پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بهبود وضع‌‍اقتصادی مردم، اولویت‌مجلس

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 377712
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از راهنمایی‌های مراجع عالیقدر تقلید در تمامی امور استفاده می‌کند گفت: مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تلاش می‌کند و در این زمینه در حال فراهم آوردن شرایط برای تسهیل و تقویت فضای کسب است.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در منزل آیت الله العظمی علوی گرگانی حضور یافت و با ایشان دیدار کرد.
 
در این دیدار رئیس مجلس با اشاره به این نکته که در تمامی امور از راهنمایی های مراجع عالیقدر تقلید استفاه می کند گفت: مجلس تلاش می کند تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود و برای انجام این مهم بر روی محور تسهیل و تقویت فضای کسب و کار اقداماتی انجام داده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه های کشور گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سعی کرد هزینه ها کاهش یابد به طور مثال بهینه سازی در مصرف سوخت یکی از اقدامات اساسی برای انجام این مهم است.
 
لاریجانی در این دیدار اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه ها مجلس 100 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری و تقویت بخش‌هایی مانند حمل و نقل و همچنین بهینه سازی در مصرف سوخت اختصاص داده است.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: با توجه به این که یکی از دغدغه های مردم در بخش بهداشت و درمان بود مجلس موافقت کرد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود تا از این محل بودجه بیشتری به بخش سلامت اختصاص یابد و زمینه کاهش هزینه های مردم در بخش بهداشت و درمان فراهم شود البته علاوه بر این نکته منابع مالی نیز از محل اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به این بخش اختصاص داده شده است.
 
لاریجانی تصریح کرد: به دولت اجازه داده شده تا راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان از محل فاینانس منابع مالی اش را تأمین کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با هماهنگی سایر نهادها می خواهد بخش های تولید کشور را در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن تقویت کند به طور مثال از ظرفیت معادن خوبی در کشور برخوردار هستیم که باید زمینه بهره برداری از آن فراهم آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *