پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

پاسخ‌ وزیر ارتباطات به نگرانی یک‌ مرجع تقلید

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 377118
وزیر ارتباطات اظهار داشت: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می‌داد، ارائه شوند و بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه پیوست فرهنگی مسدود است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دولت با اشاره به اینکه تدوین پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری براساس قانون برنامه‌ پنجم توسعه از سوی معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برعهده دولت گذاشته شده، گفت: در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد معاونت برنامه‌ریزی موظف است آن را به دولت اعلام کند و دولت نیز موظف به تهیه پیوست مربوط است. در این زمینه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری از سوی وزارت ارتباطات تهیه شده و برای تصویب و طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط فرستاده شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کنند، افزود: در این زمینه ضمن تشکر از تمام مراجع و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان باید در نظر داشت که در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

وی گفت: طبق قانون دولت موظف به تهیه پیوست فرهنگی تماس‌های تصویری است. وزارت ارتباطات در این زمینه پیشنهاد خود را به دولت ارائه داده است و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی این پیشنهاد را تهیه کرده است. در این پیوست به مواردی که مورد نگرانی است توجه شده و اپراتورها موظفند به این پیوست پس از تصویب، عمل کنند.

وی درباره وضعیت ارائه‌ خدمات اینترنتی در کشور، گفت: در این زمینه تمرکز ما بر دو بخش افزایش سرعت و افزایش تعداد کسانی است که مایل به استفاده از اینترنت هستند. در یکسال گذشته وزارت ارتباطات بیشتر بر افزایش تعداد کاربران اینترنتی تاکید داشت و از این رو در سال گذشته بیش از شش هزار روستا به اینترنت کشور متصل شده‌اند و سه میلیون کاربر جدید نیز از امکانات اینترنتی بهره‌مند شدند.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره حمایت از محصولات داخلی از سوی شرکت‌ها، اظهار داشت: هدف وزارت ارتباطات این است که تمام اپراتورها و شرکت‌هایی که از محصولات ICT استفاده می‌کنند را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب کند و برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم در فضای تفاهم این همکاری بین بخش‌های خصوصی و تولید‌کنندگان داخلی ایجاد شود.

وزیر ارتباطات بر لزوم ایجاد فضای صمیمی میان اعضا و خانواده وزارت ارتباطات تاکید کرد و گفت: منظور از خانواده وزارت ارتباطات، سازمان‌ها، مخابرات و چهار اپراتور، شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز هست و نمی‌توان به این مسائل بخش‌ها بی‌تفاوت بود.

وی با اشاره به سیاست‌ یکسال آینده وزارت در زمینه سیاست ساختاری و داخلی، گفت: اول باید تلاش کنیم سازمان‌ها و تشکیلات این وزارتخانه یکجا جمع شود سپس در شرح وظایف برخی سازمان‌ها بازنگری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *