باعث آوارگي دهها هزار ايزدي - که داعش آنها را ملحد می خواند - به مناطق مختلف شده است و بيشتر اين آوارگان به رشته كوههاي مشرف بر شهر سنجار پناه برده اند.

اما كوههاي مذكور، علاوه بر صعب العبور بودن و فقدان دسترسي به ساير مناطق، فاقد هر گونه آبادي است و در آن آب شرب يافت نمي شود. نبود آب و غذا و گرماي شديد هوا، باعث مرگ شماری از آوارگان بر اثر تشنگي و گرسنگي شده است. علاوه بر اين تروريست هاي داعش، اين كوهها را كه به پناهگاه آوارگان ايزدي تبديل شده است، از دور گلوله باران مي كنند و شماری از ايزدي ها در اين حملات كشته شده اند.
با اين وجود، شماري از آوارگان، پس از پيمودن مسيري طولاني و صعب العبور و تحمل چندين روز تشنگي و گرسنگي به شهرهاي منطقه كردستان عراق، پناه برده و بيشتر آنها در استان دهوك اسكان داده شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *